Öppna kategorin

Coronavirus En informativ sida

1947 inlägg 162203 visningar 63 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Coronavirus En informativ sida

masyngel  
#720669 Bra anersimyra!
Här I mumindalen (Italien), kör vi lite annan stil.
Från 6 augusti ska man ha green pass för att gå på gymmet, restaurang, event osv.

En toppenkille som knegar som virolog på någon obetydlig sjukstuga i en by som heter Milano, lyckades mellan några eterrus i dag twittra:
Jag föreslår en kollekt för nowaxxarna, så de kan skaffa netflixabbonemang. Eftersom de efter den 5 augusti befinner sig i husarrest, inlåsta som råttor.

Roberto Burioni.

Detta I ett land som skickat så många otydliga signaler, som är känt för sin korruption. Där man tjänar grymma pengar om man är med rätt personer, eller åker hem med 12000 sek i månaden.

Gå du och peta med din båtshake...

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Coronavirus En informativ sida

svampbob  
#720739 Man blir häpen och uppgiven när man hör Fauci i princip försvara skapandet av Covid i labbet i Wuhan. "Det var högt rekommenderad forskning"

https://twitter.com/i/status/1418820299689058306

Användarvisningsbild

Re: Coronavirus En informativ sida

svampbob  
#722230 Någon fler än jag som har uppmärksammat att Pfizers studie över vaccinets effektivitet är ute nu i pre-print.

https://www.medrxiv.org/content/10.1101 ... y-material

14 döda i placebo gruppen och 15 i den vaccinerade gruppen.

During the blinded, controlled period, 15 BNT162b2 and 14 placebo recipients died; during the open-label period, 3 BNT162b2 and 2 original placebo recipients who received BNT162b2 after unblinding died. None of these deaths were considered related to BNT162b2 by investigators. Causes of death were balanced between BNT162b2 and placebo groups (Table S4).

Avatar Fallback

Re: Coronavirus En informativ sida

masyngel  
#722568 Jaha, vad gör ni egentligen i Sverige för att hindra massdöden?

Sedan i går har vi tagit i med hårdhandskarna här i Italien. De slödder som inte har Green pass, skaä fan inte tro att de kan göra hursomhelst.
De kan glömma att det går att bara sätta sig vid ett bord på en bar eller restaurang, de får fan stå vid bardisken och skämmas!

Gym, badhus, konserter, så fan heller.
De får gå omkring och sura, men på avstånd, jävla foliehattar och plattjordsteoretiker, dåligt utbildade är de också, antagligen med dålig tandstatus.

Här räddar vi liv, ta en spruta och köp en sponsrad öl för bara 50 cent.
Hejja 🇮🇹

Användarvisningsbild

Re: Coronavirus En informativ sida

JensSkoog  
#722569 Är du redan på den sjunde av de sponsrade ölen, masyngel!

Avatar Fallback

Re: Coronavirus En informativ sida

masyngel  
#722573 Näe, tyvärr inte Jens.
Har bokat min biljett hem, från detta dårhus.
Egentligen skulle jag röja kl 6 i morse, det var inte ens 30 grader varmt...

Nu har jag faktiskt kommit till baren/minilivs...
😇

Användarvisningsbild

Re: Coronavirus En informativ sida

Fredrik Reuter  
#727894 Ny ryker stora delar av de stödpaket som varit möjligt för företag i Sverige. Gissar att det har att göra med att restriktionerna tas bort from 29 september 2021.

https://www.regeringen.se/pressmeddelan ... allengren/

Avatar Fallback

Re: Coronavirus En informativ sida

tallen100  
#727906 Nu är det bråttom den 29 ska allt vara som vanligt.
Men få se hur länge, gissar att dom i vården inte behöver planera in nån julledighet..

Användarvisningsbild

Re: Coronavirus En informativ sida

Fredrik Reuter  
#735458 Vet inte om det ser så muntert ut i Europa nu?
Spridningen verkar ta rejäl fart enligt OWID (bild nedan).

Här i Sverige verkar det dock lugnare, kan det bero på att vaccinerade inte får testa sig sedan 1 november?

Avatar Fallback

Re: Coronavirus En informativ sida

tallen100  
#735511 Att testa mindre är väl ett bra sätt att få "bra" siffror...

Få se hur det blir i vinter, det viktigaste är ju att folk ska få tränga ihop sej på arenor och dansgolv...
Dom kunde gott ha lugnat sej lite med det.
Men det är väl bara att säga sen, "att dom inte såg det komma".

Användarvisningsbild

Re: Coronavirus En informativ sida

anersimyra  
#735518
tallen100 skrev:Att testa mindre är väl ett bra sätt att få "bra" siffror...

Få se hur det blir i vinter, det viktigaste är ju att folk ska få tränga ihop sej på arenor och dansgolv...
Dom kunde gott ha lugnat sej lite med det.
Men det är väl bara att säga sen, "att dom inte såg det komma".

🤣 🤣 Jag har besökt huvudstadens centrala delar vid tre tillfällen sedan coronautbrottet. Två gånger för att ta vaccinet och en gång för ett restaurangbesök. Å jädrar vad skönt det har varit att ha sluppit att ha folk springande uppe på fötterna..😃

Avatar Fallback

Re: Coronavirus En informativ sida

Tor R  
#735522
Fredrik Reuter skrev:Vet inte om det ser så muntert ut i Europa nu?
Spridningen verkar ta rejäl fart enligt OWID (bild nedan).

Här i Sverige verkar det dock lugnare, kan det bero på att vaccinerade inte får testa sig sedan 1 november?
Det är att hoppas att Sverige får en lättare resa den här gången, det hoppas jag i alla fall.

Avatar Fallback

Re: Coronavirus En informativ sida

jannee  
#735582 Tycker det är lite knepigt det där med Coronavaccin.
Bevisligen hjälper det något, men hur bra är de olika vaccinsorterna.
Man har kunnat läsa, höra på radio att 3:e sprutan bör vara av ett annat märke för att ge bäst effekt.
Nu sägs det återigen att det spelar ingen roll.
Finns det någon som verkligen vet?
Effekten (skyddet) börjar tydligen klinga av redan efter 2 mån, man kan undra vad för "skitvaccin" det är som erbjuds.
Vaccin mot polio/stelkramp/difteri och liknande farsoter är betydligt mer långtidsverkande ända uppåt 20 år.
Hur farligt är egentligen Covid, finns en hel del äldre personer som är ovaccinerade men fortfarande friska, likväl de som aldrig tar någon influensaspruta men ändå aldrig får influensa.
Å andra sidan personer som redan tagit 2 sprutor men ändå insjuknar i Covid.
Man kan få den hypotesen att hur frisk man är beror lite på ens genetiska arvsanlag.

Avatar Fallback

Re: Coronavirus En informativ sida

tallen100  
#735585 Bara hoppas det inte blir några oönskade effekter på längre sikt, känns ganska osäkert med alla olika bud hit och dit och olika sorter som blandas.
Så ångrar inte än att jag avstod..

Avatar Fallback

Re: Coronavirus En informativ sida

isteskog  
#735587 +1 på det, Tallen! 👍

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).