Öppna kategorin

Timräkning snöplogning flera enskilda vägar

9 inlägg 4034 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Timräkning snöplogning flera enskilda vägar

JohannesG  
#485893 Vi plogar en del enskilda vägar här. Flera olika vägföreningar samt en del privata vägar. Blir ju så att man först tar ena sidan av vägen och senare andra, däremellan har man hunnit vara på ett par andra vägar. Varje vägförening skall ju faktureras tiden på just deras sträcka. Kör med PP-metoden nu, men funderar på om det finns ett smidigare sätt. Finns det någon app som med hjälp av telefonens gps kan hålla koll på hur länge man kört på respektive väg?



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Timräkning snöplogning flera enskilda vägar

anersimyra  
#485896 Själv tycker jag det är betydligt smidigare med ett fast pris per vända.. :-BD

Avatar Fallback

Re: Timräkning snöplogning flera enskilda vägar

tallen100  
#485907 Det smidigaste bör väl vara ett fast pris?

Användarvisningsbild

Re: Timräkning snöplogning flera enskilda vägar

JohannesG  
#485924 Så kan man också göra. Får diskutera detta med pappa.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Timräkning snöplogning flera enskilda vägar

anersimyra  
#485925 Fastpris ger generellt ett bättre pris då beräkningen görs utefter uppskattad tid om det kommer riktigt mycket blötsnö, varje vända med minsta mängd pudersnö ger då samma pris trots att utförandetiden blir en bråkdel av blötsnöditot.. :-BD

Avatar Fallback

Re: Timräkning snöplogning flera enskilda vägar

ÅsaNisse  
#485934 Kolla med B&M system i Uppsala. De har en app som du kan få exakt tid för varje väg och då också klockslagen när du plogar. Det är suveränt bra att ha när det blir någon som klagar på olika saker. Jag hade en som påstod att jag lagt isklumpar på vägen som han körde sönder sin spoiler på. Grejen var att han påstod att det hänt 3 timmar innan jag plogade. Det var en tomtägare som skottat snön tvärs över vägen från sin utfart.

Användarvisningsbild

Re: Timräkning snöplogning flera enskilda vägar

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#486058
anersimyra skrev:Själv tycker jag det är betydligt smidigare med ett fast pris per vända.. :-BD


Precis så fakturerar vår snöröjare... Funkar bra...

Användarvisningsbild

Re: Timräkning snöplogning flera enskilda vägar

Kse  
#486099 Jag kör fastpris per plogsväng, tycker det är bäst så.
Dom vägföreningar jag vet om här uppe kör på fastpris.

Användarvisningsbild

Re: Timräkning snöplogning flera enskilda vägar

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#486173 Så har vi åxå gjort tidigare men senaste åren har vi kört hela säsongen på en klumpsumma.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).