fre 27 maj 2016, 17:33#393916http://goteborg21.se/2016/05/27/kastanj ... huggs-ner/
Öppna kategorin
Stackars skogsansvarige i Göteborg stad..
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS
fre 27 maj 2016, 17:43#393917Lite dåligt att i spärra av...eller åtminstone ha någon som står vakt...
fre 27 maj 2016, 18:06#393919Nu är säkert inslaget vinklat av den filmande " foliehatten,"..
visserligen kan de större buskarna som fälls göra ont att få på sig. Men den filmande " foliehatten " går medvetet in på arbetsområdet och flyttar sig inte trots uppmaning när de fäller en mindre Björk. Att arbetsstyrkan skulle utföra arbetet på ett säkert sätt med skyltning och avspärrningar / vakter är knappast något som " foliehatten " haft för avsikt att dokumentera. " Foliehattens " främsta mål verkar vara att störa till varje pris.
TS
fre 27 maj 2016, 18:16#393920Det där hade nog blivit ca 15 000 i böter och stoppat arbete direkt om Göteborgs Stad, Trafikkontor tillsyningsman hade sett det. Kan inte tänka mig de har en godkänd TA plan för trädfällning med de gångbanorna öppna. På jobbet kan jag inte ens öppna en kabelbrunn på ett torg med massa plats utan att bygga ett staket runt det. Och förresten , det är lika skönt så slipper man en massa människor som ska påpeka än det ena, än det andra och skälla ut en för allt från dåliga spårvagnar till västlänken, självmordskanditater eller vad som nu är dagens mode.
Googla även på trädfällning vasagatan så inser ni att hugg aldrig träd i Göteborg.
Googla även på trädfällning vasagatan så inser ni att hugg aldrig träd i Göteborg.
Allt ovan är skrivet med reservation för eventuella tyckfel.
Ibland måste man tänka utanför boxern...
Ibland måste man tänka utanför boxern...
fre 27 maj 2016, 18:19#393922Bästa va att man hamnade på en yt-kanal med många klipp på folk med foliehattar [FACE WITH TEARS OF JOY]
fre 27 maj 2016, 18:30#393924Vilken dåre... Kommunen fäller säkert dessa "Fina gamla träd" bara för skojs skull också...
Husqvarna 346 XPG TRIOBRAKE
Husqvarna 55 XP
Husqvarna 560 XPG
Husqvarna 550 XPG
Husqvarna 390 XPG
Husqvarna 242 XPG 2x
Husqvarna E70
Husqvarna 545 FR
Mcculloch 10-10
Mcculloch 2-10
Mcculloch 1-40
Mcculloch mini mac 320
Mcculloch mini mac 310
Jonsered 2152
Husqvarna 55 XP
Husqvarna 560 XPG
Husqvarna 550 XPG
Husqvarna 390 XPG
Husqvarna 242 XPG 2x
Husqvarna E70
Husqvarna 545 FR
Mcculloch 10-10
Mcculloch 2-10
Mcculloch 1-40
Mcculloch mini mac 320
Mcculloch mini mac 310
Jonsered 2152
fre 27 maj 2016, 18:45#393927
Nej...gudskelov
Men klickade man som man såg klippet på youtube så fanns det fler klipp på kanalen i samma anda...
DrW skrev:T Landström skrev:Bästa va att man hamnade på en yt-kanal med många klipp på folk med foliehattar [FACE WITH TEARS OF JOY]
Var du där?
Nej...gudskelov
Men klickade man som man såg klippet på youtube så fanns det fler klipp på kanalen i samma anda...
fre 27 maj 2016, 18:48#393928Stockholm stad står inför omfattande markarbeten på Götgatan, b.l.a ska där fällas träd, nu gör sig " foliehattsmaffian " redo för protester angående denna " skövling " av stadens träd..
TS
fre 27 maj 2016, 18:50#393929Blank och fin skotare för att ta bort några småträd. Står naturligtvis på timpenning och väntar på nästa buske.
Skulle vara intressant att veta hur kommunens upphandling av denna skotare har gått till och vilket timpris som vann upphandlingen?
Skulle vara intressant att veta hur kommunens upphandling av denna skotare har gått till och vilket timpris som vann upphandlingen?
fre 27 maj 2016, 18:54#393931
Ha Ha, det var en rolig kanal.
Visst är det förskräckligt med folk som mördar oskyldiga träd.............
T Landström skrev:DrW skrev:T Landström skrev:Bästa va att man hamnade på en yt-kanal med många klipp på folk med foliehattar [FACE WITH TEARS OF JOY]
Var du där?
Nej...gudskelov![]()
Men klickade man som man såg klippet på youtube så fanns det fler klipp på kanalen i samma anda...
Ha Ha, det var en rolig kanal.
Visst är det förskräckligt med folk som mördar oskyldiga träd.............
Inpediment är till för att övervinnas.
TS
Re: Stackars skogsansvarige i Göteborg stad..
fre 27 maj 2016, 19:09#393935
Träd var väl lite att ta i. För skogsfolk såg det ut som ordinär underröjning.
Nä helt klart att den Janne Josefsson wannaben. Var ute för att göra ett sensationellt avslöjande. Sedan på slutet så luftade han sin egna agenda.
Han fick ju en tillsägelse att flytta på sig. Men det brydde han sig inte om.
Nä visst det kan ha varigt dåligt skyltat. Men dom hade väl struntat i vilket.
anersimyra skrev:Nu är säkert inslaget vinklat av den filmande " foliehatten,"..visserligen kan de större buskarna som fälls göra ont att få på sig. Men den filmande " foliehatten " går medvetet in på arbetsområdet och flyttar sig inte trots uppmaning när de fäller en mindre Björk. Att arbetsstyrkan skulle utföra arbetet på ett säkert sätt med skyltning och avspärrningar / vakter är knappast något som " foliehatten " haft för avsikt att dokumentera. " Foliehattens " främsta mål verkar vara att störa till varje pris.
Träd var väl lite att ta i. För skogsfolk såg det ut som ordinär underröjning.
Nä helt klart att den Janne Josefsson wannaben. Var ute för att göra ett sensationellt avslöjande. Sedan på slutet så luftade han sin egna agenda.
Han fick ju en tillsägelse att flytta på sig. Men det brydde han sig inte om.
Nä visst det kan ha varigt dåligt skyltat. Men dom hade väl struntat i vilket.
fre 27 maj 2016, 20:06#393948Dåligt skyltat????
Behövs inga skyltar, folk borde höra motorsågarna och se vad som pågår. Rena självbevarelsedriften gör att man håller sig på behörigt avstånd,
anersimyra Nu äger detta rum i Göteborg - inte Stockholm, där varken hör eller ser folk, eftersom de har pluggar i öronen + en mobilskärm framför näsan.
Dessutom är det en välgärning att ödelägga skatboet, finns inte värre gaphalsar än dessa flygkräk + kanske foliehatten
Tror för övrigt att trädfällarna hade full kontroll på vad de gjorde, t.o.m. bad idioten att flytta sig, men vad hjälpte det, tror du en avspärrning hade gjort saken bättre?
Vad händer när en död gren faller ned och skadar ett barn i en barnvagn, vad tror ni bilägarna tycker om skatskit på sina nytvättade lyxbilar. Var nog allt en välbehövlig rensning, tror nog inte att ansvarig gör det av illvilja.
Från det ena till det andra. Hur gör de som skogsröjer sommartid, har de en ansvarig som går före och kartlägger alla fågelbon
Behövs inga skyltar, folk borde höra motorsågarna och se vad som pågår. Rena självbevarelsedriften gör att man håller sig på behörigt avstånd,
anersimyra Nu äger detta rum i Göteborg - inte Stockholm, där varken hör eller ser folk, eftersom de har pluggar i öronen + en mobilskärm framför näsan.
Dessutom är det en välgärning att ödelägga skatboet, finns inte värre gaphalsar än dessa flygkräk + kanske foliehatten
Tror för övrigt att trädfällarna hade full kontroll på vad de gjorde, t.o.m. bad idioten att flytta sig, men vad hjälpte det, tror du en avspärrning hade gjort saken bättre?
Vad händer när en död gren faller ned och skadar ett barn i en barnvagn, vad tror ni bilägarna tycker om skatskit på sina nytvättade lyxbilar. Var nog allt en välbehövlig rensning, tror nog inte att ansvarig gör det av illvilja.
Från det ena till det andra. Hur gör de som skogsröjer sommartid, har de en ansvarig som går före och kartlägger alla fågelbon

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar