Öppna kategorin

Leksaksmaskiner

3 inlägg 3284 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Leksaksmaskiner

moiam  
#543207 Jag letar lite efter leksaksmaskiner till mina söner och det var lite mer av en djungel än vad jag tänk mig.

Jag vill ju gärna att det ska passa ihop med andra leksaker jag skaffar i framtiden så att de kan få en fullständig maskinpark.

Är det någon som vet vilken skala man kan få tag i bäst utbud av maskiner som hör till skogen. (skördare, skotare, timmerbil, mm)

Detta är vad jag fått fram hittills.

Skala 1:32
Bild

Siku - John Deere 1470


Bild

Siku - John Deere 1510


Bild

Schuco - John Deere 1270G 8W (Mer ett samlarobjekt kanske)


Skala 1:25

Bild

Emek - Ponsse Scorpion


Bild

Emek - Ponsse Elephant


Bild

Emek - Volvo FH16/750 Timmerbil


Sen finns ju Bruuder på skala 1:16, men de har egentligen bara en "riktig" skogmsakin vilket är en John Deere 1210G. Dock så slutar det där förutom några traktorer med skogsutrustning och timmerbilar med lite udda lösningar som inte känns för sverige särskillt aktuella. Siku verkar ganska fina då de har mycket i metall. Emek verkar dra lite åt samlarhållet och det finns en hel del extragrejer att få tag till. Iallafall på lastbilarna.

Tar tacksamt emot mer förslag om någon hittar!

edit 1: Lade till bilder på samtliga saker jag hittat.


Senast redigerad av moiam ons 09 jan 2019, 15:43, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Leksaksmaskiner

Fredrik Reuter  
#543214 Om @kronan har kvar sin samling så kanske ni kan göra affär... 👍

Avatar Fallback

Re: Leksaksmaskiner

Piraboin  
#553755 jag skulle rekommendera Emek modellerna stort sortiment och hållbara även om man är ute sandlådan och leker å samtidig vakar att ha på hyllan i framtiden särskilt om dom har blivit passlig slitna då är vädrade

http://www.emek.fi/etusivu.htm

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).