Öppna kategorin

Jobba inom kontorsarbete inom skogsbranchen

2 inlägg 2256 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Jobba inom kontorsarbete inom skogsbranchen

Tallman  
#620345 Hej på er !

Har diverse kursintyg samt certifikat och körkort inkl lång arbetslivserfarenhet för skogarbete inom ungskogs manuell röjning, manuel linjeröjning under kraftledning, samt skogsplantering, motorsåg inkl andra skogs handhållna maskiner och arbetsledning, kontrollant, med viss "pappersgöra" inom dessa områden

Nu har jag en lite knepig fråga till er som jag kan tänka mig blir svårt att svara på men vill iaf försöka
Jag bor i Norrbotten och vi har ju såklart vinter säsong med djupsnö så därför avslutas säsongen när snödjupet är tillräckligt djupt helt enkelt...jag är i 30 års åldern

Jag har lite funderingar kring vad kontors och adminstrationspersonal gör på kontoret som jobbar åt lite större skogsentreprenörer, eller skogsbolag, eller ev skogsstyrelsen osv.

Orsaken varför jag undrar det är om jag kan gå en kurs, utbildning på max 6 månader där jag kan få kompetens inom nåt databaserat jobb inom skogsbranchen (gärna i de områden jag jobbat eller kanske i nåt relaterat) Där jag kan jobba på distans åt skogsföretag under vintersäsongen hemmavid med dator i hemmet till större delen.

Dvs jag ska inte behöva tillämpa praktiskt arbete i skogen där OBS snön förhindrar mitt kontors data tekniska jobb. Jag ska inte heller behöva ringa runt så mycket och förhandla och binda avtal osv. Jag avser inte bli nån fullfjädrad ekonom eller så

Jag skulle vilja lära mig nåt data program, ev mät instrument i skogen (där snön inte förhindrar jobbet), teoretiskt redovisning, mätning, uträkningar inom skogen som ska helt och hållet göras på dator från ev rådata. Funderade kring lantmäteriet eller kanske liknande mät och kartingenjör. Men jag avser att inte gå en 2 års utbildning och inte ens ett år utan 6 månader på distans helst till absolut största del samt ta beställningsjobb, uppdrag av skogsföretag under vintersäsongen (med mycket snö) i ett jobb som behöver en stor efterfrågan och som ev avlastar ett skogsföretags arbetsuppgifter... Det ska såklart vara på heltids jobb under vintern och ganska individuellt jobb som man sköter självständigt



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Jobba inom kontorsarbete inom skogsbranchen

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#620369 De som gör skogsbruksplaner sitter inne och kikar på flygbilder hela vintrarna. Sen går de ut på våren och kollar om det ser ut som de tänkt sig.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).