Öppna kategorin

Biltema dålig kvalitet?

69 inlägg 44136 visningar 25 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Biltema dålig kvalitet?

halvproffs  
#637917 Är det bara otur eller är det mest skräp på Biltema?
Fanns ytterst lite drivgas i punkteringssprejen så den var värdelös.

Stickkontakt universal för USA- uttag. Ingen passade.

12v laddkabel för mobil. Fungerade inte.

Ångtvätt. Saknades det munstycket jag behövde trots att jag tog låda mitt i stapeln.

Mina favorithandskar går sömmarna sönder långt för utnötning.

Dränkbara vattenpumpens flytande brytare måste jag lyfta över vattenytan för att den ska starta.

Mm mm. Är det så för er också?
Ska tilläggas att jag köper inga mängder där som tur är.

Såg nu att det fanns en tråd redan så om någon moderator vill flytta den så är det kanon :-bd



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Biltema dålig kvalitet?

Avslutat-02  
#637919 Köper en hel del grejer där, och har då väldigt sällan problem...byter direkt om något är fel/defekt.

Mycket verktyg och rengöringsmedel/bromsrengöring mm.
Fiskedrag...
Bildelar.
Sågkedjor.
Handskar.
Oljor mm..

Avatar Fallback

Re: Biltema dålig kvalitet?

Tjingen  
#637921 Jag undviker gummidelar. Har råkat ut för att både soppaslang och kylarslang haft torrsprickor inom ett år. Annars har det mesta varit prisvärt

Användarvisningsbild

Re: Biltema dålig kvalitet?

Kse  
#637922
halvproffs skrev:Är det bara otur eller är det mest skräp på Biltema?
Fanns ytterst lite drivgas i punkteringssprejen så den var värdelös.

Stickkontakt universal för USA- uttag. Ingen passade.

12v laddkabel för mobil. Fungerade inte.

Ångtvätt. Saknades det munstycket jag behövde trots att jag tog låda mitt i stapeln.

Mina favorithandskar går sömmarna sönder långt för utnötning.

Dränkbara vattenpumpens flytande brytare måste jag lyfta över vattenytan för att den ska starta.

Mm mm. Är det så för er också?
Ska tilläggas att jag köper inga mängder där som tur är.

Såg nu att det fanns en tråd redan så om någon moderator vill flytta den så är det kanon :-bd


Det känns som att du själv har svaret på frågan.😁

Biltema har en del bra grejer men samtidigt en massa värdlösa prylar, man får lära sig att sålla i skiten.

Avatar Fallback

Re: Biltema dålig kvalitet?

bgl  
#637925 Alltid samma tumregel för denna typ av butik, alltså inte bara Biltema, lösa prylar kan man försöka köpa men det som är fastmonterat och integrerat i någonting köps i "riktig" butik.

Användarvisningsbild

Re: Biltema dålig kvalitet?

rokon  
#637927 Jag handlar ej så ofta på Biltema men åkte dit i fjol för att köpa mig en 3/4 tums hylsnyckelsats då jag hade läst kommentarer på nätet att de som köpt den var mycket nöjda, den satsen har dessutom 10 års garanti.
Köpte ett låångt förlängningsskaft till, men det köpte jag visst på jula då jag gillade deras skaft bättre av någon orsak som jag ej kommer i håg. :smile:

Avatar Fallback

Re: Biltema dålig kvalitet?

axwell  
#637934 Köper en hel del och det mesta fungerar som man kan förvänta sig.
Allt är inte OK, tex tryck/hävertpumpen till jeepdunkar plus det som jag har förträngt. :mrgreen: :???:

Jag har haft mycket mer otur med prylar från Jula och Byggmax.

Användarvisningsbild

Re: Biltema dålig kvalitet?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#637939 Min svåger sa följande om kvalitén på Julas produkter:
"Det som är billigt, är som regel skit. Å det som är bra, är sällan billigare på Jula än i fackhandeln".

Skulle tro att detta uttalande gäller de flesta lågprisbutiker, som Biltema, Clas Ohlson m.m.

Å som vanligt får du vad du betalar för. :-bd
/Niklas
Senast redigerad av Niking sön 03 maj 2020, 19:21, redigerad totalt 3 gånger.

Avatar Fallback

Re: Biltema dålig kvalitet?

Tralsmo  
#637944 Ja köper inte mycket på Biltema.
De lilla ja köper ä faktiskt prisvärt.
Mest är de sånt man bara använder en eller 2 gånger.
Det sista ja köpte ( häromdan) va 2st honingsverktyg till bromcylinder.
Hadde en innan som ja förstört på en mopedcylinder.
Helt acceptabel kvalité för å använda några gånger.

Tycker nog att verktygen ä prisvärda om inte de ä såna som man använder till speciella saker , å till mycket. Sånt som ja använder mycket å kontinuerligt chiter ja i priset å köper kvalité istället.

Avatar Fallback

Re: Biltema dålig kvalitet?

tallen100  
#637964 Finns mycket som är både bra och dåligt på Biltema, men även där säger priset lite om vad det är för kvalité på grejorna...

Användarvisningsbild

Re: Biltema dålig kvalitet?

Vardon  
#637970 Det mesta verkar väldigt bra men när jag ska använda det fungerar det för det mesta dåligt och är krångligt. Men en del är bra, handverktyg är typ användbara.

Mitt bästa exempel är när min bror och jag skulle köpa m12 gängstång. Och vi blir nästan osams. ” men det ser du väl att den inte är m12. ” sa vi båda. Till slut sa jag tycker du den diametern är 12, tycker du det är rätt stigning sa han. Sen blev vi överens om att ta en annan i högen.

Användarvisningsbild

Re: Biltema dålig kvalitet?

machonisti  
#637995 Köpte för åtskilliga år sedan fastnycklar i större varianter. Har använd dem någorlunda ofta. Men det riktiga testet kom då jag jobbade med hydrauliken på en grävare. Nyckelvidd 46 biltema och en gammal gravrostig billnäs en att öppna med och en att hålla emot. Måste använda ungefär meters förlängning. Biltemas nyckel visade tendens att öppna sig fast den var dubbelt tjockare och kraftigare. Ringen kunde inte användas då det var rörkopplingar.

Avatar Fallback

Re: Biltema dålig kvalitet?

DanK  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#638008 Tja, jag fick haveri på bränslepumpen i bilen. Tog upp pumpen från tanken och konstaterar att den interna slangen från pumpen till yttre anslutningen som kopplas till bränsleledningen till motorn är kass.
Kollade Biltema och de hade bränsleslang som tålde bränsle inte bara på insidan slangen utan även utsidan, alltså skulle slangen tåla att bada i bensintanken.
Detta var på helgen så denna slang inhandlades och monterades och bilen funkade igen...ett tag.
Bränslepump problem igen.
Kollade pumpen och gissa vad jag fann?
SPRUCKEN slang i pumpen. :-o :((
Ska tilläggas att jag handlar fortfarande på Biltema emellanåt, så vad ska jag tycka då?

Avatar Fallback

Re: Biltema dålig kvalitet?

zeetorg  
#638022 Jag handlar inte jättemycket på biltema, men deras verktyg med 10-års garanti tycker jag är väldigt prisvärda.
Rent generellt så tycker jag att det är den lågprisbutiken som ger mest valuta för pengarna.
Som alltid gäller det naturligtvis att sålla lite bland grejorna då en hel del kan vara rena skräpet!

Användarvisningsbild

Re: Biltema dålig kvalitet?

Lelle.p  
#638035 Svar ja! Ibland nej! Men skit är skit oavsett var och vilken butik man handlar. Du och ni som läser det här bör göra er egen bedömning, men jag väljer bort de butiker med särskilt dålig moral och taskig attityd oftast = girighet! I detta fall kan du kolla/googla Biltemas grundare Sven-Åke Lindholm! Tex se uppdrag granskning, på detta sätt har jag börjat sålla bland dåliga företag som säljer skit som man ibland måste köpa pga sitt pris.

fd Biltema kund

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).