Öppna kategorin

Bajsa i skogen

38 inlägg 11099 visningar 12 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Bajsa i skogen

holmesö  
#653446 Näringen i en baj kanske räcker till en halv rulle dasspapper. Vem vet?
Det måtte väl vara bättre än att spä ut den i 6 liter vatten och sedan på mekanisk väg försöka separera den från vattnet.
Om vi haft viljan att ta vara på kvävet i avföringen hade det motsvarat ca 15 kg N per ha åkermark.

Elmia
Avatar Fallback

Re: Bajsa i skogen

Avslutat-02  
#653450
holmesö skrev:Näringen i en baj kanske räcker till en halv rulle dasspapper. Vem vet?
Det måtte väl vara bättre än att spä ut den i 6 liter vatten och sedan på mekanisk väg försöka separera den från vattnet.
Om vi haft viljan att ta vara på kvävet i avföringen hade det motsvarat ca 15 kg N per ha åkermark.


Är detta skit bra eller skit dåligt? 🤣
Eller är det bara att torka sig och gå vidare? 🤔 🤣

Användarvisningsbild

Re: Bajsa i skogen

Ängagärdet  
#653458 @rejser bajs

Avatar Fallback

Re: Bajsa i skogen

Bosse1  
#653460 Dasspapper?? I skogen tar man mossa med gula myror :oops:

Användarvisningsbild

Re: Bajsa i skogen

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#653466
Bosse1 skrev:Dasspapper?? I skogen tar man mossa med gula myror :oops:

Åtminstone om det är barmark...
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Bajsa i skogen

Bosse1  
#653478
Niking skrev:
Bosse1 skrev:Dasspapper?? I skogen tar man mossa med gula myror :oops:

Åtminstone om det är barmark...
/Niklas


.....i meterdjup snö :D

Avatar Fallback

Re: Bajsa i skogen

Stickan56  
#653482
holmesö skrev:Näringen i en baj kanske räcker till en halv rulle dasspapper. Vem vet?
Det måtte väl vara bättre än att spä ut den i 6 liter vatten och sedan på mekanisk väg försöka separera den från vattnet.
Om vi haft viljan att ta vara på kvävet i avföringen hade det motsvarat ca 15 kg N per ha åkermark.

Detta är mer information än vad jag önskar mig just nu. 😀

Stickan

Användarvisningsbild

Re: Bajsa i skogen

Cam  
#653488 I skogar populära att besöka nära tätorten ser vissa områden ut som gigantiska utedass med bajskorvar och toapapper över allt. Dessutom allehanda plast- plåt- och pappersskräp. Ett volymproblem alltså. Människor borde ta med sitt bajs i bajspåse på samma sätt som hundägare är skyldiga att göra. Detsamma med allt skräp. En diskussion om allemansrätten behövs.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).