Öppna kategorin

Träff i norra halland och omnejd

80 inlägg 17837 visningar 11 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Träff i norra halland och omnejd

skogslaban  
#520624 Jag kan bara den 1:a på lördagen

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Träff i norra halland och omnejd

rejser  
#520626 Då kan dom flesta på bägge dagar förutom skogsbjörn som bara kan den 2:a, och skogslaban som bara kan den 1:a
Fördelen med 1:a är ju att det är söndag dagen efter så om stämningen är bra så kan man sitta o tjöta lite till utan att behöva tänka på jobbet (för oss som har ett vanligt jobb också)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Träff i norra halland och omnejd

rejser  
#521075 Efter prat med lite olika restauranger så passar den 1:a bäst. Så den 1:a spikas!

   TS
Avatar Fallback

Re: Träff i norra halland och omnejd

frågande och vetande  
#521137 Trevligt att det nu är spikat. Vad tror du om lite förhandsinfo om omr vi skulle se på? Har du möjligtvis en första gallring körd med beståndsgående? En personlig fundering som jag överväger för egen del.

Ser fram emot den första september :-bd

Användarvisningsbild

Re: Träff i norra halland och omnejd

rejser  
#521162 Håller på att kolla över vad vi kan kolla, tänkte mixa så mycket som möjligt, lite nyröjt, lite plantering, lite vägar. Ska göra en plan, eftersom det är minst en inköpare med så kan man ju ha diskussion vad man som ägare vill göra och hur man kan tänka produktionsmässigt för inköpare i framtiden.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Träff i norra halland och omnejd

rejser  
#521246 Är det någon förresten som har tillgång till en drönare som dom använder för att få överblick på sin skog som känner för att ta med den och visa lite?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Träff i norra halland och omnejd

JensSkoog  
#521970 Så sket det sig för mig, tyvärr @rejser :cry: :cry:

Hade skrivit det upp i kalenderen, men nu berättade fruntimmeret att "den helgen
har jag lovat bort dig på ett jobb för en av mina väninner som kommer
neröver från Oslo bara för det".

Hoppas jag får chansen senare nån gång :wink:

Avatar Fallback

Re: Träff i norra halland och omnejd

Hema  
#521973
JensSkoog skrev:Så sket det sig för mig, tyvärr @rejser :cry: :cry:

Hade skrivit det upp i kalenderen, men nu berättade fruntimmeret att "den helgen
har jag lovat bort dig på ett jobb för en av mina väninner som kommer
neröver från Oslo bara för det".

Hoppas jag får chansen senare nån gång :wink:

O det sa hon nu? Försent tesagt, hade jag inte vågat säga. :d

Användarvisningsbild

Re: Träff i norra halland och omnejd

rejser  
#522015
JensSkoog skrev:Så sket det sig för mig, tyvärr rejser :cry: :cry:

Hade skrivit det upp i kalenderen, men nu berättade fruntimmeret att "den helgen
har jag lovat bort dig på ett jobb för en av mina väninner som kommer
neröver från Oslo bara för det".

Hoppas jag får chansen senare nån gång :wink:


Min baktanke är att vi kör det lite löpande kanske var 3-4:e månad så att man skapar ett nätverk och sedan håller ihop det.
Så man har lite kontakter, någon o ringa för att bolla tankar om sina planer. Skogsfolk har enligt mig en tendens att vara lite "egna" med sina tanker.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Träff i norra halland och omnejd

hlb  
#522127 Inte så lite "egna" heller, men det är vi bara stolta över. Vi är ofta egna för att vi har erfarenhet av vår egen skog.

Användarvisningsbild

Re: Träff i norra halland och omnejd

rejser  
#522140 Restaurang Zorba i Varberg är bokad för ett sällskap på upp till 16 personer på Lördag den 1:a September kl 19:00

   TS
Användarvisningsbild

Re: Träff i norra halland och omnejd

rejser  
#522141
hlb skrev:Inte så lite "egna" heller, men det är vi bara stolta över. Vi är ofta egna för att vi har erfarenhet av vår egen skog.


Visst är det så. Men man måste våga fundera nytt även om man inte tillämpar det ;)
Men bara en själv känner stenigheten i marken, mossarna, dumma grannar ;)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Träff i norra halland och omnejd

Ludde_576  
#522899 Tänkte bara bekräfta att jag kommer :) blir de lite paus runt 18 så man hinner hem å svida om? ;)

Användarvisningsbild

Re: Träff i norra halland och omnejd

rejser  
#522921
Ludde_576 skrev:Tänkte bara bekräfta att jag kommer :) blir de lite paus runt 18 så man hinner hem å svida om? ;)


Det beror ju på oss, vi kanske inte har mer å prata om vid 16
Har bara satt ihop ett löst program, sedan blir det som det blir :)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Träff i norra halland och omnejd

rejser  
#523150 Vi sitter och planerar. Planen är att få med något av varje, slutavverkning, röjning, gallring plantering.
Det ser ut som att det ska regna på förmiddagen så ta på era stövlar och regnbyxor.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).