Öppna kategorin

Coronavirus En informativ sida

1947 inlägg 164611 visningar 63 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Coronavirus En informativ sida

Palakangas  
#633964 Vet inte om jag bor totalt avskärmad. I vår butik och även bensinmack är det lugnt. Folk handlar lite mer sällan och då lite mer. Kanske vi minns sextiotalet då det fanns älgkött och potatis i överflöd. Brorsan grät för han var less på älgkött.

Elmia
Avatar Fallback

Re: Coronavirus En informativ sida

masyngel  
#633970
IMG_20200327_200317.jpg
Ingen jävel kommer över bron!

Användarvisningsbild

Re: Coronavirus En informativ sida

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#634027 Lite skillnad på mentalitet i olika länder när det krisar. Här i Sverige skickar Scania på eget initiativ ingenjörer och produktionsfolk för att hjälpa Getinge att tillverka fler respiratorer: https://www.nyteknik.se/fordon/scania-s ... ik-6991566 . I USA använder presidenten nödlagar för att tvinga bilindustrin att tillverka fler respiratorer: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/e8 ... pridarfest
Texten i Aftonbladet visar ju också hur stora folkmassor lätt sprider virus. Folk i New Orleans festar tydligen mer än stockholmare :wink:

Avatar Fallback

Re: Coronavirus En informativ sida

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#634044 Om vi blir sjuka åker vi hem
Säger en Stockholmare i Kivik. Som känner sig ovälkommen :surp:
Klarar en sjuk person att köra 60mil till Stockholm om man blir dålig?

Avatar Fallback

Re: Coronavirus En informativ sida

Avslutat-02  
#634051
Röjkvist skrev:Om vi blir sjuka åker vi hem
Säger en Stockholmare i Kivik. Som känner sig ovälkommen :surp:
Klarar en sjuk person att köra 60mil till Stockholm om man blir dålig?


Nä men det låter ju bättre, :mrgreen:
För att stanna kvar hemma och låt bli att sprida skiten är ju helt otänkbart...
Tänk på att inte få ha sin status....oj oj... :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Coronavirus En informativ sida

r93  
#634056 Tyvärr är avsaknaden av riktig kris i historien djupt djupt rotad hos svensken.

”Det händer inte mig”

Detta har mina utländska bekanta påpekat många gånger även innan denna kris, mestadels forma jugoslaver men även någon tysk och ryss. På sätt och vis har vi haft det för bra under för lång tid så vi begriper inte allvaret, för det har aldrig varit så allvarligt här, på mycket mycket länge...

Blir vi sjuka så åker vi hem........ hur sjuka ska dom bli innan?? Hur många har dom smittat ner innan dom far? Hur många smittar dom ner på vägen??

I min hörna av Sverige så har vi nu ”allmänsmitta” i Torsås kommun........ sen får vi se hur det går...... detta kommer från en individ som absolut inte gjort som man ska!

Det är det som är det otäcka, en person kan göra oerhörd skada/smitta.....

Avatar Fallback

Re: Coronavirus En informativ sida

r93  
#634057 Men men UT I SOLEN!!! solen är det bästa sättet att tanka D vitamin, D vitamin och framförallt GOD sömn är det viktigaste vi har för att stärka vårt immunförsvar & immunförvaret är hitintills det enda som kan rå på detta helvetesvirus om det fastnar i kroppen.

Och blir ni krassliga ät inte Treo Ipren eller andra inflmationshämmande läkemedel utan panodil och Alvedon som innehåller paracetamol, detta tror jag även svenska myndigheter gått ut med även om dom vägrade trots Italien frankrike med flera till och med WHO gick ut med sådana rekommendationer.

Avatar Fallback

Re: Coronavirus En informativ sida

bgl  
#634059 För några år sedan vad det en kvinnlig partiledare som påstod att
"stockholmare är smartare"!
Är det fortfarande sant?

Avatar Fallback

Re: Coronavirus En informativ sida

Avslutat-01  
#634060
bgl skrev:För några år sedan vad det en kvinnlig partiledare som påstod att
"stockholmare är smartare"!
Är det fortfarande sant?

vadå fortfarande?

Avatar Fallback

Re: Coronavirus En informativ sida

r93  
#634064 Har haft en total helvetesvecka på jobbet så jag ligger i sängen och försöker återhämta mig, vi har någon form av obetald jour nu på jobbet... många sjuka många VAB.... så de som har ”riktig” jour ska ringa oss om det krisar, sedan får man ta ställning till det då, vi behöver inte säga ja, och vi får betalt om vi åker in, men man måste ha något jäkligt viktigt att göra om en halvt panikslagen kollega ringer och behöver hjälp.... men men, mod får slänga mina inlägg om det blir för mycket pladder inte mig emot alls!!

Tänkte på solen, det verkar ju som att varmare väder tyvärr inte rår på viruset säger folk, men det är ju fel!!! Bakterier och virus älskar ju värme!! 37 grader är optimalt har själv varit med att göra odlingar på labb, gjorde en på min skruvdragare och det var inte roligt😉

Grejen är UV-strålningen UV-strålning är farliga saker och man använder det inom medicinteknik att sterilisera saker, dock är det jäkligt dyrt än så länge.

Så förhoppningsvis så har vi lite nytta av vädret som kommer..... Har vi inte hög UV-strålning här i norr???

Andra ”goda” nyheter, kanske läser Magda gad på twitter.

Många i Italien och Spanien dör i bakteriella lunginflammationer, Spanien och Italien har störst problem i Europa med multiresistenta bakterier, antibiotika funkar inte, här i norr har vi minst problem.

Enligt Magda så pumpar man boskapen med enorma mängder antibiotika vilket leder till resistens... gamla nyheter och detta har det talats om i åratal..

Så kanske kanske, så kanske vi kan behandla många för lunginflammation som covid-19 verkar utveckla här i norr.

Jag bara spekulerar, detta är inga faktan utan bara tankar...

Användarvisningsbild

Re: Coronavirus En informativ sida

fendt311  
#634068 Otroligt vad ni ställer upp och sliter, jobbar. Tur för oss alla att vi har er duktiga som alltid ställer upp. Man skäms själv för man tycker det är lite jobbigt. Att lyfta på ved till vagnen på fyrhjulingen.

Avatar Fallback

Re: Coronavirus En informativ sida

bgl  
#634069 bork:
Min fråga är ställd till den som påstod detta, hon pudlade aldrig men borde nu dras fram i ljuset!

Avatar Fallback

Re: Coronavirus En informativ sida

Avslutat-02  
#634070 "Stockholmare är smartare än lantisar"

Anna Kindberg Batra.
2010...

Sveriges mest idiotiska uttalande.
Å andra sidan så hävdade samma person under skid vm i Falun att " detta sätter Sverige och de svenska fjällen på kartan"..
Är väl ca 200 km till närmaste fjäll ifrån Falun... :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Coronavirus En informativ sida

axwell  
#634083
bgl skrev:bork:
Min fråga är ställd till den som påstod detta, hon pudlade aldrig men borde nu dras fram i ljuset!


Jodå, hon pudlade så småningom.
Kommer inte ihåg i vilket sammanhang, så jag kan därmed inte bifoga nån länk till.

Avatar Fallback

Re: Coronavirus En informativ sida

Avslutat-02  
#634093 Under valkampanjen när hon var partiledare... :mrgreen:

Var bland annat en 13 årig pojke som satte henne på plats.. :-bd

Varsågod så ni får läsa själva...

https://www.expressen.se/nyheter/13-ari ... ot-vaggen/

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).