Öppna kategorin

Coronavirus En informativ sida

1947 inlägg 163527 visningar 63 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Coronavirus En informativ sida

Tor R  
#716921
Grålle52 skrev:
Tor R skrev:För att vara ärlig är jag inte fanatisk när det gäller ansiktsmasker.

Att hålla avstånd, tvätta händerna osv är det viktigaste, undvik att resa med många människor etc.

Ansiktsmask är viktigt, i taxibilar, bussar, tåg, köpcentra med många människor, rum med dålig luftcirkulation etc.


Ansiktsmasker kan bara kastas. Har aldrig sett någon som kan hantera dom rätt. Värdelöst och någon slags falsk trygghet. Jag är professionell maskbärare på jobbet, och även där händer det att man gör fel.

Vi har aldrig haft en sådan pandemi under vår livstid, och i Norge och Sverige tog det 8-12 månader innan myndigheterna rekommenderade att använda en mask där det var svårt att hålla avstånd.
Som sagt, vi har ingen tradition att bära ansiktsmask.

För min del var det lätt att använda, men jag har jobbat i nästan hela min karriär som bilmålare och industriell målare. Hur mycket det hjälper mig själv är något helt annat, det minskar risken för att smitta andra.

Elmia
Avatar Fallback

Re: Coronavirus En informativ sida

masyngel  
#716926 @Grålle52

Jag har erfarenhet av hematologi samt halvdelarproduktion bland annat, rymddräkt och mask eller andningsapparat förekom.

Nu blir jag lite elak, Tom R, när du skriver att du är lackerare förstår jag dig.
Jag hade när jag var grabb, en bra karl som stöttade och intresserade sig för oss valpar på jobbet.
Han var lackerare, vid 45 års ålder började han bli aggressiv och lynnig, jag bad honom att dra dit inget ljus finns.

Användarvisningsbild

Re: Coronavirus En informativ sida

svampbob  
#716930
Tor R skrev:
Grålle52 skrev:
Tor R skrev:För att vara ärlig är jag inte fanatisk när det gäller ansiktsmasker.

Att hålla avstånd, tvätta händerna osv är det viktigaste, undvik att resa med många människor etc.

Ansiktsmask är viktigt, i taxibilar, bussar, tåg, köpcentra med många människor, rum med dålig luftcirkulation etc.


Ansiktsmasker kan bara kastas. Har aldrig sett någon som kan hantera dom rätt. Värdelöst och någon slags falsk trygghet. Jag är professionell maskbärare på jobbet, och även där händer det att man gör fel.

Vi har aldrig haft en sådan pandemi under vår livstid, och i Norge och Sverige tog det 8-12 månader innan myndigheterna rekommenderade att använda en mask där det var svårt att hålla avstånd.
Som sagt, vi har ingen tradition att bära ansiktsmask.

För min del var det lätt att använda, men jag har jobbat i nästan hela min karriär som bilmålare och industriell målare. Hur mycket det hjälper mig själv är något helt annat, det minskar risken för att smitta andra.


Vi hade högre dödssiffror under influensan vid millennieskiftet och för många influenser innan dess. Så i detta fallet är ett mannaminne ca 20 år.

Avatar Fallback

Re: Coronavirus En informativ sida

Tor R  
#716931
masyngel skrev:Nu blir jag lite elak, Tom R, när du skriver att du är lackerare förstår jag dig.
Jag hade när jag var grabb, en bra karl som stöttade och intresserade sig för oss valpar på jobbet.
Han var lackerare, vid 45 års ålder började han bli aggressiv och lynnig, jag bad honom att dra dit inget ljus finns.

Hej slyngel,
jovist kan målarna bli aggressiva, men det är uppenbart att om han var tvungen att arbeta med skitbarn är hans aggression mer ... naturlig.
Men i alla fall, tufft gjort !!

Avatar Fallback

Re: Coronavirus En informativ sida

masyngel  
#716934 Hej thinnersniffaren! 😇

Jag tror nog du är ganska skoj att umgås med, ärligt menat.

Nu är ju jag lite gubbsur, när jag inte förstår folks inlägg...

Helvete vad varmt vi har det här... Runt 35 grader inomhus.

Nu har jag sett finndj... eh, vårt broderfolk I öst torska, apropå torsk, spelar man fotboll I Norge?

Användarvisningsbild

Re: Coronavirus En informativ sida

totte  
#716936 Nu får ni ta och lägga av med det här tramset om thinner och annat.

Avatar Fallback

Re: Coronavirus En informativ sida

masyngel  
#716937 @totte

Högt i tak här inne?

Ibland kan man tuppfäktas lite, eller?

Du verkar vara en man med mycket livserfarenhet, jag minns det mesta jag läser.

Så du vet nog också att många lackerare tyvärr blev skadade an lösningsmedel, bland annat min vän.

Jag begär inte att människor som inte känner mig ska förstå vad jag menar.
Men att nypa mig i örat, eller tom of Finland för dessa ord, ser jag som lite överdrivet.

Jag är 57 år gammal och har friskhetsintyg, även körkort och min vårdhavare tillåter mig att gå på promenad helt själv.

God kväll.

Användarvisningsbild

Re: Coronavirus En informativ sida

svampbob  
#717161 Är forskning och vetenskap slutligen helt dödförklarad?

https://twitter.com/BretWeinstein/statu ... 49703?s=20

Användarvisningsbild

Re: Coronavirus En informativ sida

svampbob  
#717187 Visst det dör fortfarande patienter men får man ned dödstalet till en tredjedel så är det en väldigt bra behandling.

https://www.bitchute.com/video/rvccR4Tg6fRS/

Avatar Fallback

Re: Coronavirus En informativ sida

r93  
#717189
svampbob skrev:Är forskning och vetenskap slutligen helt dödförklarad?

https://twitter.com/BretWeinstein/statu ... 49703?s=20


Ja, det verkar så!

Håller på att lyssna igenom Bret på Joe Rogan´s podd på jobbet idag.
Joe Rogan tog tydligen in honom efter att Youtube skulle stänga ner hans kanal, får tacka Spotify så här långt för att avsnittet finns kvar.

Har bara kommit en dryg halvtimme in, men man tror inte det är sant så här långt..

När etablissemanget skriker foliehatt till alla som har annan uppfattning än de själva för att tysta ner dem!

När dessa "foliehattar" får rätt på punkt efter punkt senare....... det är inte bra!

Användarvisningsbild

Re: Coronavirus En informativ sida

SkogsBasse  
#717190 Här är podden för de som är nyfikna: https://open.spotify.com/episode/7uVXKgE6eLJKMXkETwcw0D

Avatar Fallback

Re: Coronavirus En informativ sida

Icegrip  
#717197 Ja, det är skrämmande. Men i allt elände ser jag ändå en ljusglimt i att folk börjar bli varse.

USA’s president Eisenhower varnade för mycket av det vi upplever idag i sitt avskedstal 1961:

The prospect of domination of the nation's scholars by Federal employment, project allocations, and the power of money is ever present and is gravely to be regarded.

Yet, in holding scientific research and discovery in respect, as we should, we must also be alert to the equal and opposite danger that public policy could itself become the captive of a scientifictechnological elite.

Användarvisningsbild

Re: Coronavirus En informativ sida

svampbob  
#717198 Joe Rogan har väl ett kontrakt med Spotify där han gör som han vill. Det blev ju ett väldigt liv när han hade med Alex Jones men Spotify fick ge sig.

Användarvisningsbild

Re: Coronavirus En informativ sida

svampbob  
#717297
SkogsBasse skrev:Här är podden för de som är nyfikna: https://open.spotify.com/episode/7uVXKgE6eLJKMXkETwcw0D


Jag brukar inte gilla att lyssna på Rogan men igår kväll då jag var ute och röjde så lyssnade jag på Ivermectin avsnittet och det var otroligt bra och Rogan var dämpad och saklig.

Jag rekommenderar alla att lyssna men var beredda på att bli upprörda över korruptionen.

Avatar Fallback

Re: Coronavirus En informativ sida

Umea  
#719233 Efter att ha lyssnat på Tomas J Philipson i Sommar i P1 så förstår jag bättre hur det över huvud taget var möjligt att komma

fram med ett vaccin mot Corona så snabbt.

Tomas är från Uppsala och jobbade som ekonomisk rådgivare till Trump och enligt honom så påbörjades

vaccintillverkningen redan innan studierna var klara för att vinna tid.

Detta var möjligt i och med att ”Amerikanska staten ”

skulle ta kostnaderna om vaccinet inte fungerade.

https://sverigesradio.se/avsnitt/tomas- ... rprat-2021

Ha en fortsatt skön sommar och va rädd om er !

Hälsningar från Umeå

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).