MvH Fredrik (tidigare admin@skogsforum). Rapportera virke i vår nya virkesrapport! Det finns inga dumma frågor! Var med och diskutera skog!
Öppna kategorin
En talande tråd!
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in ons 16 dec 2015, 22:31#357872Hej den här tråden eller snarare texten i det här inlägget har jag pratat in via googles tangentbord i android telefon jag vill testa den här metoden eftersom jag tycker att det är krångligt att trycka på skärmen och skriva ett längre inlägg det verkar fungera riktigt bra jag vet inte riktigt än hur man lägger till punkt utropstecken och så vidare men det kanske inte spelar så stor roll för orden hittar tangentbordet med en gång ändå jag kommer lämna den här texten helt oredigerad så får vi se hur bra det här fungerar jag kan i alla fall säga att det här är den snabbaste tråden tråden jag någonsin har skrivit jag kommer lägga in länk till den här appen om det är fler som skulle vilja prova vi hörs vidare ha det bäst hälsningar fredrik
TS
ons 16 dec 2015, 22:56#357879Hej. Jag får väl kontra och skriva ett meddelande med iPhones inbyggda funktionen. Jag använder ofta funktionen när jag skriver SMS, och jag har märkt att man talar lite övertydligt och därför känns även texten lite uppstoppad att läsa. Sedan gäller dig att tala tydligt annars blir det lätt att upp stolpad blir uppstoppad.
Tillsammans med Siri är funktionen klockren speciellt om man kör bil, det räcker med en knapptryckning för att skriva och skicka iväg ett meddelande.
Tillsammans med Siri är funktionen klockren speciellt om man kör bil, det räcker med en knapptryckning för att skriva och skicka iväg ett meddelande. ons 16 dec 2015, 23:44#357893
Höll pusten hela vägen i läsningen, och fick nästan systemskollaps, men annars är ju det där fantastisk, isär för oss som har fingrar som inte gillar tryckplattan.
Fredrik Reuter skrev:Hej den här tråden eller snarare texten i det här inlägget har jag pratat in via googles tangentbord i android telefon jag vill testa den här metoden eftersom jag tycker att det är krångligt att trycka på skärmen och skriva ett längre inlägg det verkar fungera riktigt bra jag vet inte riktigt än hur man lägger till punkt utropstecken och så vidare men det kanske inte spelar så stor roll för orden hittar tangentbordet med en gång ändå jag kommer lämna den här texten helt oredigerad så får vi se hur bra det här fungerar jag kan i alla fall säga att det här är den snabbaste tråden tråden jag någonsin har skrivit jag kommer lägga in länk till den här appen om det är fler som skulle vilja prova vi hörs vidare ha det bäst hälsningar fredrik
Höll pusten hela vägen i läsningen, och fick nästan systemskollaps, men annars är ju det där fantastisk, isär för oss som har fingrar som inte gillar tryckplattan.
Jack of all trades, master of none!
tor 17 dec 2015, 01:18#357900Snacka går ju ...
2CVtrac (1951-2012), Homelite ZIP-6 (1960), Homelite SXL-12 (1964), Brumi tvåhjulstraktor (1965), Bolens jordfräs (1968), Gilson 55257 (1981), Jonsered 621 (1972), Jonsered 520 SP (1984), Partner 4200 (2007)
tor 17 dec 2015, 05:27#357904Inte värre än en del andra som SKRIVER här på forumet utan punkt och komma. Brukar hoppa över sådan text. Orkar inte läsa det. Upp stolpad ska väl vara ihopskrivet. Så säger vi på bygget när vi rest en vägg tex. Likaså vill man ju ha ett nytt stycke ibland så det inte blir en radda text.
Annars är det ju fantastiska möjligheter för dom som har sjukdomar som gör det svårt att skriva. Tex Parkinson.
Annars är det ju fantastiska möjligheter för dom som har sjukdomar som gör det svårt att skriva. Tex Parkinson.
Det som inte kan lagas med silvertejp är inte värt att lagas
tor 17 dec 2015, 14:23#357944Hej,
Ja, jag måste lära mig mer om detta skrivbord, det funkar inte utan komma, punkt och styckeindelning. Men som sagt, det var första testet igår ovan och KSE verkar kommit längre med detta. Men inte fanken fick du in en smiley med tal @kse ?
Här är i alla fall tangentbordet jag nu använder i min Android: https://play.google.com/store/apps/deta ... thod.latin
Funkar som sagt kanon och kan rekommenderas, dock måste jag lära mig att säga tecken som sagt.
Som kuriosa kan ju nämnas att viss expertis säger att smartphonen är död om fem år, den är inte användarvänlig. Och när det gäller att skriva på den håller jag med. Det är kanske därför Apple och Google med flera tar fram dessa taligenkänningsfunktionerna, för att vi talar in det vi vill ha sagt i text om fem år, typ?
Ja, jag måste lära mig mer om detta skrivbord, det funkar inte utan komma, punkt och styckeindelning. Men som sagt, det var första testet igår ovan och KSE verkar kommit längre med detta. Men inte fanken fick du in en smiley med tal @kse ?
Här är i alla fall tangentbordet jag nu använder i min Android: https://play.google.com/store/apps/deta ... thod.latin
Funkar som sagt kanon och kan rekommenderas, dock måste jag lära mig att säga tecken som sagt.
Som kuriosa kan ju nämnas att viss expertis säger att smartphonen är död om fem år, den är inte användarvänlig. Och när det gäller att skriva på den håller jag med. Det är kanske därför Apple och Google med flera tar fram dessa taligenkänningsfunktionerna, för att vi talar in det vi vill ha sagt i text om fem år, typ?
MvH Fredrik (tidigare admin@skogsforum). Rapportera virke i vår nya virkesrapport! Det finns inga dumma frågor! Var med och diskutera skog!
TS
tor 17 dec 2015, 22:51#358120Vi testar igen även denna text är helt intalad. Inga problem att få en
genom att säga
därmed däremot vet jag inte om telefonen kan skriva
. Ok jag kan alltså inte skriva
jag skulle behöva det.
Funkar också. Tänk på att jag kör iPhone Fredrik, den alltså lite bättre än Android ;-) det gäller bara att komma på vad de olika
heter, ;-) Funkar ju till exempel inte i skogs-forum.
genom att säga
därmed däremot vet jag inte om telefonen kan skriva
. Ok jag kan alltså inte skriva
jag skulle behöva det.
Funkar också. Tänk på att jag kör iPhone Fredrik, den alltså lite bättre än Android ;-) det gäller bara att komma på vad de olika
heter, ;-) Funkar ju till exempel inte i skogs-forum. Annons:

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).