Blondin 750 skrev:Nu kanske man ska fundera lite på hur det här forumet drivs och vad som är forumägarens avsikt med att dra igång nåt liknande. Jag har i alla fall inte krävts på någon ersättning för att få tillgång till allt bra som delas här, och jag har svårt att tro att ägaren blir ekonomiskt oberoende på att driva detta forum, men någonstans måste ju dock pengarna in och de samarbetspartners (reklam) som finns här kanske inte är så sugna att figurera i tveksamma forum där det tillåts att "diskutera" fritt utan att någon håller kvalitén på en seriös nivå. Det är ju trots allt eldsjälar som gör det möjligt för oss vanliga att ha ett forum (helt gratis) för skogsfrågor och den enda motprestationen som krävs är att man följer forumets regler, hur svårt kan det vara?! Att hålla på att tänja på gränserna och tjafsa om de regler som gäller är ju enbart pinsamt, om det hade varit mitt forum så hade jag varit betydligt tuffare mot dem som har svårt att förstå att det är en förmån att få vara medlem här.
Väldigt kloka ord!
Bra skrivet!