gnisten83- Ryd i Småland, Sveriges minsta riktnummerområde- fre 05 apr 2019, 09:18
fre 05 apr 2019, 09:18#560568
När man kollar i styrelser i stora bolag har jag engång inbillat mej att de är heltidsjobb med tanke på deras arvodes storlek, men de är tydligen bara ett vänsterknäck att vara styrelseordförande i både Swedbank o Södra....
fre 05 apr 2019, 09:23#560570
Är det inte lite så idag att man betalar höga arvoden så kan man ta smällen att behöva av gå och därigenom lösa krisen tror man. Ungefär som en syndabock, fast med fallskärm och avgångslön.
Och kanske lite till från sidan, så att fd VD:n skulle 21.5 miljoner i fallskärm......
gnisten83 skrev:När man kollar i styrelser i stora bolag har jag engång inbillat mej att de är heltidsjobb med tanke på deras arvodes storlek, men de är tydligen bara ett vänsterknäck att vara styrelseordförande i både Swedbank o Södra....
Om man är Vd för ett så stort företag som Södra ,och tycker sig ha tid att vara Styrelseordförande för Swedbank ,då kan man undra om inte styrelsen i Södra borde avsätta honom. Om man som anställd jobba på ett annat företag vissa dar, skulle jag tro att man skulle få gå hem för gott rätt fort.
fre 05 apr 2019, 21:07#560684
Vad är det som säger att inte dessa personer har fått ett erbjudande som är väldigt generöst emot lite hjälp, i rätt riktning.?
tor 11 apr 2019, 06:03#561439
Lars Idermark var med på Bioekonomiskt forum i Stockholm i går, i egenskap av ordförande i Skogsindustrierna och värd för dagen. Han såg onekligen lite gladare ut när han fick va bland skogsfolk än vad han gjorde på banken. Eller om det var för att han fick sitta bredvid kungen
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
tor 11 apr 2019, 06:47#561449
Ja, det gäller att ta ut svängarna Röjsele egna dagen, kavaj den andra. (Men det var roligare i måndags med Fredrik och röjsågarna i skogen )
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Att skapa ett konto på Skogsforum innebär bara fördelar för dig. Det enda som behövs är en epostadress och registreringen går fort. Väl inloggad på skogsforum får du utökade rättigheter och kan starta egna trådar, prenumerera på innehåll och se bilder, bilagor och broschyrer. Givetvis är allt kostnadsfritt!
Du har hittat till Sveriges största skogssajt - skogsforum.se. Vi diskuterar allt om skog, skogsbruk och skogsmaskiner och är en sk användargenererad sajt. Det betyder att det är du själv och likasinnade som till stora delar bidrar med innehållet genom att ställa frågor, svara, diskutera i forumet. Vi startade 2005 och drivs idag från Säffle i Värmland, Sverige. Vi sätter stor vikt vid att så många som möjligt ska trivas på sajten och att det som skrivs håller hög kvalitet. Alla får vara med och Svenska, Norska och Engelska är de främsta språken som används.