Dödsolyckan som förstörde allt.

Svara  70 inlägg  7643 visn.  19 följer
Användarvisningsbild

Re: Dödsolyckan som förstörde allt.

#560879 Nja man kanske skulle ha sökt tjänsten först, distrikt chefen och jag var ganska eniga att jag skulle ha passat perfekt som virkesköpare istället.....

Just nu verkar de inte ha någon sådan tjänst.

Men det var ju lite roligt att åka dit ha intervju i tre timmar och efter halva tiden då börja man inse att åhh fan det är en helt annan tjänst det handlar om....

:-bd =))

TS
Selm 2019
Användarvisningsbild

#560919 Efter 6 år till sammans då beslöt vi oss ifjol att gifta oss, är det någon som kan gissa var vi är någonstans?

Trakten ligger ca 25 mil norr om där vi bor, och det är Ljusnan som flyter fram i bakgrunden.

En av mina äldsta vänner bor där....

TS
Användarvisningsbild

#560921 Hos Jenny?

#560922 Beklagar verkligen det som hänt. Vad jag läst ovan så har du absolut inte gjort nånting fel. Min fråga, som du inte behöver svara på om du inte känner för är, kan det ha varit så att den omkomne fick ett sjukdomsanfall före olyckan? Det skulle förklara hans betende...
Förlorade själv min far vid sju års ålder i en arbetsolycka 1974. Ingen har klandrat nån, men heller inget support från nån. Inte ens från arbetsgivaren....

Användarvisningsbild

#560926 Tråkigt att höra, nä då jag svarar på allt: i början av denna händelse så fick jag höra att det kanske var ett självmord.

Det fanns visst utredning från ungdomspsykiatrin att han inte mådde bra.

Inget som framkom vid tingsrätten.
Han var väl ungefär som vanligt den där dagen, men jag vet att han var beskymrad över att försöka få i hop till Konstantinopel till att köpa hus.

Jag hade hjälpt honom tidigare med att betala bort fogden i omgångar.

Men han hade det inte lätt, ca 5 år tidigare hade hans äldre bror tagit sitt liv.

Ja jag vet inte, men det är fegt att göra slut på sig själv, jag kämpar varje dag och fortsätter med det så länge jag lever.

Det är som far min brukar säga: om livet ger dig äpplen men du ville ha tomater, jobba och kämpa så att du kan köpa det du vill ha.

Fråga gärna, jag svarar så gott det går.

Tack alla igen för era omtankar och att ni tar er tid att läsa.
:ymhug: :ymhug: :ymhug: :ymhug:

TS
Användarvisningsbild

Bax skrev:Hos Jenny?

Jajemän hos Jenny stugor.
Det är Jan-Olof som driver stället nu efter Jennys bortgång.

Det är underbart där uppe i Härjedalen.
Långå, jag bodde där uppe i 4 år från 3 års ålder fram till första klass, sedan flyttade vi tillbaka. Jag och familjen åker dit så ofta vi kan. :-bd \:d/

TS
Användarvisningsbild

vinterrojarn skrev:Jajemän hos Jenny stugor.
Det är Jan-Olof som driver stället nu efter Jennys bortgång.

Jo jag vet, men det är ju under Jennys namn det är känt så jag skrev det.

vinterrojarn skrev:Det är underbart där uppe i Härjedalen.
Jag och familjen åker dit så ofta vi kan. :-bd \:d/

YES, det är därför jag bor här \:d/
Ni är så välkomna :ymhug:

Användarvisningsbild

#560958 Efter olyckan så skickade mor och far iväg oss dit upp, och fan. När jag drack första whiskyn i lugnet och tystnaden trots att stället ligger ca 50 m från 84:an.

Så kände jag ro, jag hade aldrig sovit så skönt på länge.
Detta var ca ett år efter olyckan.
Vår dotter var inte året ännu och för en liten stund fanns inga problem.

Jag fick en öring på 2 kilo första kvällen, den var jättegod stekt med flötgröt.

TS
Användarvisningsbild

#562495 Jag läste allt detta först nu. Vilken bedrövlig händelse och efterspel! Jag mår dåligt bara av att läsa detta. Att jag dessutom är "frikyrklig" gör ju inte saken bättre just nu. Men jag antar att det finns människor av olika sort på alla ställen.

Jag kan bara hoppas att det blir bättre med tiden för dig och din familj. Fast jag gissar att tiden går för sakta ibland...

Användarvisningsbild

dhaglund skrev:Jag läste allt detta först nu. Vilken bedrövlig händelse och efterspel! Jag mår dåligt bara av att läsa detta. Att jag dessutom är "frikyrklig" gör ju inte saken bättre just nu. Men jag antar att det finns människor av olika sort på alla ställen.

Jag kan bara hoppas att det blir bättre med tiden för dig och din familj. Fast jag gissar att tiden går för sakta ibland...

Jag får börja med att be om ursäkt för det uttalandet, alla frikyrkliga är inte sådana as.

De finns i alla former och liv.

Det var absolut inte min mening att få någon att känna sig illa till mods.

Men verkligheten är tyvärr så sorglig ibland och hemsk åt en del.

Ha en bra dag ändå på dig och alla lyckönskningar till alla på forumet.....

TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar
TitelStatistikSenaste svaret
Hundratals personer förstörde Anders gård av Sweden-viking - ons 18 maj 2016, 22:44
i Skogsfastigheter
11 svar
4611 läst
av Elias Granqvist     
sön 22 maj 2016, 01:45