Grejen är den att jag länge gått i tankarna på att fullständigt byta riktning i mitt liv och och ge mig in i skogsbranschen som skogsmaskins chaufför skotare/skördare kanske starta eget inom några år.
Jag har jobbat en del med farsan i skogen både röjt och kört ut virke med traktor & kran (mindre gallringar) har även en äldre ponsse skördare hemma som jag tänkte börja lära mig mera att manövrera.
Sen så har jag ju ingen tidigare utbildning inom skogsbranschen heller utan har skolat mig till maskinmontör men man har ju ändå en del erfarenhet i.o.m att man är uppväxt på en bondgård och fått hålla på ändå med en hel del maskiner och diverse jordbruks relaterade sysslor.
Men nu för tillfället studerar jag och upplever att det inte är min grej liksom och skulle vilja satsa helhjärtat på just denna bransch men då förstås börjar man ju tänka hur svårt är det då att få in en fot nu och börja bygga upp något och få mer erfarenhet. Och hur ser framtiden ut för skogsindustrin ut egentligen? Är det hård konkurrans entreprenörer emellan att få jobb? Hur ser lönsamheten idag ut? Frågor som dessa man gått och grunnat på som jag vore tacksam att få svar på av erfarna skogsentreprenörer!