Öppna kategorin

Vad driver er som jobbar med skog?

20 inlägg 13073 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Vad driver er som jobbar med skog?

Bröderna byman  
#734293
anersimyra skrev:Tänk snöglopp i nacken, tallspån mellan skinkorna, vatten i kängorna, hett som i helvete, förblindad av svett i ögonen och en tämligen usel timpenning innan du tar ett beslut..😝



Men man kan ju också tänka klarblå himmel, -3 grader i fin gallringsskog 😉

Det är kanske så som vi som kan välja när vi ska ut i skogen ser det, vi tänker nog inte på alla de dagar vädret är kasst och man är omotiverad…

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Vad driver er som jobbar med skog?

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#734294
anersimyra skrev:tallspån mellan skinkorna


Är gran bättre? 🤣

Därför har jag hängselbyxor för o stänga till köksvägen. 😉

Användarvisningsbild

Re: Vad driver er som jobbar med skog?

anersimyra  
#734302
Vedmaskin skrev:
anersimyra skrev:tallspån mellan skinkorna


Är gran bättre? 🤣

Därför har jag hängselbyxor för o stänga till köksvägen. 😉

Tallspån i skitdiket ger ett rejält babianarsle med bredbent gång under lång och svår tid..😵‍💫😅

Användarvisningsbild

Re: Vad driver er som jobbar med skog?

anersimyra  
#734303
Bröderna byman skrev:
anersimyra skrev:Tänk snöglopp i nacken, tallspån mellan skinkorna, vatten i kängorna, hett som i helvete, förblindad av svett i ögonen och en tämligen usel timpenning innan du tar ett beslut..😝



Men man kan ju också tänka klarblå himmel, -3 grader i fin gallringsskog 😉

Det är kanske så som vi som kan välja när vi ska ut i skogen ser det, vi tänker nog inte på alla de dagar vädret är kasst och man är omotiverad…

Jo, vid riktigt ordentligt skitväder så blir det till att sitta av arbetstiden i bilen, alternativt så tillbringas dagen utsträckt i soffan..🙂

Avatar Fallback

Re: Vad driver er som jobbar med skog?

Robur Clivus  
#734306 Mitt tips är att rannsaka dig själv, välj en utbildning och karriär i något du har fallenhet och intresse för. De flesta branscher har mycket högre förädlingsvärde än skogsbranschen, (Vilket i mitt resonemang betyder, att gillar du hands-on skog och skogen, så är lönen för dålig pga lågt förädlingsvärde, ska man tjäna bra inom skog så måste du högt i hierarkin, och då har du tappat skogen). Gillar du skog, köp en fastighet där du bor nära eller på fastigheten, ha det som betald hobby och själavård.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).