Öppna kategorin

Kommer batteri och el ersätta förbränningsmotorn?

439 inlägg 16739 visningar 39 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Kommer batteri och el ersätta förbränningsmotorn?

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
forest. skrev:Är du säljare??
Niking skrev:Ja, Mange säljer väl bl.a. Makitas batterisågar, tror jag.
/Niklas

Det blir ett på det med...

Användarvisningsbild

anersimyra  
hlb skrev:Min gräsklippare klarar ett par Ha i timmen och klarar lätt mindre äppelträd och rosenrabatter.

När min farfar arbetade som kyrkvaktmästare i Hagfors så körde han en ca 60 cm bred trumklippare med en stor lågvarvig ILO motor. Vid ett tillfälle när jag var med honom till jobbet så fick jag till min stora glädje hjälpa till med klippning på en mindre yta invid pastorsexpeditionen som omgärdades av en stort buskage med höga korneller. Delar av kornellens grenar gick ut över gräset och jag blev svårt fascinerad över hur lätt klipparen tuggade i sig dessa grenar. Något övermodigt så kunde jag inte låta bli att köra ännu närmare kornellerna. Plötsligt så rycks styret ur mina händer och klipparen far rakt in i kornellen och tuggar sig fram genom kornellen utan att minska det minsta i varvtal. Klipparen far sen tvärs över en grusgång där jag får tag i styret på den skenande klipparen som ögonblicket senare krockar med en mäktig tall och tuggar sig upp närmare en meter innan jag i panik lyckas dra av gasen och få den att stanna. Turligt nog var gubben snäll så jag slapp att smaka käppen..😅

Användarvisningsbild

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Mange skrev:
forest. skrev:Är du säljare??
Niking skrev:Ja, Mange säljer väl bl.a. Makitas batterisågar, tror jag.
/Niklas

Det blir ett på det med...

Så du har slutat sälja Makita, Mange?
/Niklas

Användarvisningsbild

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#743423 Inte många maskiner jag säljer nya.
Jag låter helst bli...

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).