Öppna kategorin

Inget är omöjligt

3 inlägg 1266 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Inget är omöjligt

Bodatorpet77  
#748757 Jag är bra på många saker, och riktigt bra på några. Motorer är dock inte en av de...

Min älskade Huskvarna 55 har stått i källaren i nästan 4 år, hopplöst trasig. Bakgrunden är en duktig 6-åring som tankade med vatten när han övade på att göra sågen klar för en dags arbete... Efter 50-talet drag i snöret gav jag upp (ovetande om vattnet).
En kunnig bekant öppnade några månader senare och tittade. Han skrattade och sa "Köp ny såg, det här är rätt kört"...

I kväll log den store såg-guden mot mig... Efter ett evigt sökande på youtube, slitande av hår, ihärdigt nördande på förgasare osv... Jag monterade ihop. Ganska övertygad om att den skulle vara lika död, om inte ännu mer död efter mitt pillande..

DEN STARTADE!!
Inte nog med det - lite justering på förgasaren och den går som en DRÖM!

Det finns en såg-gud och en mycket god sådan!

Tack och Amen!



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Inget är omöjligt

Williamm  
#748763
Bodatorpet77 skrev:Jag är bra på många saker, och riktigt bra på några. Motorer är dock inte en av de...

Min älskade Huskvarna 55 har stått i källaren i nästan 4 år, hopplöst trasig. Bakgrunden är en duktig 6-åring som tankade med vatten när han övade på att göra sågen klar för en dags arbete... Efter 50-talet drag i snöret gav jag upp (ovetande om vattnet).
En kunnig bekant öppnade några månader senare och tittade. Han skrattade och sa "Köp ny såg, det här är rätt kört"...

I kväll log den store såg-guden mot mig... Efter ett evigt sökande på youtube, slitande av hår, ihärdigt nördande på förgasare osv... Jag monterade ihop. Ganska övertygad om att den skulle vara lika död, om inte ännu mer död efter mitt pillande..

DEN STARTADE!!
Inte nog med det - lite justering på förgasaren och den går som en DRÖM!

Det finns en såg-gud och en mycket god sådan!

Tack och Amen!

Det är ju en 55:a. Dem ger inte upp i första taget.

Användarvisningsbild

Re: Inget är omöjligt

Bodatorpet77  
#748766 Med mig som mekaniker så är det en uppenbar sanning haha
Den sågen är den allra första jag köpte. Älskar den passionerat.
Den ska få gå ett rejält pass i skogen i morgon. Sen får jag se...inte omöjligt att jag rengör och hänger upp på hedersplats på vardagsrumsväggen...

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).