Öppna kategorin

Pris på gödsel 2022

6 inlägg 7195 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Pris på gödsel 2022

jannee  
#752431 Vore lite intressant att få reda på till vilket pris de större Skånebönderna kan inhandla gödning för.
Själv fick jag ge 10 kr/kg = en saftig uppgång sedan förra året.



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Sänkt skatt på diesel + drivmedelskompensation

svampbob  
#752438
jannee skrev:Vore lite intressant att få reda på till vilket pris de större Skånebönderna kan inhandla gödning för.
Själv fick jag ge 10 kr/kg = en saftig uppgång sedan förra året.


Jag var ute hos Fodercentralen i ett annat ärende och frågade då vag jag skulle få ge för en 750 kg storsäck NPK och priset är 6500 kr + moms.

Användarvisningsbild

Re: Pris på gödsel 2022

ananders  
#752509 Då skulle man nästan ha beväpnade vakter med sig när man har 10 ton gödning i spridare. 😉

Vet inte hur stor rabatten blir när man tar så stora mängder som min arbetsgivare gör. Mest handlar det om försäsongsrabatt och lite för att det kan levereras tidigt så att säljaren slipper lagerkostnaden.

Avatar Fallback

Re: Pris på gödsel 2022

valtra mega  
#752516 Här brukar priset vara lägst i juli och sedan stiga för varje månad men sista året steg det 100% till hösten och har väl stigit 200% nu sedan sommaren är ju inte normalt .
Men klart att en som köper 500 ton får billigare än en som köper några ton första frågan när man skall köpa något brukar alltid vara vilken mängd ingen skillnad vad man frågar på för vara

Användarvisningsbild

Re: Pris på gödsel 2022

Heavy_D  
#753077 Fick höra att kvävegödsel (Axan) skulle ligga på ca 10kr + moms nu! 😮

Användarvisningsbild

Re: Pris på gödsel 2022

Pannben  
#756341 Idag hade Lantmännen N34 för 9,24/kg för full långtradare. Fyndpris!

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).