Öppna kategorin

Länsstyrelsen inventerar tjädrar

2 inlägg 1576 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Länsstyrelsen inventerar tjädrar

noslercal  
#508669 Brötar upp på en skogsväg tidigt på morgonen med fyrhjulingen, står på rätt bra i kurvorna och plötsligt står en där - länsstyrelsens bil. 150 m bort längs med vägen en bit in är två tält. Tog någon sekund innan jag förstod, såg sedan en tupp resa sig 20 meter bort från mig.

2 saker:

1. Kände mig initialt dum som kom på bredställ med fullt gaspåslag mitt i deras upplevelse av tjäderspel.

2. Bitter eftersmak av att jag tycker att hade de ringt innan och bara sagt att de tänkte inventera tjädrarna och kollat läget så hade jag givetvis inte kommit åkande, samt att jag som markägare hade känt mig respekterad. Nu får jag en lätt känsla av övergrepp även om de naturligtvis inte är lagstadgade att informera. Jag tycker ändå det är skillnad på om det hade varit en hobbyfotograf eller som nu, staten. Första jag gjorde när jag kom hem var att ringa LST men fick ingen kontakt med dem. Ska ringa sen igen...

Hur hade ni gjort? Tvärnitat, stövlat in i tälten och undrat vem i helvete som har slått upp en forskningsstation mitt på marken? 😈 Blev mest frustrerad och kände mig nödgad att skriva av mig lite...



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Länsstyrelsen inventerar tjädrar

saekb  
#508671 Du borde bli informerad om deras besök. Det är inte heller självklart att de utan lov utnyttjar dina skogsbilvägar.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).