Öppna kategorin

Officiella gnäll och gnöl tråden!

172 inlägg 53876 visningar 29 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Officiella gnäll och gnöl tråden!

svampbob  
#374644 Nu måste jag få gnälla lite på vilka veklingar det är som hänger på skogsforum. Bäddar ner sig i ett par veckor direkt dom känner en antydan till begynnande nysning :lol:

Elmia
Avatar Fallback

Re: Officiella gnäll och gnöl tråden!

jannee  
#374647 Håller HELT med Armatörhuggare, sicket dj*'la väder, lite snö som hänger och smälter på grenarna. Så fort man satt kedjan mot "stammen" kom det en dj**la dusch. Varit mer eller mindre dyngsur sedan kl 10.00
Varför ska de som vill var ute i friska luften alltid drabbas :?:
Tänk va bra de har det som ligger inne och skyller på "lite" feber - dj**la veklingar. :grin: :grin: :grin:

Användarvisningsbild

Re: Officiella gnäll och gnöl tråden!

Vardon  
#374649
Seb macahan skrev:Vid en vanlig förkylning kanske men jag tror jag har svininfluensan fågelinfluensa sika virus och kanske en släng av galna kosjukan.


Ekorrfeber med?

Det är lustigt hur ofta denna sketch kommer in i trådarna, från säker skog till denna:


Avatar Fallback

Re: Officiella gnäll och gnöl tråden!

Amatörhuggare 62  
#374685 Tack svampbob och jannee

Etter e stekepanne m uppstekte kroppkaker å krösamos.
Och 2 Alvedon.
Så kravla jag iväg t skogs.

Tack för att jag fick lite frisk luft.
Blev lite massaved ändå idag :grin:

Avatar Fallback

Re: Officiella gnäll och gnöl tråden!

isteskog  
#374688 Gjorde du massaved av den där grovknulen? :???:

Avatar Fallback

Re: Officiella gnäll och gnöl tråden!

Amatörhuggare 62  
#374691 På skämthumör !!
Jag är ikväll

Det är en 43 a

Användarvisningsbild

Re: Officiella gnäll och gnöl tråden!

JensSkoog  
#375060 Om ni har fruntimmer eller döttrar som tänker att det är OK att lämna tallriken halvfull av
sallad, kötbitar och annan när dom slänger dom i diskmaskinen, så kan ni komma hit till
mig och få en kurs i vilka fula ord man använder när man ligger under en köksbänk
och jobbar för att få skiten lagad en lördags afton 😈 😈
Jag delar gärna med mig :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Officiella gnäll och gnöl tråden!

Seb macahan  
#375062 Ja. Nu har jag skärpt till mig. Jag skäms. Gick direkt ut i kalsongerna och klöv upp 3kbm ekved i 1meters bitar med yx. Jag tog en skogsfamn med mig in när jag ändå skulle in o snyta mig. Sen drog jag näven i bordet o skrek jävla anamma!!! Nu ska jag bara hugga lite granris så jag har nått o sova på inatt. Om man nu får sova,det här skogsforum får man visst hålla koll på hela tiden.....

   TS
Avatar Fallback

Re: Officiella gnäll och gnöl tråden!

Simon.M  
#375064 Inte en sjukskrivning har jag är väl bara att snyta sig o ta ett par Ipren så länge man inte närmar sig 65 o kan få hjärta fel eller nått. Sen tycker jag fejsbook är trevligt att kika på för mig som jobbar på annan ort o ligger borta 1-2 veckor åt gången innan jag har helg så man vet vad som händer o har hänt [emoji106]

Avatar Fallback

Re: Officiella gnäll och gnöl tråden!

Hema  
#375065
JensSkoog skrev:Om ni har fruntimmer eller döttrar som tänker att det är OK att lämna tallriken halvfull av
sallad, kötbitar och annan när dom slänger dom i diskmaskinen, så kan ni komma hit till
mig och få en kurs i vilka fula ord man använder när man ligger under en köksbänk
och jobbar för att få skiten lagad en lördags afton 😈 😈
Jag delar gärna med mig :mrgreen:

Bara minska på portionerna, så lär de sig uppskatta maten mer. :)

Användarvisningsbild

Re: Officiella gnäll och gnöl tråden!

Vardon  
#375069
Seb macahan skrev:Ja. Nu har jag skärpt till mig. Jag skäms. Gick direkt ut i kalsongerna och klöv upp 3kbm ekved i 1meters bitar med yx. Jag tog en skogsfamn med mig in när jag ändå skulle in o snyta mig. Sen drog jag näven i bordet o skrek jävla anamma!!! Nu ska jag bara hugga lite granris så jag har nått o sova på inatt. Om man nu får sova,det här skogsforum får man visst hålla koll på hela tiden.....


Själv högg jag 6 kom ekved och tog in några 100 m taggtråd som madrass.

Dessutom kom jag sist vid bowlingen och är för full....

Användarvisningsbild

Re: Officiella gnäll och gnöl tråden!

Seb macahan  
#375077 6 kom ved? Du kan väl slänga dig med uttryck som åtminstone går att googla. Vad är en kom? Eller är har du snubblat med pekfingret nu på fredag kvällen? :lol:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Officiella gnäll och gnöl tråden!

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#375088
Hema skrev:
JensSkoog skrev:Om ni har fruntimmer eller döttrar som tänker att det är OK att lämna tallriken halvfull av
sallad, kötbitar och annan när dom slänger dom i diskmaskinen, så kan ni komma hit till
mig och få en kurs i vilka fula ord man använder när man ligger under en köksbänk
och jobbar för att få skiten lagad en lördags afton 😈 😈
Jag delar gärna med mig :mrgreen:

Bara minska på portionerna, så lär de sig uppskatta maten mer. :)


Välling löser upp sig bättre. :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Officiella gnäll och gnöl tråden!

jannee  
#375089 Varför bära in så mycket med ved Seb och Vardon, eller ni kanske är ensamboende och då kan jag förstå :oops: .
Med en varmblodig kvinna i huset behövs ingen extraeldning, värmen fixar frugan på det ena eller andra sättet.
Ni har väl hört uttrycket, " att få sina fiskar varma" :grin: .
Är man så så dålig som Zeb är eller har varit ska man ta det dj**gt lugnt, desto fortare går det över, feber är kroppens egna sätt att lösa problemet. :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Officiella gnäll och gnöl tråden!

Seb macahan  
#375100 Och nej, streta o gno ska man. Inte en karensdag förrän man är pensionär då får man en klapp på axeln av.....sig själv i bästa fall.
Min svärfar har kört den modellen, till han var 67 för inte kunde man bli pensionär som vanligt folk. Nu är han precis 69fyllda och har insett 20år för sent att livet handlade nog om lite mer än o jobba o slita värst av alla. Idag är han glad om han orkar gå en runda med våra hundar. Men då när det begav sig satt han o njöt när folk ojade sig över hans arbete i tung sten och kross brytning. Hade han kunnat spola tillbaka hade han gjort det, tro mig.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).