Sida 2 av 2

Re: Staffare AB Service/försäljning - Värre kan det inte bli

Postat: tis 30 jan 2018, 23:19
av Skogshuggarn
Tycker inte man ska behöva förlita sig på att hitta "den bästa/seriösaste el mest privärda filialen" när man ska handla el serva under ett och samma företagsnamn/kedja. Det ska tveklöst finnas en gemensam kvalitetspolicy" runt detta - oavsett om jag servar i Hudik el Luleå. Bristerna (allt utom skopan), är framfört till Staffare. Responens jag fick var att citat:"vi jobbade under stress". och där kan man väl säga att mitt förtroende tog slut. Någon håg till kompensation har inte utlovats och större delen av brister och fel har jag åtgärdat själv eftersom vi var i kraftigt behov av maskinen. Jag är normalt ingen som klagar i sociala medier, men den här ggn tycker jag att det var befogat. Jag skulle ha skämt ögena ur mig om jag släppt från mig ett dylikt servicejobb.

Re: Staffare AB Service/försäljning - Värre kan det inte bli

Postat: ons 31 jan 2018, 00:06
av Skogshuggarn
Kan väl säga/komplettera detta med att "ärendet" gick vidare till en annan "filial" hos Staffare gällande ett av servicefelen."Vi hör av oss i morgon" sa verkarn. Knäppt tyst!. Ringde och stötte på. "Jo, jag har glömt, men servicekillen ringer i morgon", Knäpp tyst!. Då drog jag på mig overallen och skruvade själv. Ngn dag senar ringde servicekillen och mumlade om att han fått "fel mobilnummer" och där tog tydligen "självdrivet" slut att konsultera säljare/verkare el ens Eniro. (Adress och mitt namn fanns på båda ställena). "Tack för kaffet" - typ. :^O

Re: Staffare AB Service/försäljning - Värre kan det inte bli

Postat: ons 31 jan 2018, 08:41
av Bax
Se där ja.
Det var bra info du kom med, och det uppförandet du beskriver skulle inte jag heller tolerera.

EDIT: Jag ska förresten ringa Staffare under dagen i ett supportärende, vi får se hur det går :???: :smile:

Re: Staffare AB Service/försäljning - Värre kan det inte bli

Postat: lör 03 feb 2018, 08:30
av Skogshuggarn
Bax skrev:Se där ja.
Det var bra info du kom med, och det uppförandet du beskriver skulle inte jag heller tolerera.

EDIT: Jag ska förresten ringa Staffare under dagen i ett supportärende, vi får se hur det går :???: :smile:
"Stark samarbetspartner" som man säger i reklamen!,,,, Vad jag tycker om det "tål inte dagens ljus". )Får nog sparken som moderator).

Re: Staffare AB Service/försäljning - Värre kan det inte bli

Postat: lör 03 feb 2018, 08:46
av Skogshuggarn
Tips till er som är blivande och "långväga kunder" hos dylika företag och ska köpa nya grejor som ska skickas - tex med lastbil.Välj (fysiskt), ut den produkt ni ska ha, exvis skopa, och märk den med erat namn. Gör ni inte det så kan det bli som i mitt fall. FÖRETAGET. väljer ut den som är mest lagerskadad eftersom kunden förmodligen inte vill skicka tillbaka den 60 mil (typ).

Re: Staffare AB Service/försäljning - Värre kan det inte bli

Postat: lör 03 feb 2018, 23:15
av Bax
Konstigt, skopan jag fick med i min affär var sprittans ny. Utan att ha valt något.

Re: Staffare AB Service/försäljning - Värre kan det inte bli

Postat: tor 22 feb 2018, 10:55
av Skogshuggarn
Bax skrev:Konstigt, skopan jag fick med i min affär var sprittans ny. Utan att ha valt något.


"Sensmoralen" är/var att man som kund är mera benägen att strunta i reklamation om det blir för långt och besvärligt att skicka tillbaka varan.

"Skicka skräpet grabbar!.,,,, den här lär vi ändå inte se igen". (Typ!.)