Öppna kategorin

felkoder.

2 inlägg 5580 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

felkoder.

halvproffs  
#403478 Hej på er! Har problem med Caddy 05.Common rail Diesel. Svårstartad mm. Fick dessa koder av verkstaden för dom hade inte tid att kolla.
Är det någon av er som vet. Har letat på nätet utan framgång.
16567
17056
18104
Mycket tacksam för svar.



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: felkoder.

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#403494 16567 = Fuel temperature sensor, Circuit High Input/Short Circuit to Positive. Bränsletempgivare alltså, kolla säkringar först. Sen kan det vara skavda kablar eller trasig givare men jag har ingen aning om vart den sitter.

17056 = Glödstift. Nåt stift är trasigt eller avskavda kablar (de snålar in på kabellängderna så det här kan vara orsaken oavsett vilket fel man har på VAG bilar 8) )

18104 = Ingen kontakt med spaken till farthållaren. Trasig spak.

Det är väl 16567 som är intressant att söka vidare på om bilen går dåligt, de andra felen är inte så noga, inte innan det blir kallt iaf. Eller om du vill använda farthållaren :mrgreen:

Jag har bara googlat lite, kan tyvärr inte säga vart du ska leta efter bränsletempgivaren, eller hur den ser ut. Kan leta lite mer på nätet när jag har mer tid.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).