Öppna kategorin

Bedrägeri

3 inlägg 2464 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Bedrägeri

Trädplockarenfloby  
#589377 Hej alla på forumet, jag blev här om dagen uppringd av en kille från Norrland. Han frågade om jag hade en skördare till salu. Nej det har jag inte svarade jag. Då ska du kolla på blocket för där är det någon som vill sälja en skörare med ditt företags namn. Jag kollade och mycket riktigt där fanns det en annons med mitt företags namn. Kontaktade alla som kunde hjälpa mig blocket, polisen, skatteverket o bolagsveket.
Den killen som ringde och frågade mig kan jag bara tacka innerligt för att han uppmärksamma vad som höll på att hända. Nu vill jag varna alla andra att vara uppmärksamma på liknande händelser. :???:.För det är i inte särskilt trevligt att bli utnyttjad av bedragare...



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Bedrägeri

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#589420 Har sett någon maskin i Norrland annonserad till osannolikt lågt pris. Antar att det är handpenning i förskott osett för hugade köpare. 😡

Avatar Fallback

Re: Bedrägeri

Trädplockarenfloby  
#589487 Min annons var en skrödare från -07 för 125000 + moms, kommer inte ihåg vad det var för märke på den. Det lät väldigt billigt och det var lite därför killen kontaktade mig , det var bara en halvtimme efter annonsen lagts ut på blocket. Han kollade även upp mobilnummret och han var den första som hade kollat upp det, då förstod han att det var något lurt. Han ringde mig och bad mig koll upp den anonnsen. :-bd

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).