Öppna kategorin

YMCA blir Why SCA

3 inlägg 1863 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

YMCA blir Why SCA

Fredrik Reuter  
#323384 Får inte riktigt kläm på denna video, vilka som ligger bakom osv.
Men det verkar vara filmat på något av SCA:s kontor.





   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: YMCA blir Why SCA

Seb macahan  
#323397 Nej Fredrik. Vem får "kläm" på detta. Det är ju en sådan fruktansvärt handlingskraftig aktion :grin: :grin: . Säkert så ändrade sig hela SCA's ledning och gör bara "urskogs" produkter i framtiden som trollflätor och fallkottar med ben till alla ekologiska KRAV-märkta barn som föds nu på 2000-talet. Att sen varenda eko-groupie har tagit ett flyg runt halva eller hela jorden för o hitta sin inre balans i de magiska ur-svamparna som finns i Thailand är ju en helt annan historia.
Trött är vad man blir. Alla ska jobba, bo och leva i den ekologiska staden och för oss bakåtsträvare finns väl inget annat kvar än o börja extra knäcka som troll, älvor och annat knytt så fridluftsdagarna lever upp till det moderna Sveriges förväntningar på landet och glesbygd (obygd). Var finns realismen i dagens samhälle? Hur ska vi utbilda folket hur det funkar här? Arla har ju gjort bra försök med att o få ut barn o se hur mjölk blir till. Ska vi börja sätta skyltar i våra skogar t ex.
Välkommen till Seb's skog!
Denna avdelning är 80år gammal. Ta en titt på stenfoten sen 1700-talet i nordöstra hörnet.
Tallet söder om dig är en Tallmosse som bevaras för naturvård, där har vi tjäder som häckar.
Björkbacken nere vid de gamla skogslyckorna brosslas än i dag med häst och släpa och all skogsvård i denna avdelning sköts motormanuellt. Passa på o njut och ta en fika under den fina eken som är ca 200år gammal.
Ungskogen som du passerar är ca 15år gammal. De höga stubbarna är boplatser för diverse insekter och viktiga födotillgångar för diverse hackspettar och fåglar. När du ändå är i dessa krokar vill jag passa på att tipsa om att gå in hos min markgranne och titta på det underbara Alekärret i dalen med de stora bokarna som är upp till 70cm i diameter. Tittar du noga kan du hitta flera linbastor i området.
Välommen åter. :roll:

Användarvisningsbild

Re: YMCA blir Why SCA

Fredrik Reuter  
#323654 Hej,
Nej, det är lite svårt att få grepp om faktiskt. Det blir ju lite pinsamt uddlöst med en sådan video, men de kanske planerade att det skulle bli en viral succé.

Tror de som gjort videon driver denna sajt: http://www.kolonierna.se

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).