Öppna kategorin

Säker skog

212 inlägg 58885 visningar 21 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Säker skog

T Landström  
#379401 Jag fattar inte....

Elmia
Avatar Fallback

Re: Säker skog

tallen100  
#379408
röjar kalle skrev:Nu är du allt bra negativ Tallen. :D

Och jag som försökte skriva positivt, attans :D

Användarvisningsbild

Re: Säker skog

anersimyra  
#379426
Lars Björk skrev:Åter i aktiv tjänst efter diverse problem med hälsan.

Denna tråden har levt vidare. Tyvärr så är motorsågskörkort på tapeten så fort Säker Skog nämns, så även i denna tråden.
Som Några av er säkert redan vet har jag tidigare flaggat för att Säker Skog även kommer införa ett terrängkörkort vilket säkert kommer irritera ännu fler av er. Detta har nu aktualiserats!
Vad anser ni om detta?
http://sakerskog.se/korkort-terrangkorning-med-fyrhjuling/
Kravet på utbildning vid yrkesmässig användning är som sagt ingen nyhet, att fler aktörer erbjuder utbildning är alldeles utmärkt.. :smile:

Avatar Fallback

Re: Säker skog

tallen100  
#379439 Snarare krav på inbillning :D

Användarvisningsbild

Re: Sv: Säker skog

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#379442
tallen100 skrev:Snarare krav på inbillning :D


Är inbillning ditt ledord? ;-)
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Säker skog

tallen100  
#379447 Näpp självbildning :wink:

Användarvisningsbild

Re: Säker skog

halvproffs  
#379480 Är det enbart utbildningar(vilket är bra i sig) som du är intresserad av Lars? Tror inte du har skrivit om något annat. Man får misstänkta tankar om typ lobbyism. Kanske du även är i Riksdagen och propagerar för fler lagar betald av intressenter?

Användarvisningsbild

Re: Säker skog

Lars Björk  
#380064
halvproffs skrev:Är det enbart utbildningar(vilket är bra i sig) som du är intresserad av Lars? Tror inte du har skrivit om något annat. Man får misstänkta tankar om typ lobbyism. Kanske du även är i Riksdagen och propagerar för fler lagar betald av intressenter?


För att fylla tiden på ålderns höst så har jag intresserat mig för olika kurser av diverse sort. Förkovran är en trevlig sysselsättning. Har full förståelse för irritationen kring både tidsåtgången och kostnaderna. Det jag däremot har lite svårare att förstå är det motstånd för kunskap som finns. Även om man innehar kunskap så kan jag tycka det är trevligt att få ett kvitto på att jag hade rätt! Sedan kan jag säga att alla de olika kurser jag gått har givet mig något nytt som jag tidigare inte tänkt på. Även känslan av att om en olycka skulle uppkomma så har jag gjort vad jag kan för att undvika den och då gäller mina försäkringar. Det är å syvende och sist försäkringsbolagen som bestämmer!
Men Halvproffs, jag kan försäkra dig om att jag inte smyger omkring på Rosenbad och viskar i öronen på våra folkvalda. Fast tanken verkar kul! :wink:

Vänligen

Lars

   TS
Avatar Fallback

Re: Säker skog

röjar kalle  
#380088
tallen100 skrev:Näpp självbildning :wink:

Det är riktigt Tallen bra karl reder sig själv. \M/

Avatar Fallback

Re: Säker skog

tallen100  
#380089
röjar kalle skrev:
tallen100 skrev:Näpp självbildning :wink:

Det är riktigt Tallen bra karl reder sig själv. \M/

^:)^
Jajamen man provar sej fram och fortsätter göra det man anser funkar bäst :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Säker skog

röjar kalle  
#380091
tallen100 skrev:
röjar kalle skrev:
tallen100 skrev:Näpp självbildning :wink:

Det är riktigt Tallen bra karl reder sig själv. \M/

^:)^
Jajamen man provar sej fram och fortsätter göra det man anser funkar bäst :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Säker skog

röjar kalle  
#380092 :-BD

Användarvisningsbild

Re: Säker skog

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#783826 Intressant om säker skog https://www.landlantbruk.se/saker-skog- ... m-fungerar
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Säker skog

anersimyra  
#783831 Numera kan man välja en AB kurs som tar runt två veckor. Exakt tidsåtgång minns jag inte, men jag ska fråga en av våra praktikanter om närmare detaljer under morgondagen..🙂👍

Användarvisningsbild

Re: Säker skog

Williamm  
#783839
anersimyra skrev:Numera kan man välja en AB kurs som tar runt två veckor. Exakt tidsåtgång minns jag inte, men jag ska fråga en av våra praktikanter om närmare detaljer under morgondagen..🙂👍

Gick AB kurs får ett år sedan på en fyra dagar. Undrar hur dom kan dra ut det på två veckor...

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).