Kan någon med febril aktivitet strypa ett forum?

Svara  52 inlägg  6822 visn.  10 följer
Användarvisningsbild

Re: Kan någon med febril aktivitet strypa ett forum?

#579820 Det är väl så här också att utan er så är det inget forum, och utan er så har jag inget att skriva i, så tack alla på detta forumet för skapandet och för skrivandet.

Tack för stöd och tack för kritik oavsett i vilken form.

Skriv på alle sammans.
:ymhug: :ymhug:

#579823 Nog är det tur att vi är, tycker, och skriver olika, skulle nog bli ganska stelt och tråkigt annars :d
om inte alla vore lika förstås :mrgreen:

Användarvisningsbild

#579825 Jag ska bli lite allvarlig en stund.

Hugin hur menar du att jag skulle kunna strypa ett forum?

Jag är en person och jag har inte absolut makt.
Jag är för allas lika värde, rättigheter och jämställdhet oavsett kön eller läggning.
Jag har inga problem med någon och jag bemöter gärna åsikter eller kritik.

Anser att jag är blott en liten del av denna gemenskap som råder på forumet, här finns stöd,vänskap,trohet och vänlighet.
Alla stöttar varandra när vi/någon har det svårt, eller blivit dåligt bemött.

En liten gest kan ändra en persons hela sinnes närvaro, det kan till och med rädda liv. Att sitta i vinterstaden och säga skål med någon i t,ex Haparanda som tar en iskall cola är för mig underbart då jag ej har så många som tar en öl med mig här.

Eller varför inte när vi delar med oss av en lite mer privat del av oss själva.

Att sakfrågor diskuteras i trådar är helt korrekt och de gör de även om någon råkar hitta en smula komik mitt i inläggen.
Till och med våra politiker skojar lite med varandra i debatter, för att hålla god stämning.

Jag har inget emot dig, tvärtom jag vill hellre lära känna dig. Precis som jag vill lära känna er alla andra på forumet.

Jag tror de flesta på detta forum vet vad jag har för personlighet och att jag tål det mesta, är det något man vill ha sagt så säg det. Jag tycker inte om att vara som en feg boxare och ranta runt i ringen. :mrgreen:

Nä, raka rör och ärliga frågor.
Att jag lyckas skriva den mängden inlägg är en gåta även för mig, det är ju inte så att jag håller reda på hur många eller hur få jag skriver per dag, utan jag skriver bara.

Jag har min familj och vänner, annars är mitt liv ganska tomt och öde.
Jag har levt efter en kod och lever efter den än i dag, att alltid stå upp för den/de som inte kan eller vågar. Att med öppenhet och styrka få folk att inse att jag är en trevlig person med ett gott hjärta.

Jag har nära till skratt och stort tålamod.

Men att jag skulle med mina inlägg strypa detta forum, är inte sant, för på detta forum så råder regler och villkor, men främst sunt förnuft, och det är något som man inte kan hitta överallt.

Användarvisningsbild

tallen100 skrev:Nog är det tur att vi är, tycker, och skriver olika, skulle nog bli ganska stelt och tråkigt annars :d
om inte alla vore lika förstås :mrgreen:

Om vi alla vore en kopia av varandra så vore vi troligen robotar skapade för ett syfte, och där skulle då inte ord som unik, komisk, lättsam, trevlig existera.

Och då skulle ju inte Tallens härliga humor eller Tottes skarpsynthet eller varför inte Halvproffs kunskap existera, och tänk för en stund va tråkigt allt skulle bli då?

Användarvisningsbild

#579834 Tänkte inte heller skriva i denna tråd, men ibland blir det för mycket. :(( Själv försöker jag undvika mer än ett inlägg per dag och tråd. Låter andra få utrymme att argumentera istället :d

Vill man bli sedd och hörd, behöver man inte kommentera allt....... men OK är det din personlighet, så överlever jag även dina inlägg :roll:

Användarvisningsbild

#579836 Tänker ej kommentera mera i denna tråden, men avslutar med detta.

Den som tror att jag måste höras och synas har missförstått mig ganska grovt.
Det är eller har aldrig varit min avsikt.

Må ha en personlighet som tar plats, men det är nog mest pga att jag är rak och öppen.

Tack för åsikten Mellberg.
Ska tänka på detta.

Användarvisningsbild

Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
vinterrojarn skrev:Tänker ej kommentera mera i denna tråden, men avslutar med detta.

Nog tror jag att du skriver mer här i tråden.

Den som tror att jag måste höras och synas har missförstått mig ganska grovt.
Det är eller har aldrig varit min avsikt.

Då är vi nog många som missförstått dig.

Må ha en personlighet som tar plats, men det är nog mest pga att jag är rak och öppen.

Jo, det har vi märkt. Om du har adhd så berätta det så får vi en helt annan bild av dig.
Skulle sälja en 245-a med automat en gång och den enda som ringde var full. Efter flera kvällars ringande och lika full full kom vi överens att mötas halvvägs och när vi möttes förklarade han att hans MS hade blivit sämre så han behövde en automatväxlad bil. Tänk om han berättat det direkt så hade jag inte behövt trott att han var full.

Ja, vi har ju märkt att du är oerört hjälpsam.med allt inom motorsågar mm och det är många tacksamma för :ymhug:
Det jag reagerat mest på är; jävla as, jävla gamar osv, kanske jag är för känslig men jag gillar inte när det skrivs med en massa svordomar.
Fortstt och skriv du för du tillfört en dimension som ingen trott vara möjlig i antal inlägg. :shock:

Tack för åsikten Mellberg.
Ska tänka på detta.

Användarvisningsbild

#579852 Måste även berömma dig röjjan för inläggen som du skrivit här utan svordomar och sakligt och bra 👍🤗

Användarvisningsbild

#579853 Jaha nu var jag här igen, :d

Nä, Halvproffs jag har ej ADHD och Inga andra psykiska ohälsa problem eller någon mindre diagnos. Jag får klara mig med det jag har.

Nå väl, jag ska skärpa mig jag också över dessa ord, mest pga andras syn eller känslighet, men att uttrycka sig med en svordom är inte bara fel, det finns det forskning på som stöder detta.

När jag uttrycker mig om as, gamar, så är det just vad jag anser om dessa organisationer eller personer som bara är ute efter sitt/ sin agenda och det tål jag inte.

Vi har t,ex en organisation som vill hellre sälja sin ärvda mark än att äga den själv och helt låta naturen ha sin gång, det är att gama på folk som äger skog och mark att sälja sin ärvda skog och sedan sitta och ytterligare hävda att skogsbruket ska avstå mera åt naturvärden.

Att du antog att mannen som ringde var full tror jag om du tänker efter säger mer om ett antagande du gjorde än att jag skriver inlägg på ett forum och även om jag nu har dragit ner på svordomar skulle ha ADHD.

Att t,ex som den artikel som Iste länkade till i ett av sina inlägg, där det handlade om någon som avsiktligt skadat ett djur, är och kommer jag alltid att anse vara ett as.

Ursäkta ordvalet, men det är så jag ser på dessa typer.

Men jag får ju samtidigt en liten fundering,,
Halvproffs, anser du att när någon svär i forumet, att det genast går att härleda till en psykisk åkomma eller disfunktion?

Isåfall så är jag inte helt övertygad om att jag har första plats på svordomar.

Så nä, jag kan stänga den dörren om ADHD eller liknande. Men jag har en stor öppenhet och har aldrig haft problem med att tala om min åsikt, det är inte alltid så enkelt att hantera vissa gånger, men oftas så kan man få en reaktion som man inte väntat sig.

Att jag fått ihop en vad det verkar stor mängd inlägg, verkar ha en stor betydelse på hur man uppfattar och upplever mig som person och jag kan ju inte säga jag blir glad när folk missförstått mig eller mina avsikter.

Men det kan ju vara förståeligt.

Sedan kan jag nog ana att det är lite roligare att föra en diskussion/dialog med mig om hur jag är/vad jag gör mot att försöka få något vettigt ur någon/några andra personer på forumet som mest bara har ett struntsamt språk eller inlägg för sig.

Men vad vet jag?
Senast redigerad av vinterrojarn sön 04 aug 2019, 08:16, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

halvproffs skrev:Måste även berömma dig röjjan för inläggen som du skrivit här utan svordomar och sakligt och bra 👍🤗

Glömde skriva, tack för åsikten och insikten även om den tyvärr inte stämde. :ymhug:

Tack själv Halvproffs.

Användarvisningsbild

#579862 Adhdpersoner har ju ofta överaktivitet, det var det jag syftade på med tanke på dina enormt många inlägg.

Finns inga likhetstecken med psykiskt ohälsa och svordomar. Känns bara att det är för att förstärka ord så att ordet blir ännu starkare och mindre trovärdigt ibland.

Användarvisningsbild

halvproffs skrev:Adhdpersoner har ju ofta överaktivitet, det var det jag syftade på med tanke på dina enormt många inlägg.

Finns inga likhetstecken med psykiskt ohälsa och svordomar. Känns bara att det är för att förstärka ord så att ordet blir ännu starkare och mindre trovärdigt ibland.

Jag har ingen över aktiviet för mig, ja ser man i förhållande till de flesta andra så har jag varit effektiv och arbetsam.

Jag använder svordomar till att förstärka ord och meningar.
Men det har minskat sedan början på forumet.

:ymhug:

#579865 Många inlägg på ett forum behöver inte visa på någon överaktivitet (ADHD eller liknande) kan i stället bara vara ett bevis på brist av någon vettig sysselsättning.
Kan t.o.m. vara ett bevis på dålig initiativförmåga, eller rent ut sagt - lathet.
Finns även de som även har ett behov av att framhäva sig själv och sin duglighet.

Användarvisningsbild

jannee skrev:Många inlägg på ett forum behöver inte visa på någon överaktivitet (ADHD eller liknande) kan i stället bara vara ett bevis på brist av någon vettig sysselsättning.
Kan t.o.m. vara ett bevis på dålig initiativförmåga, eller rent ut sagt - lathet.
Finns även de som även har ett behov av att framhäva sig själv och sin duglighet.

Ett inlägg på ett forum i allmänhet kan betraktas som brist på sysselsättning.
Lathet? Tänkte du över att man hellre ligger och är på forumet än att jobba?

#579871 Fortsätt o skriv vinterrojarn!
Du är en frisk fläkt o utan dig blir forumet fattigare!

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).