/Niklas
isteskog skrev:Är inte det minsta förvånad! Och Alliansen som inte tog chansen till nyval ..... årets dumstrutsvinnare
torpöbo skrev:av torpöbo » 36 min
fastighetsskatten har har aldrig avskaffats, den har hela tiden funnits i form av lagfarten.
anersimyra skrev:En ekonomklubb vill återinföra skatten vilket regeringen " benhårt " nekar att göra. BENHÅRT NEKAR..Det tolkar jag som att skatten INTE kommer återinföras..![]()
tallen100 skrev:anersimyra skrev:En ekonomklubb vill återinföra skatten vilket regeringen " benhårt " nekar att göra. BENHÅRT NEKAR..Det tolkar jag som att skatten INTE kommer återinföras..![]()
Så tolkar jag det också, men vi kanske inte begriper
Niking skrev:tallen100 skrev:anersimyra skrev:En ekonomklubb vill återinföra skatten vilket regeringen " benhårt " nekar att göra. BENHÅRT NEKAR..Det tolkar jag som att skatten INTE kommer återinföras..![]()
Så tolkar jag det också, men vi kanske inte begriper
Det där "benhårt nekande" skulle jag tro mest är ett spel för gallerierna. Sossar förnekare sig inte. De behöver bara titta i taxeringskalendern för att hitta mångmiljonärer som av "solidariska" skäl "borde" betala både fastighetsskatt och förmögenhetsskatt, t.ex. alla "feta bönder och skogsägare". 😡
/Niklas
tallen100 skrev:Niking skrev:Det där "benhårt nekande" skulle jag tro mest är ett spel för gallerierna. Sossar förnekare sig inte. De behöver bara titta i taxeringskalendern för att hitta mångmiljonärer som av "solidariska" skäl "borde" betala både fastighetsskatt och förmögenhetsskatt, t.ex. alla "feta bönder och skogsägare". 😡
/Niklas
Moderaternas modell att istället beskatta pensionärer , sjuka, arbetslösa m.m. mest. Passar dej säkert mycket bättre