Öppna kategorin

Säker skog

212 inlägg 58859 visningar 21 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Säker skog

tallen100  
#359911 Han skulle helt enkelt bjudas på bruna bönor eller ärtsoppa och sedan få ett antal grankottar uppstoppade, "medfjälls" :D :YMHUG:

Elmia
Avatar Fallback

Re: Säker skog

zeetorg  
#359956 Ha ha, det var en ny torteringsmetod :surp:

Användarvisningsbild

Re: Säker skog

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#359957 Ska instruktören straffas för att h*n följer reglerna?
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Säker skog

Blivande snickare  
#359959
Niking skrev:Ska instruktören straffas för att h*n följer reglerna?
/Niklas

Var i reglerna står det att man inte får byta såg under uppkörningen?? :roll:

Eller hur gör du, Niking, om din såg börjar jävlas mitt under fällningen?
Går hem "för nu är det inte säkert att jobba mer" eller tar till följande å slutför fällningen?

Användarvisningsbild

Re: Sv: Säker skog

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#359961 Är det uppkörningen så är det uppkörning. Å då gäller de regler som säker skog har satt för den sortens uppkörning och därmed basta.

Är det vanlig fällning, tar jag förmodligen fram reservsåg eller, om det går, startar om sågen.

Vad exakt som står i säker skogs regelverk får du ta med dem.
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Sv: Säker skog

röjar kalle  
#359975
Niking skrev:Är det uppkörningen så är det uppkörning. Å då gäller de regler som säker skog har satt för den sortens uppkörning och därmed basta.

Är det vanlig fällning, tar jag förmodligen fram reservsåg eller, om det går, startar om sågen.

Vad exakt som står i säker skogs regelverk får du ta med dem.
/Niklas
Det är klart han skulle få göra om med en fungerande såg.Sen det som är värst är att man sitter och försvarar ett sånt där beteende.Vem gangnar det inte säker skog i alla fall. 😡

Användarvisningsbild

Re: Sv: Säker skog

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#359976
röjar kalle skrev:
Niking skrev:Är det uppkörningen så är det uppkörning. Å då gäller de regler som säker skog har satt för den sortens uppkörning och därmed basta.

Är det vanlig fällning, tar jag förmodligen fram reservsåg eller, om det går, startar om sågen.

Vad exakt som står i säker skogs regelverk får du ta med dem.
/Niklas
Det är klart han skulle få göra om med en fungerande såg.Sen det som är värst är att man sitter och försvarar ett sånt där beteende.Vem gangnar det inte säker skog i alla fall. 😡


Men det fick han ju också, fast på en annan dag.
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Säker skog

röjar kalle  
#359977 Ja fick väl betala en gång till kan jag tänka :D

Användarvisningsbild

Re: Säker skog

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#359979 Förmodligen, det blir ju konsekvenserna av att inte ha en fungerande såg när det gäller.
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Säker skog

isteskog  
#359981 Man får ju hoppas att den instruktör som kuggar en/ ej får låna en reservsåg vid uppkörning, letar ett annat jobb. Denne har nog hamnat på fel ställe här i livet. Men , tyvärr, sådana personer stöter man ju på ibland ..... de utan sunt förnuft alltså :shock:

Avatar Fallback

Re: Säker skog

röjar kalle  
#359982 Ja det full komligt dräller av dom överallt :D

Användarvisningsbild

Re: Säker skog

Erre  
#359983 Dom bästa instruktörerna brukar vara dom äldre.
Dom har varit med så länge att dom är lite ödmjuka å kan gå att diskutera med.

Nyutbildade brukar vara värst.
Ungefär som polis aspiranter.
Ivriga på att visa sin makt.

Högst personlig åsikt. Men så upplever jag det.

Användarvisningsbild

Re: Säker skog

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#359984 Som körkortselev är det bara att rätta sig efter reglerna. Hur svårt kan det vara egentligen?
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Säker skog

Erre  
#359986 Med en bättre examinator kanske eleven kunde sagt, min såg verkar tyvärr inte funka som den ska idag. Kan vi stanna klockan och att jag kanske kan få låna en annan såg och fortsätta med?

Hur svårt KAN det vara??

Användarvisningsbild

Re: Säker skog

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#359987 Tror inte reglerna medger ett sådant sågbyte, men kolla med säker skog för säkerhets skull.
/Niklas

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).