Öppna kategorin

"Gubbar" som inte gillar batterier...

323 inlägg 21301 visningar 16 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: "Gubbar" som inte gillar batterier...

anersimyra  
#672497 Hur man ska ställa sig till röjarns ” professionella ” svar på frågan som handlar om HVA 540 och sthil 200/201 det vete tusan, dock finns där i vart fall ett visst underhållningsvärde:.... Proffs vill du framstå som.
Det kommer du aldrig att vara så länge du far runt med en gräddvisp driven av batteri.
Ni där nere, vid Sveriges böld har bara hightech och status i skallen.
Jo då jag har skruvat en hel del arborist modeller men det betyder inte att jag älskar dessa heller.

Ni som kör batteri är så kåta på att jämföra och ha er.. Glömmer totalt bort den personliga uppfattningen som står för den största delen av jämförelsen...

Upplevelse kan vara en förrädisk sak..
Att du springer runt med batterisåg där andra använder röjsåg är ditt val.
Jag är inte imponerad av detta.
Upp med den i frötallshuggning.
Det har jag både gjort själv och haft kunder som gjort med en stihl 201, då är det andra saker...

Elmia
Avatar Fallback

Re: "Gubbar" som inte gillar batterier...

Avslutat-02  
#672503
jannee skrev:Aners propagerar för batteridrift, är det inte så enkelt att Aners uppdragsgivare kräver detta och av den orsaken nyttjar han då batteridrift och ofrivilligt framhävdar dess "fördelar".
Vi andra som är mer ekonomiskt beroende får hålla oss till det som fungerar i alla lägen och nyttja våra maskiner så länge de håller.
Det kanske också är lite som med de första batteridrivna handverktygen, de var ganska kortlivade engångsprodukter, numera är de väl utprovade och något liknande kan det kanske också bli med batteridrivna motor och röjsågar.
Batterier har funnits i evinnerliga tider men det är väl endast under det senaste årtiondet någon direkt utveckling skett.
Dock har startbatterier till p-bilar blivit allt sämre, man får vara evigt tacksam om de håller garantitiden ut.
Ändå är diesel och bensin som energibärare bra mycket lättare och effektivare än ett tungt batteri.
Sedan kan man i all avighet diskutera vilket som är mest miljövänligt.
Är lätt att någon part "glömmer" väsentliga fakta.


Håller med där Jannee.

   TS
Avatar Fallback

Re: "Gubbar" som inte gillar batterier...

Robertberg  
#672553
r93 skrev:Jannee ställde ju en väldigt bra fråga för ett antal inlägg sedan, detta har tydligen helt förbisetts av alla som brukar vara snabba att svara!!


Ja nu är det ju så enligt TS att bara ""Gubbar" som inte gillar batterier" får skriva i tråden.

Så vi får väl vänta tills att en människa köpt en batteriröjsåg, kört den i röjning som är lämplig för 555, blivit besviken, och börjat ogilla batterier.

Sedan får vi hoppas att denne kan ge ett svar.

Avatar Fallback

Re: "Gubbar" som inte gillar batterier...

Avslutat-02  
#672559
Robertberg skrev:
r93 skrev:Jannee ställde ju en väldigt bra fråga för ett antal inlägg sedan, detta har tydligen helt förbisetts av alla som brukar vara snabba att svara!!


Ja nu är det ju så enligt TS att bara ""Gubbar" som inte gillar batterier" får skriva i tråden.

Så vi får väl vänta tills att en människa köpt en batteriröjsåg, kört den i röjning som är lämplig för 555, blivit besviken, och börjat ogilla batterier.

Sedan får vi hoppas att denne kan ge ett svar.


Enligt vissa så är jag en sur gubbe..
Så är man emot något idag så är man alltså en gubbe, så har du bara något du är emot så är du gubbe även här.. 👍 👍

   TS
Avatar Fallback

Re: "Gubbar" som inte gillar batterier...

Avslutat-01  
#672589
Robertberg skrev:
r93 skrev:Jannee ställde ju en väldigt bra fråga för ett antal inlägg sedan, detta har tydligen helt förbisetts av alla som brukar vara snabba att svara!!


Ja nu är det ju så enligt TS att bara ""Gubbar" som inte gillar batterier" får skriva i tråden.

Så vi får väl vänta tills att en människa köpt en batteriröjsåg, kört den i röjning som är lämplig för 555, blivit besviken, och börjat ogilla batterier.

Sedan får vi hoppas att denne kan ge ett svar.


var väl mer ett försök att få vissa att hålla sig till ämnet

Användarvisningsbild

Re: "Gubbar" som inte gillar batterier...

totte  
#672591 Har sagt tidigare att i den här tråden får ni bråka. Men nu har det legat farligt nära gränsen ett bra tag. Ta och lägg av och bråka om personer. Bråka om batterier och andra sätta att driva maskiner.

Avatar Fallback

Re: "Gubbar" som inte gillar batterier...

isteskog  
#672623 Kanske dags att flytta över alla bråkiga "gubbar till en egen tråd där det är fritt att bråka bäst man vill...... 😉

Avatar Fallback

Re: "Gubbar" som inte gillar batterier...

bgl  
#672645 Ännu hellre till ett eget forum!

Användarvisningsbild

Re: "Gubbar" som inte gillar batterier...

svampbob  
#672646
bgl skrev:Ännu hellre till ett eget forum!


Har jag jag missat något? Jag har varit i skogen och sedan fixat till alla hästhagar inför vintern. Nu blir det något stärkande i passande mängd.

Användarvisningsbild

Re: "Gubbar" som inte gillar batterier...

machonisti  
#672654 Ojdå, vad ni eldat på senaste dygn gubbar!

Avatar Fallback

Re: "Gubbar" som inte gillar batterier...

tallen100  
#672657
machonisti skrev:Ojdå, vad ni eldat på senaste dygn gubbar!

Man skulle kunna tro att dom drivs med bensin, ingen batteriladdning här inte 🤭

Avatar Fallback

Re: "Gubbar" som inte gillar batterier...

Avslutat-02  
#672659
bgl skrev:Ännu hellre till ett eget forum!

Vem eller vilka räknas in i detta?
Jag?

   TS
Användarvisningsbild

Re: "Gubbar" som inte gillar batterier...

machonisti  
#672660
tallen100 skrev:
machonisti skrev:Ojdå, vad ni eldat på senaste dygn gubbar!

Man skulle kunna tro att dom drivs med bensin, ingen batteriladdning här inte 🤭

Inte är det väl bara batterier som blivit överhettade.

Användarvisningsbild

Re: "Gubbar" som inte gillar batterier...

Joakim S  
#672666
isteskog skrev:Kanske dags att flytta över alla bråkiga "gubbar till en egen tråd där det är fritt att bråka bäst man vill...... 😉

Jag vet inte vilka gubbar du menar, men denna tråd är den rätta för gubbarna som inte gillar batterier. Den skapades för att SFO skulle ha en tråd om batterier, med högre tak, och där man tillåts att kritisera batterier (främst batteridrift av motorsågar och röjsågar) lite mer än i andra batteritrådar. Men naturligtvis tillåts inte personliga påhopp. För gubbarna som gillar batterier finns det några andra trådar.

Avatar Fallback

Re: "Gubbar" som inte gillar batterier...

isteskog  
#672677 Det var skrivet med glimten i ögat, Joakim S 😉

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).