tor 28 mar 2019, 11:52#559010
jannee skrev:Nu är visserligen största delen av massmedia inte så lite vänstervridet, men helt fel ute är de ändå säkert inte.
Hur ruttet det egentligen ändå är eller varit kommer vi ALDRIG at få full uppfattning om. Mycket blir under sekretess p.g.a. olika skäl. T.o.m. politikerna riskerar nämligen att skadas = politikerföraktet ökar.
Hur det sedan kan vara "pengatvätt" när det egentligen inte finns några pengar - allt handlar endast om förtroende för de siffror som skickas runt.
nä helt ute och cyklar behöver de inte vara, men de vinklar gärna sina scoop till sin egen fördel, säg vilken tidning idag som skriver helt riktig fakta?
att det är MP-V styrt ibland journalistkåren behöver jag inte fundera på, det man redan.
men det styr ju också hur de levererar sina nyheter.
ta en helt vanlig rubrik, de skriver om detta för att få fler folk att läsa... ja de bedriver ju en verksamhet.
men när de sedan kommer till att börja skriva om personer, där brister det många gånger för dessa journalister.
de byter ut saker eller blandar in saker som inte helt har med saken att göra, t.ex de personer som nu inte fick ansvarsfrihet, ja självklart så får de avgångsvederlag,fallskärm. men vad har det med att vissa inne i banken har fifflat med lite annat än sitt jobb?
jag tror inte att dessa personer som nu får gå, har utfört dessa handlingar, för att sedan få avgångsvederlag, riskera flera år i fängelse.....
nä, titta bara på den trevliga debatten om skogen vilken sida står dessa journalister på?
ja inte fan är det min sida...