Länsstyrelsen inventerar tjädrar

Svara  2 inlägg  811 visn.  2 följer
Användarvisningsbild

Länsstyrelsen inventerar tjädrar

#508669 Brötar upp på en skogsväg tidigt på morgonen med fyrhjulingen, står på rätt bra i kurvorna och plötsligt står en där - länsstyrelsens bil. 150 m bort längs med vägen en bit in är två tält. Tog någon sekund innan jag förstod, såg sedan en tupp resa sig 20 meter bort från mig.

2 saker:

1. Kände mig initialt dum som kom på bredställ med fullt gaspåslag mitt i deras upplevelse av tjäderspel.

2. Bitter eftersmak av att jag tycker att hade de ringt innan och bara sagt att de tänkte inventera tjädrarna och kollat läget så hade jag givetvis inte kommit åkande, samt att jag som markägare hade känt mig respekterad. Nu får jag en lätt känsla av övergrepp även om de naturligtvis inte är lagstadgade att informera. Jag tycker ändå det är skillnad på om det hade varit en hobbyfotograf eller som nu, staten. Första jag gjorde när jag kom hem var att ringa LST men fick ingen kontakt med dem. Ska ringa sen igen...

Hur hade ni gjort? Tvärnitat, stövlat in i tälten och undrat vem i helvete som har slått upp en forskningsstation mitt på marken? :twisted: Blev mest frustrerad och kände mig nödgad att skriva av mig lite...

TS
Haglöfs

Re: Länsstyrelsen inventerar tjädrar

#508671 Du borde bli informerad om deras besök. Det är inte heller självklart att de utan lov utnyttjar dina skogsbilvägar.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar
TitelStatistikSenaste svaret
Länsstyrelsen som bock av rokon - tor 01 maj 2014, 10:08
i Avverkning (slutavverkning)
5 svar
5296 läst
av Niking     
lör 06 sep 2014, 00:12
UAS/Drönare tillstånd från länsstyrelsen av Fredrik Reuter - ons 05 nov 2014, 19:11
i Små skogsmaskiner och övriga maskiner
11 svar
5624 läst
av JörgenO     
tor 06 nov 2014, 23:28
Länsstyrelsen i Örebro förföljer lantbrukare av Niking - lör 24 sep 2016, 22:48
i Öppna kategorin
1 svar
862 läst
av isteskog     
lör 24 sep 2016, 22:58
Markägare fick rätt mot Länsstyrelsen av Niking - tis 25 okt 2016, 19:36
i Skogsnyheter
5 svar
1603 läst
av Niking     
ons 26 okt 2016, 11:50
Länsstyrelsen erbjöd några hundralappar för sönderkörda träd av Niking - lör 26 nov 2016, 21:39
i Skogsnyheter
4 svar
1287 läst
av Sweden-viking     
sön 27 nov 2016, 00:48
Annonser