Öppna kategorin

Vad har du i matsäcken?

6 inlägg 2157 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Vad har du i matsäcken?

plax  
#504025 Det här tycker jag ska bli intressant. Kanske man kan hitta någon ny favorit att ta med.
Grunden för mig består av 1 liter kaffe och 4 smörgåsar samt en flaska vatten. Sen är det grillkorv eller yoghurt med till som tyngre mat :P



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Vad har du i matsäcken?

nattuggla86  
#504028 Kaffe till två fikatillfällen, fyra smörgåsar, en litet saft för att få i mig socker samt vatten efter årstid.

Användarvisningsbild

Re: Vad har du i matsäcken?

Vardon  
#504031 Matlåda som jag micrar i kojan.

Användarvisningsbild

Re: Vad har du i matsäcken?

T Landström  
#504032 Är det skogsjobb vi pratar så har jag nästan aldrig med mig kaffe. På vintern blir varm blåbärssoppa spetsat med lite sportdryck och smörgåsar och kanske en Snickers eller två... På vår/sommaren/höst när jag röjer blir det samma sak fast blåbärssoppan är kall och spetsad med mer sportdryck plus att jag har drycken på ryggen och en slang fram så jag kan dricka medans jag jobbar.

Användarvisningsbild

Re: Vad har du i matsäcken?

Rasken  
#504035 Eftersom jag jobbar långa dagar både när det gäller skogsjobb, snickring och andra jobb. Så har jag med mig det som jag äter under en dag. 0,7 liter varmvatten som änvänds till pulverkaffe eller blandas med yougort eller saft när det är kallt. Sedan yougort, en flasta saft, 4 mackor, matlåda, evt ibland 2 kokta ägg och kanske en chokladbit i bland och digistiv kex finns alltid med ifall det drar ut på tiden och blir långa dagar.

Användarvisningsbild

Re: Vad har du i matsäcken?

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#504129 När jag röjde på heltid hade jag bara vatten och mackor (råg) som jag åt vid tankstoppen, klarar inte av att röja om jag äter mycket. Om det var varmt ute så hade jag salt och ev socker i vattnet, eller svag saft. På hösten hetvatten i termosen.

Nu när jag planerar så har jag en eller två dubbelmackor och riktig mat i mattermosen, gärna soppa eller gryta om det är kallt eller regnigt. En halvliter kaffe eller om det är kallt, te.

Sen ev russin, banan eller ägg när andan faller på. Russin finns alltid i bilen eller fickan.

Edit: havregrynsgröt till frukost.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).