Öppna kategorin

Inbrott

13 inlägg 3460 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Inbrott

SkogsBasse  
#422594 Kommer upp till skogen och ser att vi har haft inbrott.
De har brutit sig in i förråd, vagnslidret, verktygscontainer och boningshus. Det enda positiva är att de verkar ha blivit avbrutna för de har inte varit inne i boningshuset utan bara brutit upp ett fönster som stod öppet samt att det står jeep dunkar framme på gården och vid traktorn som inte är våra och skumma verktyg vid ytterdörren.

Jag hoppas på karma och att svinen får den jul de förtjänar.



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Inbrott

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#422598 Surt, men skönt att de inte var inne i boningshuset och förstört.

Användarvisningsbild

Re: Inbrott

SkogsBasse  
#422599 Ja, det är väldigt skönt att de inte varit inne i bostaden. Verkar som om diesel var högsta prio för dem. Kan inte fatta hur de kunde bryta upp containern som hade låsbygel och 22mm lås. Hoppas de inte kommer tillbaka och det var lite terapi att få skriva av sig.

   TS
Avatar Fallback

Re: Inbrott

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#422601 Tråkigt

Avatar Fallback

Re: Inbrott

jannee  
#422603 Knarkare.
Du behöver inte vara orolig, de kommer på fler besök:grin:
Dessa individer går bara inte att hejda :!:

Avatar Fallback

Re: Inbrott

Amatörhuggare 62  
#422631 Ledsamt när sådant här händer.
Men tur dom inte, varit inne å grisat till det.

Användarvisningsbild

Re: Inbrott

HasseP  
#422636 Så tråkigt!
Hoppas att de drabbas av den där karman du nämnde.
Finns det något sätt att skydda sig mot dessa typer?

Avatar Fallback

Re: Inbrott

tallen100  
#422640
HasseP skrev:Så tråkigt!
Finns det något sätt att skydda sig mot dessa typer?

Knappast nått som är lagligt skulle jag tro :x
Med tanke på alla fina batteriverktyg tex rondell så tar dom sej igenom det mesta.

Användarvisningsbild

Re: Inbrott

hlb  
#422648 Vad händer om man vintertestar sina elstängselapparater (Magnum 20 J) innanför låst utrymme? Skulle i alla fall vara skönt att veta vilken pärla de fått genom kroppen.

Avatar Fallback

Re: Inbrott

jannee  
#422650 Tror på knarkare och de är oftast (eller alltid) påverkade när de genomför sina razzior. I.o.m.d. går de till synes väldigt irrationellt tillväga. De kan avbryta bara för att någon omedelbart måste iväg för att få en påfyllning av något slag.
Slanga ett fordon eller tank för att i röran glömma någon dunk eller annan utrustning. I princip kan man förvänta sig vad som helst, nästa gång kanske någon t.o.m. kvartar i huset.
Elstängsel - ja då plockar de troligtvis med sig omformaren - den kan alltid säljas. Här runt omkring där jag bor MÅSTES man ha omformaren inomhus. Du kan inte nattetid ha trädgårdsmöbler utomhus, järngrindar och liknande är stöldbegärliga.
Just av den orsaken blev jag tvingad att placera min gårdstank inomhus, traktorn inomhus och inlåst.
För tillfället patrullerar det nattetid det en vit och en röd folkvagnsbuss (tyskregistrerade 😡 )

Avatar Fallback

Re: Inbrott

mullhytting  
#422682
HasseP skrev:Så tråkigt!
Hoppas att de drabbas av den där karman du nämnde.
Finns det något sätt att skydda sig mot dessa typer?

Gyttorp.... Tomhylsor vid infarten och vid dörrar...

Avatar Fallback

Re: Inbrott

Umea  
#422781 Så tråkigt SkogsBasse !

Tyvärr har det nog gått så långt att det inte finns något skydd mot människor som inte kan skilja på vad som är mitt och ditt.

Är dom dessutom påverkade av droger så !!!

Har tyvärr träffat på människor som blivit svårt misshandlade av inkräktarna när de kommit på dom.

Dessa människor har förutom att de haft inbrott också fått svåra skador efter misshandeln som

gjort det nästan omöjligt att leva ett normalt liv efteråt.

Hur hemskt som helst !!!

Hoppas ni slipper inbrott i framtiden.

Jag hoppas även att ni i helgen kan unna er att göra något ni tycker är roligt och trevligt så att

ni för en stund kan glömma den otrevliga händelsen.

Känner med er !

Hälsningar från Umeå

Användarvisningsbild

Re: Inbrott

SkogsBasse  
#422797 Tackar!

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).