Kan någon med febril aktivitet strypa ett forum?

Svara  52 inlägg  6952 visn.  10 följer

Re: Kan någon med febril aktivitet strypa ett forum?

#579656 Jag tycker forumet har en bra nivå. Vi är alla olika, tycker olika, skriver olika men trots detta verkar det inte spåra ur mer än någon enstaka gång.
Jag tycker det är en intressant fråga som Hugin tar upp då jag ibland funderar på hur mycket tid moderatorerna egentligen lägger på att få till denna nivå. Jag vet inte detta men frågan Hugin tar upp och liknande frågor kring vilken attityd, stämning och lagom nivå det ska vara för att vara tilltalande för majoriteten av medlemmarna undrar man över ibland.
Dock inget som upptar mina tankar nån längre tid eftersom jag tycker det funkar bra.
Jag håller med om att man kan scrolla vidare när man inte tycker det är intressant och så gör jag.
Det är ju oundvikligt att det ibland blir kommentarer som inte en del inte tycker håller sig till ämnet, men hur sjutton ska man avgöra vad som är bra eller dåligt, rätt eller fel.
Jämför det med när ni sitter ett gott gäng som känt varandra länge och snackar. Ibland "spårar" det ur och man kommer från ämnet men om någon vill vara seriös så försöker man komma tillbaks till ämnet, och det är inget konstigt med det.
Här på forumet är det otroligt mycket fler människor som ska "samsas".
Frågan är berättigad men ingen "stor" sak tycker jag, men det är min åsikt,

Användarvisningsbild

#579657 För att komplettera vad Fredrik skrev, jo vi har en pågående dialog om vad som tilldrar sig på forumet. Jag har nyligen i moderatorloggen bett om att begränsa lustigheterna i trådar om sakfrågor.

totte - Moderatorloggen

Och vi har också kommit fram till att vi behöver bli lite hårdare på att redigera och ta bort oväsentligt pladder och lustigheter i sakfrågettrådar. Men som sagt, ingen kadaverdisciplin, en och annan mindre utvikning och rolighet kommer förstås att slinka igenom som det gjort hittills.

Men, till alla som eventuellt kan känna sig träffade, försök att:

Inte omedelbart slänga in roliga kommentarer i seriösa trådar.

Inte svara på det man inte vet så mycket om.

Inte varje gång någon svarat vara tvungen att svara om igen och igen.

Använda PM för det mesta när det gäller att göra affärer med maskiner och delar.

Tänka efter om det svar man avser att skriva verkligen har ett allmänt intresse.

Hojta på och ha hur kul som helst i våra mera öppna delar i Öppna kategorin och Före och efter joobbet.

#579660 Det ena leder oftast till det andra, är det ointressant så scrolla vidare.

Användarvisningsbild

Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#579670 När moderatorer rensar i trådar, hur får dom som skrivit orelevanta inlägg reda på att deras inlägg blivit bortplockade?
Får man ett pm? Eller skickas det inte ut något meddelande alls?
Är väldigt sällan som jag backar tillbaka i trådar, och då ser man ju inte alltid om man fått något inlägg bortplockat.

Användarvisningsbild

#579683 I den här tråden blev det mycket scrollande...

Användarvisningsbild

Zixten skrev:När moderatorer rensar i trådar, hur får dom som skrivit orelevanta inlägg reda på att deras inlägg blivit bortplockade?
Får man ett pm? Eller skickas det inte ut något meddelande alls?
Är väldigt sällan som jag backar tillbaka i trådar, och då ser man ju inte alltid om man fått något inlägg bortplockat.

Ofta skrivs ett inlägg i tråden där det sägs vad som skett. Är det lite större ingrepp så skriver vi i moderatorloggen. I somliga fall så förs det en dialog via PM.

Användarvisningsbild

#579799 Lite roligt att detta är enda tråden som den som åsyftas inte skrivit nåt i. Snittet är ju ändå 32 inlägg/dag för honom =))

Användarvisningsbild

#579801 Och med det så är det väl mig du menar?
:d

Jag har inte skrivit här för jag tycker det mest liknar gnäll, och inget jag har att kommentera. Vill man inte läsa andras åsikter, låt bli då. Gör något eller läs något annat som man tycker är mera intressant eller helt enkelt scrolla förbi.

Vad är problemet?
Jag? Jo det är det säkert, men det bjuder jag på, tycker man att jag är för mycket eller dryg, be mig sluta så slutar jag.

Låter det svårt?

Ps, vill man inte ha mitt deltagande så är det lugnt, jag kan avsluta direkt och gå vidare med livet. Men sluta upp och gnäll, om man nu har så svårt med min personlighet säg det då. Stå upp för er åsikt istället för att gömma sig bakom en tråd.
Det finns ett kuvert för PM använd det.
Senast redigerad av vinterrojarn lör 03 aug 2019, 21:53, redigerad totalt 1 gång.

Grålle52 skrev:Lite roligt att detta är enda tråden som den som åsyftas inte skrivit nåt i. Snittet är ju ändå 32 inlägg/dag för honom =))

11680 på ett kalenderår. Det kallar jag idogt 🤠

Användarvisningsbild

vinterrojarn skrev:Och med det så är det väl mig du menar?

Jag har inte skrivit här för jag tycker det mest liknar gnäll, och inget jag har att kommentera. Vill man inte läsa andras åsikter, låt bli då. Gör något eller läs något annat som man tycker är mera intressant eller helt enkelt scrolla förbi.

Vad är problemet?
Jag? Jo det är det säkert, men det bjuder jag på, tycker man att jag är för mycket eller dryg, be mig sluta så slutar jag.

Låter det svårt?

Jag bara spekulerade, men i ärlighetens namn undrar jag hur man kan skriva så mkt på så kort tid som du gjort. Hur hinner du?

Användarvisningsbild

Grålle52 skrev:
vinterrojarn skrev:Och med det så är det väl mig du menar?

Vad är problemet?

Låter det svårt?

Jag bara spekulerade, men i ärlighetens namn undrar jag hur man kan skriva så mkt på så kort tid som du gjort. Hur hinner du?

Jag har telefonen på mig jämnt och handsfree i örat konstant, den talar om när något händer på forumet, och det är vanligast att jag lägger svar eller inlägg om maskiner och sågar.

Inte gör jag det för att jag vill störa utan för att jag vill hjälpa, med kunskap och erfarenhet.

Sedan kan jag lägga inlägg med glimten i ögat :d

Men jag försöker hålla mig närvarande, Medans jag jobbar.
Det är många timmar på ett dygn.

Jag har ju även gått ifrån att jobba i skogen med röjsåg till att nästan enbart skruva bilar och traktorer, tillverka hö,ved.

Så jag har fått lite mer tid över.

Användarvisningsbild

Palakangas skrev:
Grålle52 skrev:Lite roligt att detta är enda tråden som den som åsyftas inte skrivit nåt i. Snittet är ju ändå 32 inlägg/dag för honom =))

Åja vi får väl se vad jag lyckas med. :d

vinterrojarn skrev:
Palakangas skrev:

Åja vi får väl se vad jag lyckas med. :d

Kämpa på, det går nog :-bd

Användarvisningsbild

#579812 :lol: vad skulle denne TS tycka om jag fortsatte?

I min värld så ju mer man uttrycker sig och visar en bredare sida, ju mer öppnar andra upp sig och visar sina sidor.

Detta är ju att skapa band och relationer, att man hamnar utanför ramarna eller trådens ämne ja det händer, men vi är oftast lika fort tillbaka i ämnet igen. Visst det händer att Totte,Erre,Kse eller Fredrik behöver säga åt oss ibland men vad gör väl det?

Det är ju inte så att någon blir sur och tar en i nacken och kastar ut en. Man får skärpa sig ibland.

Vissa personer är helt inriktade på trådens ämne, andra mer på att läsa, kommentera sin åsikt, som kanske är helt korrekt men det är ju upp till betraktaren att avgöra.

Vissa läser bara, kommentar sällan, andra jämt.

Till saken hör vi är alla olika och kompletterar varandra.

Användarvisningsbild

#579819 Jag tänkte inte skriva här i tråden men nu när Vinterrojarn själv tog upp handsken så säger jag: Kör på.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).