Öppna kategorin

Biltema dålig kvalitet?

69 inlägg 44337 visningar 25 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Biltema dålig kvalitet?

JörgenO  
#642574
Mikael A skrev:Haha... Kommer väl ursprungligen från öknamn på fiskare i Blekinge, men används väl lite överallt nu.. 😂


Långt ifrån trådämnet... men Sillstrypar'n fanns även i Göteborg, var en vänster om vänster (surprise!)-proggare som inte tyckte om Melodifestivalen.



Egentligen var det nog Ulf Dageby o nån sorts parodi, men humor är väl inget som förknippas med varken 70-talet, vänstern eller proggen

Elmia
Avatar Fallback

Re: Biltema dålig kvalitet?

maltex  
#642579 Sillstrypare är väl typ en göteborgare (sill / strömming).

Avatar Fallback

Re: Biltema dålig kvalitet?

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#642583 Biltemas ducktape (silvertejp) är fan den odugligaste tejpen som finns 😈
Lämnar klistret kvar som är svårt att få bort 😈

Avatar Fallback

Re: Biltema dålig kvalitet?

Bosse1  
#642591
JörgenO skrev:
Mikael A skrev:Haha... Kommer väl ursprungligen från öknamn på fiskare i Blekinge, men används väl lite överallt nu.. 😂


Långt ifrån trådämnet... men Sillstrypar'n fanns även i Göteborg, var en vänster om vänster (surprise!)-proggare som inte tyckte om Melodifestivalen.



Egentligen var det nog Ulf Dageby o nån sorts parodi, men humor är väl inget som förknippas med varken 70-talet, vänstern eller proggen


Den där brukar jag spela här hemma när det drar ihop sig till mellodifestival :-bd Melodifestival det är såå tråkigt.

"Sillstrypare" tänkte mer på den lokale handlarn :lol:

Användarvisningsbild

Re: Biltema dålig kvalitet?

hlb  
#642604 Jag menar att Biltemas svarta eltape är den bästa på hela marknaden, så de kan väl misslyckas ibland. Även träskruv för utomhusbruk med torxskallar är outstanding.

Avatar Fallback

Re: Biltema dålig kvalitet?

axwell  
#642700 Kan hålla med om att den silvertape som jag har från Biltema inte är på topp, dålig vidhäftning och spröd.

Eltapen är däremot till min belåtenhet ! :-bd

Avatar Fallback

Re: Biltema dålig kvalitet?

forest.  
#784117
LasseA skrev:Satte i 2 st volvo 60 Ah batterier (inköpta på Biltema) i min BM430 2009, startar fortfarande sommar som vinter.

Varför 2st är det 2st 6Volt till 12V?

Avatar Fallback

Re: Biltema dålig kvalitet?

maltex  
#784123 Två små baterier är smidigare än ett stort,parallel kopplat då ( 12V).

Användarvisningsbild

Re: Biltema dålig kvalitet?

Nyborg  
#784126 Har varit ute för att det ena batteriet lägger av i förtid. Var nog 2 st 6V i serie från början.

Avatar Fallback

Re: Biltema dålig kvalitet?

tallen100  
#784155
forest. skrev:
LasseA skrev:Satte i 2 st volvo 60 Ah batterier (inköpta på Biltema) i min BM430 2009, startar fortfarande sommar som vinter.

Varför 2st är det 2st 6Volt till 12V?

Två st 60 ah batteri på 12 volt som paralellkopplas blir 12 volt och 120 ah.

Seriekopplar man samma batterier så fördubblar man volten men behåller ampheren= 24 volt och 60 ah.

Avatar Fallback

Re: Biltema dålig kvalitet?

Tjingen  
#784600 Det går tydligen att misslyckas med allt. Köp inte spikklammer till kabel på Biltema. Plasten spricker. Tål troligtvis inte kyla. Satte upp några armaturer i kallgaraget. Nu har mer än hälften av klammern gått av och kablarna hänger 😤

Användarvisningsbild

Re: Biltema dålig kvalitet?

svampbob  
#784614
Tjingen skrev:Det går tydligen att misslyckas med allt. Köp inte spikklammer till kabel på Biltema. Plasten spricker. Tål troligtvis inte kyla. Satte upp några armaturer i kallgaraget. Nu har mer än hälften av klammern gått av och kablarna hänger 😤


Jodå det är bara att blanda ut plasten med något billigt fyllnads material. Resultatet blir billigt och dåligt.

Avatar Fallback

Re: Biltema dålig kvalitet?

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#784615
Tjingen skrev:Det går tydligen att misslyckas med allt. Köp inte spikklammer till kabel på Biltema. Plasten spricker. Tål troligtvis inte kyla. Satte upp några armaturer i kallgaraget. Nu har mer än hälften av klammern gått av och kablarna hänger 😤

Du menar att de brister efter monteringen?
Vet att de var svårt att klamra kabel när de var -8-10 på 80 talet för de sprack när jag slog i spiken…,

Avatar Fallback

Re: Biltema dålig kvalitet?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#784640 Spikklammer i plast spricker förr eller senare. Schneider spricker senare än andra.

Egentligen är de avsedda för inomhusbruk...

Avatar Fallback

Re: Biltema dålig kvalitet?

Tjingen  
#784642 Japp, har spruckit efter ca ett halvår. All plast åldras ju men längre livslängd förväntar jag mig. Är länge sedan jag slutade köpa gummidetaljer på Biltema men nu kommer jag även se upp med plastdelar

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).