ons 04 maj 2016, 11:22#390289
Mediechefernas påtryckning verkar gett resultat, IT-minister Mikael Damberg bjuder nu in cheferna för samtal.
http://www.svt.se/kultur/regeringen-1När jag startade tråden så ringde jag Näringsdepartementet och fick prata med en sakkunnig där. Vi pratade faktiskt ganska länge och hon lyssnade på min framställan. Kontentan var att jag skulle skicka mail till registratorn på departementet så framställan blev officiell. Jag började tåta på ett sådant brev men valde senare att avvakta för att se hur utvecklingen blev. Nu kanske det inte behövs då!
Spännande vinkel som ordförande i Konstitutionsutskottet ger i artikeln ovan. Han teoriserar om att Telia verkat aningslöst och naivt i denna fråga.
Det kan mycket väl vara så och tittar man krasst på det så blir i alla fall inte jag förvånad och det stora blå sociala nätverket lurat byxorna av Telia i detta. En teori är att FB tagit kontakt med Telia och erbjudit följande:
- Vi betalar tillbaka alla trafikförluster (och lite till) som blir om ni släpper fri surf till våra nätverk.
- Släpp in ofarliga konkurrenter såsom Kik och Twitter så det ser bra ut på pappret.
- Släpp aldrig in Snapchat, Telegram eller Signal (de är för stora konkurrenter till FB och det är dessa som ska motas i grind genom detta tilltag).
Det finns inget fundamenta i ovanstående tes, men den skulle mycket väl kunna vara sann. FB agerar otroligt smart i sitt arbete att få hela världen att använda FB och bara FB. Ni som vill kan läsa bloggposten nedan för mer info:
blog/Fredrik+Reuter/kan-ni-inte-gora-en-facebookgrupp-av-skogsforum-istallet_b-6769.html
MvH Fredrik (tidigare admin@skogsforum). Rapportera virke i vår nya virkesrapport! Det finns inga dumma frågor! Var med och diskutera skog!