mån 24 feb 2020, 11:57#627120
Men kallstarten ligger väl alltid i vid start? Går inte den på oljetryck eller nått sånt på dom där, eller blandar jag ihop..
mån 24 feb 2020, 12:31#627126
På BM 650 ska man enligt instruktionsboken ställa handgasen på halvgas för att kallstarten ska slå till. På vissa 600 går den enbart på oljetrycket.
ons 26 feb 2020, 20:19#627754
Jag har börjat demontera...men hann inte långt innan jag fick annat att göra.. Tänkte jag beställer så får jag hem innan helgen och har då delar om jag behöver. Annars så får de ligga på hyllan...
Kan ju vara så enkelt att det är matarpumpen som spökar också...
ons 26 feb 2020, 20:34#627762
Ja det där är ju iallafall normalt... Min ryker mer blått och konstant, haltar på gången och idag så hade den fyllt hela tråget med diesel.... Så oljestickan guppade...
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Att skapa ett konto på Skogsforum innebär bara fördelar för dig. Det enda som behövs är en epostadress och registreringen går fort. Väl inloggad på skogsforum får du utökade rättigheter och kan starta egna trådar, prenumerera på innehåll och se bilder, bilagor och broschyrer. Givetvis är allt kostnadsfritt!
Du har hittat till Sveriges största skogssajt - skogsforum.se. Vi diskuterar allt om skog, skogsbruk och skogsmaskiner och är en sk användargenererad sajt. Det betyder att det är du själv och likasinnade som till stora delar bidrar med innehållet genom att ställa frågor, svara, diskutera i forumet. Vi startade 2005 och drivs idag från Säffle i Värmland, Sverige. Vi sätter stor vikt vid att så många som möjligt ska trivas på sajten och att det som skrivs håller hög kvalitet. Alla får vara med och Svenska, Norska och Engelska är de främsta språken som används.