Öppna kategorin

Coronavirus En informativ sida

1947 inlägg 163097 visningar 63 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Coronavirus En informativ sida

tallen100  
#716178 det är mycket som blivit fel och som borde gjorts annorlunda, så kan det väl bli när något är nytt, och inget facit finns.
Men sen är det ju viktigt att erkänna och lära av misstagen och inte upprepa dom om igen, men det verkar inte gå så bra...

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Coronavirus En informativ sida

svampbob  
#716235 Läcka på chokladfabriken?

https://twitter.com/EricRWeinstein/stat ... 04834?s=19

Avatar Fallback

Re: Coronavirus En informativ sida

r93  
#716238
svampbob skrev:Läcka på chokladfabriken?

https://twitter.com/EricRWeinstein/stat ... 04834?s=19


Ett stort problem var väl att Trump hintade om ev labbläcka, och allt trump säger är fel, fel, fel.

Lika fel som med muren mot Mexico, han hade så fel att Kamala Harris fick åka och hålla tal i sydamerika.

"Don´t come! We will protect our border.!

De vänner jag har som verkar inom försvarsmakten sa redan i April-20 att detta kommer från ett labb, därmed inte sagt att det är avsiktligt utsläppt.

Avatar Fallback

Re: Coronavirus En informativ sida

Icegrip  
#716242 Helt enig r93.

Tidigt i pandemin var du konspirationsteoretiker om du nämnde något om labb-läcka. Tills nu för någon månad sedan, då journalisten Nicholas Wade släppte denna artikel och mailen från Fauci blivit offentliga.

https://thebulletin.org/2021/05/the-ori ... -at-wuhan/

”Science is settled”har verkligen fått sig en törn.

Användarvisningsbild

Re: Coronavirus En informativ sida

svampbob  
#716401 Inget får hindra läkemedelsbolagen från att tjäna grova pengar inte ens sanningen.

“It’s the most effective antiviral agent we have,” Dr. Paul E. Marik, co-founder of Front Line COVID-19 Critical Care Alliance, said in a conversation for this article. “If the WHO was to say that or the NIH — were they to approve ivermectin — the EUA for all the vaccines would become invalid.”

https://trialsitenews.com/they-denied-a ... er-things/

Avatar Fallback

Re: Coronavirus En informativ sida

masyngel  
#716670
1624115332_img-20210619-wa0000.jpg
Vår strand i morse...

No fkuing comment.

Avatar Fallback

Re: Coronavirus En informativ sida

Tor R  
#716672 Så bra att du har lärt dig att använda en mask.
Bra insats !!!

Avatar Fallback

Re: Coronavirus En informativ sida

Tor R  
#716674 https://www.expressen.se/nyheter/corona ... ovid-test/

Polisen har avslöjat vad som misstänks vara en gigantisk bluffhärva med PCR-tester för covid-19 som aldrig har analyserats.
Omkring 100 000 svenskar kan ha fått falska testresultat, enligt Expressens uppgifter.
Den misstänkte huvudmannen och läkaren som misstänks ha undertecknat falska testresultat och friskintyg och ytterligare en inblandad är nu efterlysta som anhållna i frånvaro.

Avatar Fallback

Re: Coronavirus En informativ sida

masyngel  
#716675 @Tor R

Hej kompis, tyvärr missade jag meningen med din kommentar.

Om jag vore ouppfostrad eller grinig, hade jag gissat på att du sniffat för mycket lussekofta, men jag tror nog att du är mer en rolig kille?

Kramiz.

Avatar Fallback

Re: Coronavirus En informativ sida

Tor R  
#716694 Jag tror inte att en mask är viktig när du badar, men du är mycket välkommen att använda den om du känner för det.
Önskar dig en utmärkt simtur

Avatar Fallback

Re: Coronavirus En informativ sida

masyngel  
#716816 Jag tror Tom R behagar skämta.

Publicerade detta foto för att visa hur människor här har påverkats av situationen.

Många har blivit snurriga, ett par som promenerar tillsammans, han med hakskydd och hon med en mask som nästan täcker ögonen.
Ensamma tonåringar med mask utomhus.
Människor på stranden som är mycket stor och väldigt tom, bärande mask.
Är faen säker på att vissa gökar med mask på också...

Användarvisningsbild

Re: Coronavirus En informativ sida

Grålle52  
#716833 Vad tror man sig uppnå med sitt maskbärande? Fyll gärna på jag är nyfiken

Avatar Fallback

Re: Coronavirus En informativ sida

Tor R  
#716838 För att vara ärlig är jag inte fanatisk när det gäller ansiktsmasker.

Att hålla avstånd, tvätta händerna osv är det viktigaste, undvik att resa med många människor etc.

Ansiktsmask är viktigt, i taxibilar, bussar, tåg, köpcentra med många människor, rum med dålig luftcirkulation etc.

Avatar Fallback

Re: Coronavirus En informativ sida

masyngel  
#716851
1624281676_16242816263091982768079607178100.jpg
Masker fungerar...

40 grader varmt, vad gör man?

Användarvisningsbild

Re: Coronavirus En informativ sida

Grålle52  
#716906
Tor R skrev:För att vara ärlig är jag inte fanatisk när det gäller ansiktsmasker.

Att hålla avstånd, tvätta händerna osv är det viktigaste, undvik att resa med många människor etc.

Ansiktsmask är viktigt, i taxibilar, bussar, tåg, köpcentra med många människor, rum med dålig luftcirkulation etc.


Ansiktsmasker kan bara kastas. Har aldrig sett någon som kan hantera dom rätt. Värdelöst och någon slags falsk trygghet. Jag är professionell maskbärare på jobbet, och även där händer det att man gör fel.

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).