Öppna kategorin

Biltema dålig kvalitet?

69 inlägg 44687 visningar 25 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Biltema dålig kvalitet?

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#784646 I ett garage är de inomhus väl?
Solljus/ ultraviolett ljus brukar sabba vita klammer fort men de svarta ska klara de.

Elmia
Avatar Fallback

Re: Biltema dålig kvalitet?

Ent  
#784889 Jag tycker att BT skruvklammer funkar bra däremot,
https://www.biltema.se/bygg/elinstallat ... 2000048299
De har suttit några år och inga har gått sönder.

De lämpar sig förstås inte i utrymmen där det bör se prydligt ut, där blir de nog så rustika.

Användarvisningsbild

Re: Biltema dålig kvalitet?

totte  
#784896 Rostfri JR-klammer är det som är säkrast och prydligast utomhus.

https://www.biltema.se/bygg/elinstallat ... 2000018346

Avatar Fallback

Re: Biltema dålig kvalitet?

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#784901 Som elektriker kan jag konstatera att de tar lång tid att hantera lösa skruv o klammer som inte sitter fast på kabeln

Användarvisningsbild

Re: Biltema dålig kvalitet?

halvproffs  
#784933
gnisten83 skrev:Som elektriker kan jag konstatera att de tar lång tid att hantera lösa skruv o klammer som inte sitter fast på kabeln


Det kan jag förstå att det tar tid och kanske lite svordomar😉
Visste inte att det fanns sådana klammer nuförtiden. Kommer ihåg dom sen barndomen i ladan.
Skruv för flatmejsel och blåsor i handflatan. Tänk så bra elektrikerna har fått 👍

   TS
Användarvisningsbild

Re: Biltema dålig kvalitet?

totte  
#784957
gnisten83 skrev:Som elektriker kan jag konstatera att de tar lång tid att hantera lösa skruv o klammer som inte sitter fast på kabeln


Jomenvisst är det så. Sen finns ju TKK också om man inte vill ha plast, men dom är elförzinkade och lackade, inte lika hållbara i längden. Finns en hel del ställen där det är knepigt eller omöjligt att spika i såna också.

Avatar Fallback

Re: Biltema dålig kvalitet?

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#785008 Har sett många JR klamrade kablar där klammern är spikad med kort storhuvad nubb huvaligen, nu skruvar man iaf med maskin

Användarvisningsbild

Re: Biltema dålig kvalitet?

totte  
#785020 Nästan första gången jag använde skruvdragare var 1990 när jag och min elektrikerkompis Erik gjorde om hela installationen i garaget. Där använde vi mycket JR. Då lånade jag en av grannbonden. NiCad förstås och rätt kort driftstid men det var ju en jädrans skillnad mot handskruvandet.

Nog om det.

Användarvisningsbild

Re: Biltema dålig kvalitet?

PRN  
#786531 Prova byt ut enheten . Jag köpte en 50nm enhet laddare å batteri för 1190kr skiten dör under minsta lilla pådrag å jag vart in på biltema å de "gick å testade" i helvette heller ! I luften kanske men inte å använda maskin . Aldrig att jag köper ett system utav biltema igen he finns int en chans i livet . Enheter skall fungera om någon fattar hur mycket 50nm är så ska det fungera utan motstånd ! Jag köpte en coltwch maskin deras värsting 2019 på 35nm som jag stannade med handens kraft före å efter laddning .... Teknik måste vara använt länge innan det växer till något brukbart tyvärr som amerikanarna å kanadensare ..

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).