Öppna kategorin

Arboreal Skog - erfarenheter ?

2 inlägg 3202 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Arboreal Skog - erfarenheter ?

Svendufva  
#591777 Är det någon som har erfarenheter av den nya klavnings-appen ”Arboreal Skog” ?(alltså inte bara trädhöjd)



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Arboreal Skog - erfarenheter ?

Olle48  
#600425 Är intresserad amatör med lite skog där vi just gjort en gallring. Testade för en vecka sedan Arboreal Skog med de tre provytor som var gratis, helt klart oerhört intressant. Det var lite nysnö så mycket lätt att få med alla träden i provytan några gånger kom det upp en varning om att "detta träd är troligen redan registrerat".
Min tanke är att under en vecka utföra ett större antal provytor och sedan upprepa framåt hösten och om jag har uppfattat det rätt så är 85:- för detta verkligen prisvärt.
Jämförde nu resultaten från de provytor jag tog med vår gällande skogsbruksplan (9 år gammal), verkar som vi nu efter gallringen efter uttaget (ca 900 skm3) har mer skog, på avdelningarna där provytorna togs, än för 9 år sedan.
Mycket trevligt och lättanvänt för en skogsintresserad pensionär.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).