Öppna kategorin

Coronavirus En informativ sida

1947 inlägg 162164 visningar 63 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Coronavirus En informativ sida

anersimyra  
#656789 https://www.nyteknik.se/samhalle/det-ha ... 19-6992792. Faktan finns lätt tillgänglig om man söker den..🙂👍

Elmia
Avatar Fallback

Re: Coronavirus En informativ sida

jannee  
#667721 Ett synsätt på hur allvarligt Corona är - tänkvärt!

Användarvisningsbild

Re: Coronavirus En informativ sida

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#667725 Går det inte att svartlista Lars Bern på det här forumet :!: Nu kommer han ju med en massa konstiga påståenden igen:

---- Covid 19 är inte värre än en normal säsongsinfluensa

Enligt SCBs statistik https://www.scb.se/hitta-statistik/stat ... over-doda/ ser antalet döda per dag ut så här:
1600788773_skaermklipp.jpg


--- Dödligheten är bara en promille
Nu har 5870 personer dött i det här landet med Corona. Även om inte alla har dött p.g.a. Corona så betyder ändå att med 1 promille dödlighet skulle ungefär halva befolkningen ha blivit smittad!

Avatar Fallback

Re: Coronavirus En informativ sida

jannee  
#667732 Tror nog att du th ska tänka efter lite.
Corona är otvivelaktigt en sorts influensa som vi ännu inte har något vaccin emot.
Hur många skulle inte dött varje vinter av just influensa om inget vaccin funnits.
Bern har otvivelaktigt rätt i att väldigt många har smittas/haft corona utan att de knappt märkt det andra vari lite eller mer "förkylda".
Men enligt th ska det inte få vara åsiktsfrihet i detta land ej heller yttra sådant som är stick i stäv mot vad myndigheterna påstår.
Du th som tydligen vet allt rätt, berätta vad som ska göras.
Dödligheten har tills dags dato/capita i Sverige varit betydligt högre än omkringliggande länder - orsak?
Enligt th önskan ska det vara som i Ryssland där endast sådant Putin godkänner får spridas.

Användarvisningsbild

Re: Coronavirus En informativ sida

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#667733
jannee skrev:Enligt th önskan ska det vara som i Ryssland där endast sådant Putin godkänner får spridas.

Jag reagerar bara över att Lars Bern säger saker som vid en enkel faktakoll, som kan göras av vem som helst, visar sig vara helt åt skogen. Som det här med dödligheten:
- USA har 200 000 döda och med 1 promille dödlighet betyder det att 200 miljoner amerikaner eller 2/3 av befolkningen är smittade. Enligt https://www.worldometers.info/coronavirus/ har där gjorts 330 miljoner tester och hittats ca 7 miljoner smittade, dvs Lars Bern har fel med ungefär en faktor 30. I Andorra, som är ett av de länder som gjort flest tester per capita och därmed borde ha bra koll hur många som är smittade, är det 53 döda på 1681 fall enligt https://www.worldometers.info/coronavirus/ . Det är visserligen ett lite halvknackigt statistiskt underlag men där har Lars Bern återigen fel med en faktor 30 !!

Alla får ha vilken åsikt de vill men om man påstår sig komma med fakta så skall de vara korrekta.

Användarvisningsbild

Re: Coronavirus En informativ sida

anersimyra  
#667735
th skrev:
jannee skrev:Enligt th önskan ska det vara som i Ryssland där endast sådant Putin godkänner får spridas.

Jag reagerar bara över att Lars Bern säger saker som vid en enkel faktakoll, som kan göras av vem som helst, visar sig vara helt åt skogen. Som det här med dödligheten:
- USA har 200 000 döda och med 1 promille dödlighet betyder det att 200 miljoner amerikaner eller 2/3 av befolkningen är smittade. Enligt https://www.worldometers.info/coronavirus/ har där gjorts 330 miljoner tester och hittats ca 7 miljoner smittade, dvs Lars Bern har fel med ungefär en faktor 30. I Andorra, som är ett av de länder som gjort flest tester per capita och därmed borde ha bra koll hur många som är smittade, är det 53 döda på 1681 fall enligt https://www.worldometers.info/coronavirus/ . Det är visserligen ett lite halvknackigt statistiskt underlag men där har Lars Bern återigen fel med en faktor 30 !!

Alla får ha vilken åsikt de vill men om man påstår sig komma med fakta så skall de vara korrekta.

Å andra sidan är Humle & Dumle tämligen underhållande i sin förmenta seriositet..😅

Avatar Fallback

Re: Coronavirus En informativ sida

tallen100  
#667736 Corona är inte att leka med, det borde dom flesta ha insett vid det här laget 😮

Användarvisningsbild

Re: Coronavirus En informativ sida

totte  
#667738
tallen100 skrev:Corona är inte att leka med, det borde dom flesta ha insett vid det här laget 😮


Inte Lars Bern, i varje fall vad han påstår. Han hävdar ju att rapporteringen kring viruset drivs fram av WHO och är en global konspiration för att tjäna pengar på vaccin. Bill Gates, som är WHO: största sponsor, sägs räkna med att tjäna flera "hundra miljarder på det här".

Jag överlämnar till var och en att bedöma trovärdigheten i detta, liksom för Youtube-kanalen Svensk Webbtelevision och Lars Bern.

Avatar Fallback

Re: Coronavirus En informativ sida

Avslutat-02  
#667741 Jag ligger på sjukhus med väldigt hög feber.
Efter att ha förlorat medvetandet i duschen så hamnade jag här..
Ligger på en avdelning.
Är väl iva skulle jag tro.
Jag har haft problem med hög feber och de flesta symtom för covid19.. Tog prov idag, får svar senare...

Men ligger med dropp och antibiotika.. Då jag var i riktigt dåligt skick..

Så för min del så spelar inte Lars Bern eller någon annan någon roll..
Utan det märks att paniken är stor fortfarande över att detta kommer att bli allvarligare..

Alla funderingar eller fakta är att betrakta som vad vi vet så här långt..
Ingen har alla svar eller facit, men vissa försöker vara experter medans andra är förståsigpåare...
Jag hoppas jag inte har detta skiten dock...

Avatar Fallback

Re: Coronavirus En informativ sida

tallen100  
#667743
vinterrojarn skrev:Jag ligger på sjukhus med väldigt hög feber.
Efter att ha förlorat medvetandet i duschen så hamnade jag här..
Ligger på en avdelning.
Är väl iva skulle jag tro.
Jag har haft problem med hög feber och de flesta symtom för covid19.. Tog prov idag, får svar senare...

Men ligger med dropp och antibiotika.. Då jag var i riktigt dåligt skick..

Så för min del så spelar inte Lars Bern eller någon annan någon roll..
Utan det märks att paniken är stor fortfarande över att detta kommer att bli allvarligare..

Alla funderingar eller fakta är att betrakta som vad vi vet så här långt..
Ingen har alla svar eller facit, men vissa försöker vara experter medans andra är förståsigpåare...
Jag hoppas jag inte har detta skiten dock...

Usch då hoppas du repar dej snabbt iaf..

Men Trevligt att du är tillbaka här igen, har varit tomt 👍

Avatar Fallback

Re: Coronavirus En informativ sida

Avslutat-02  
#667745 Tack!
Det är dock osäkert på vad som skett i kroppen då, när jag kom in på akuten hade runt 41-42 graders feber... Det blev en väldigt fart för att få ner febern och för att ta prov...
Känner mig som en nåldyna..

Användarvisningsbild

Re: Coronavirus En informativ sida

Joakim S  
#667752
vinterrojarn skrev:Tack!
Det är dock osäkert på vad som skett i kroppen då, när jag kom in på akuten hade runt 41-42 graders feber... Det blev en väldigt fart för att få ner febern och för att ta prov...
Känner mig som en nåldyna..

Jag förstår det, med så hög feber... Har bara haft så hög feber en gång förr, och det var inget kul.
Välkommen tillbaka iaf till SFO! 👏🏻👏🏻👍🏻👍🏻
Fint att ha dig här igen.
Krya på dig!

Avatar Fallback

Re: Coronavirus En informativ sida

Avslutat-02  
#667754 Tack min vän, som så snällt varit en stöttesten och idéplank på mailen under denna tiden, det har betytt mycket...

Även Williamm har varit en bidragande person.
Tack för det..
Jag har minsann hållit koll på er..

🤣

Avatar Fallback

Re: Coronavirus En informativ sida

isteskog  
#667755 Krya på dig Röjarn! 😱

Avatar Fallback

Re: Coronavirus En informativ sida

Avslutat-02  
#667756 Tackar... Jag är nog på benen snart igen..
👍

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).