/Niklas
Hema skrev:Kanske rent samhällsekonomiskt bättre att ge vissa människor detta bidrag än att tvinga in dem på arbetsförmedlingen som bara kostar än presterar...
Vill man ha "full" sysselsättning är det bara att sänka arbetstiden från 8 till 6 timmar.
Camwood skrev:Hema skrev:Kanske rent samhällsekonomiskt bättre att ge vissa människor detta bidrag än att tvinga in dem på arbetsförmedlingen som bara kostar än presterar...
Vill man ha "full" sysselsättning är det bara att sänka arbetstiden från 8 till 6 timmar.
Vill man ha full sysselsättning så måste man öka arbetstiden till 10 timmar minst :gri
"""underförstått att ju fler som jobbar mer timmar destso rikare bli vi till sammans.
Och ju rikare vi blir desto mer blir satta i jobb.
Det är den normala utvecklingskurvan för ett samhälle i ekonomisk utveckling.
Camwood skrev:Hema jag vet inte vad du vet om den SYDEROPERISKA krisen men människor utan jobb som i Italien och framförallt Spanien men absolut GREKLAND dom skulle nog inte hålla med dej om att deras levnadstandard har ökat.
Och varför tar du upp det mer FLER ARBETANDE TIMMAR när du vet precis som jag att utvecklingen går åt andra hållet = mindre timmer per producerad livskvalitet.(vad det nu är )Allså vi jobbar mindre timmar för våran välfärd.
skogsintresse skrev:Tänk ifall det är för att hålla service på landsbygden så att stadsborna har någonstans att åka till. Ploga vägar, hålla landskapet öppet, plocka svamp, jaga, åka skidor, hälsa på kossorna osv. Eller?:wink: Alla kan ju inte bo i staden. Blir ju dyrt att bygga nya bostäder till alla och hålla med skolor.
Camwood skrev:skogsintresse skrev:Tänk ifall det är för att hålla service på landsbygden så att stadsborna har någonstans att åka till. Ploga vägar, hålla landskapet öppet, plocka svamp, jaga, åka skidor, hälsa på kossorna osv. Eller?:wink: Alla kan ju inte bo i staden. Blir ju dyrt att bygga nya bostäder till alla och hålla med skolor.
Jo visst är det viktigt det du beskriver men det har väldigt liten del av den ekonomiska utvecklingen att göra då all FRAMTIDS ekonomi kommer från städerna. dom tjänster som glesbygdsbor kan erbjuda precis som du beskrev är tyvärr bara marginella i ekonomin.
Jag vill förtydliga att JAG INTE tycker inte om den här utvecklingen men den går inte att göra något åt trots allt vad vissa falska politiker försöker förspegla.