Öppna kategorin

Coronavirus En informativ sida

1947 inlägg 162209 visningar 63 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Coronavirus En informativ sida

r93  
#682191 Tackar!

Det har varit många tuffa dagar.. men man ska inte gnälla, jag har både jobb och hälsa och en frisk familj!

Dock har det mörkats på senare tid där smitta brutit ut, sådant gör en vansinnig, när man själv är där och springer.....

Elmia
Avatar Fallback

Re: Coronavirus En informativ sida

tallen100  
#682192 Förstår det, saker ska tystas ner för att verka bättre än det är, därför blir man skeptisk till mycket av det man hör........
Senast redigerad av tallen100 ons 25 nov 2020, 20:25, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Coronavirus En informativ sida

r93  
#682193
vinterrojarn skrev:@r93

Jag har förstått att du är verksam inom där det är allvar med covid19...
Och det du med dina kollegor får uppleva är sådant som en annan aldrig ens skulle vilja se..

Eller har jag helt fel?..


Nja, vi är ju inte mitt i skiten om vi absolut inte är tvungna, tex när fastighet eller teknik brister.

Dock så börjar vi som sjukvården bli rejält less på skiten, tre veckor semester har jag haft i år, julledigheten låg löst hörde vi i veckan...

Användarvisningsbild

Re: Coronavirus En informativ sida

anersimyra  
#682197
r93 skrev:Herregud!
Jag skrev ju dörrar som INTE SKA ANVÄNDAS!
Angående Camfill så är mina kolleger där varje år utom detta pestens år!

Alla filter köps av Camfill

Förklara gärna varför en dörr inte blir tät med tejp?

Givetvis tas alla behör bort och tätas där med.
Foderna behövs inte tätas då det redan är tätat där sen det var nytt, väggarna går även upp till nästa bjälklag och är tätade där med.

Är du så här dum?
Eller är det bara för att provocera?

Jag missade det där med ” inte användas.” ..😅 hur som är det enda jag kan tänka mig att nyttan kan bli är att förstärka undertrycket i lokalen..🙂

Användarvisningsbild

Re: Coronavirus En informativ sida

anersimyra  
#682202
tallen100 skrev:
anersimyra skrev:
tallen100 skrev:Svårt att lita på något, ena dagen är det så, andra dagen nåt annat.
Så jag vidhåller fortfarande, att hålla saker rena är bra och kan enbart göra nytta, så får dom kunniga säga vad dom vill.

Visst ska man vara noga med hygienen vilket de flesta mathak är riktigt usla med. Majoriteten av haken har en besticklåda där samtliga gäster ska plocka bestick och det är inte en käft som tvättar händerna innan det plockas i lådan..🤮 några få ställen har dock kniv och gaffel lindade i en servett..🤤 sjuk personal har jag även stött på vid två tillfällen, ena gången var för två veckor sedan när man hörde kocken torrhosta som en skuren lastbilsmotor från köksregionen, vid det andra tillfället dök ägaren som varit borta under ett par veckor upp bakom disken och såg mer död än levande ut..😧 då var det nära att jag vände på klacken och flydde ut i friska luften!!!

Och såna ställen går du in och äter på 😮 😮
Din stolle 😉

Jag går precis när de öppnar vid 10.00 och är då oftast ensam och lokalen är stor..🙂 men nu har de flyttat handspriten fram till kassan och då känns det lite fånigt att stå där och sprita besticken så nu har det blivit kall låda i bilen den senaste veckan..🤤

Användarvisningsbild

Re: Coronavirus En informativ sida

Erre  
#682541 Negativt på testet.
Lite synd. Blir man inte sämre än man var å hade haft covid så hade det känts bättre.
Dels så hade man klarat av det å kanske fått antikroppar så man klarar sig resten av vintern.
Nu är man kvar på ruta 1

Avatar Fallback

Re: Coronavirus En informativ sida

r93  
#682546
Erre skrev:Negativt på testet.
Lite synd. Blir man inte sämre än man var å hade haft covid så hade det känts bättre.
Dels så hade man klarat av det å kanske fått antikroppar så man klarar sig resten av vintern.
Nu är man kvar på ruta 1


Nja, grattis till att du slapp eländet!
Jag tänkte som du i våras, men allt efter som tiden går så vill jag absolut inte ha det!

För det första så är det ingen garanti att du blir ”immun”, för det andra så är det långt ifrån alla som ligger i sängarna och kippar efter luft gamlingar med ena foten i graven. & för det tredje så är det lukt och smak, har hört om flera nu som inte har smaken tillbaka helt efter månader.....

Användarvisningsbild

Re: Coronavirus En informativ sida

Erre  
#682552 Så är det säkert.

Men som jag skrev. Blir man inte sämre än vad jag varit så hade det varit skönt att ha haft det.

Då hade man bevisligen inte fått allt skit som man nu riskerar att få fortfarande.

Avatar Fallback

Re: Coronavirus En informativ sida

jannee  
#682556 Förlora lukt o smak behöver inte alltid vara negativt, i alla fall om det bara gäller en kortare tid.
Tidigare vart det jämt gnäll över att jag alltid luktade diesel.
Numera är det irritation över mina ladugårdskläder, eller att jag stinker ladugård om jag inte duschar på kvällen.
Däremot går lukten av grankåda hem till mer än 100% :grin:

Avatar Fallback

Re: Coronavirus En informativ sida

jannee  
#683064 Sent men inte för sent (förhoppningsvis) vaknar de "lärde"
Covid 19 har tills nyligen ENDAST räknats (ansetts vara) som DROPPSMITTA
Men nu har de äntligen insett och förstått att den även är LUFTBUREN
I sin förlängning innebär det helt annorlunda förutsättningar när man ska skydda sig.
M.a.o. är munskydd INTE tillräckliga och munskydd har man för att visa hänsyn mot andra.

Avatar Fallback

Re: Coronavirus En informativ sida

Avslutat-02  
#683067 Jannee kan du länka till detta så man kan få läsa den faktan?...

Avatar Fallback

Re: Coronavirus En informativ sida

tallen100  
#683071
tallen100 skrev:Svårt att lita på något, ena dagen är det så, andra dagen nåt annat.

Som sagt.... 😀

Avatar Fallback

Re: Coronavirus En informativ sida

550  
#683076
jannee skrev:Förlora lukt o smak behöver inte alltid vara negativt, i alla fall om det bara gäller en kortare tid.
Tidigare vart det jämt gnäll över att jag alltid luktade diesel.
Numera är det irritation över mina ladugårdskläder, eller att jag stinker ladugård om jag inte duschar på kvällen.
Däremot går lukten av grankåda hem till mer än 100% :grin:


Jag saknar lukten av dieselrök när man startar traktorn 😥 Annars så tänker jag inte så mycket på att lukten är borta. Har som tur är en del av smaken kvar så all mat är inte tråkig 😀

Avatar Fallback

Re: Coronavirus En informativ sida

tallen100  
#683088 Dieslet luktade bra mycket bättre förr, än det här blasket som är nu 😥

Avatar Fallback

Re: Coronavirus En informativ sida

jannee  
#683090 Länka?????
Du kan gå in och lyssna av eftermiddagens radioprogram (P 4) runt 15.15
I ungefär 15 min erkändes det att "forskarna" haft "lite" fel angående covid 19 spridningsförmåga.
Man behöver inte direkt vara någon Einstein för att inse att de nya rönen är sannolika.
Smittan avtog märkbart i somras när luftfuktigheten var hög men framförallt avdunstningen extrem = all fukt går uppåt och tar skiten med sig.
Nu i kylan stannar fukten (den finfina dimman - osynlig) kvar, ror bara runt i stället för att dunsta och smittan får möjlighet att spridas runt om oss.

För övrigt är den nya moderna dieseln bra, man kan tvätta av händerna med den utan att senare vara kletig :D

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).