Öppna kategorin

Vad håller posten på med!

31 inlägg 15107 visningar 12 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Vad håller posten på med!

Blivande snickare  
#275942 :lol: :lol:

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Vad håller posten på med!

Sansad  
#343650 Sen på bollen här.... Men jag har bara dåliga erfarenheter av Posten/PostNord.
Jag gjorde också misstaget att beställa varor med leverans (Postens företagspaket) till det hus där jag både bor och driver företag.
Men det hjälpte inte att jag angav företagsnamnet. Det dröjde flera dagar, sedan kom till slut en avi att jag skulle hänta paketet på en postterminal.
På frågan varför det inte kördes ut fick jag svaret att de "misstänkte att det var en bostad" – så därför struntade man i att köra ut det.
Alltså flera dagars fördröjning, jag fick själv hämta paketet och merkostnad alldeles i onödan. Riktigt dåligt.

Sedan dess använder jag i 9 fall av 10 DHL – som alltid levererar punktligt vid dörren, utan problem.
Men i det tionde fallet använder jag tyvärr ändå PostNord. För beställda och betalda varor från Kina. Med följd att jag inte får ut mina varor alls.
Orsak? Det skiljer en bokstav hur jag stavar mitt förnamn, jämfört med vad som står på adresslappen. Inga konstigheter och ingen kan tro annat än att det är jag. Men PostNord vägrar lämna ut paketet. Och eftersom avsändaren har begärt att det inte ska returneras kommer det nu att förstöras!

Det är inte bara dåligt av PostNord – det är kriminellt.

Avatar Fallback

Re: Vad håller posten på med!

bgl  
#343655 Ni vet väl att postanställda inte har någon skyldighet/är förbjudna att presentera sig med efternamn eller befattning vid telefonsamtal, dom gömmer sig bakom påståendet att det är för att skydda en enskilde medarbetarens personliga säkerhet! När jag för något år sen försökte spåra ett försvunnet postpaket var det helt omöjligt att få tala med någon identifierbar och ansvarig av detta skäl. Efter att "ett halvt kompani" lantbrevbärare avbrutit sin bilinlastning och letat genom postkontoret hittades paketet flera timmar senare på en hylla där det inte över huvud taget skulle kunna ligga. Jag fick ett telefonnummer för att kunna göra en direktreklamation. En näbbig kvinna avslutade samtalet innan det ens börjat med:"nu ska vi inte vara så upprörda, det här är sånt som händer" och slängde på luren!

Användarvisningsbild

Re: Vad håller posten på med!

Sansad  
#343658 Jag förstår i och för sig att de måste vara anonyma, så många som på goda grunder hatar Posten/PostNord...

Avatar Fallback

Re: Vad håller posten på med!

Hema  
#343665
Sansad skrev:Sen på bollen här.... Men jag har bara dåliga erfarenheter av Posten/PostNord.
Jag gjorde också misstaget att beställa varor med leverans (Postens företagspaket) till det hus där jag både bor och driver företag.
Men det hjälpte inte att jag angav företagsnamnet. Det dröjde flera dagar, sedan kom till slut en avi att jag skulle hänta paketet på en postterminal.
På frågan varför det inte kördes ut fick jag svaret att de "misstänkte att det var en bostad" – så därför struntade man i att köra ut det.
Alltså flera dagars fördröjning, jag fick själv hämta paketet och merkostnad alldeles i onödan. Riktigt dåligt.

Sedan dess använder jag i 9 fall av 10 DHL – som alltid levererar punktligt vid dörren, utan problem.
Men i det tionde fallet använder jag tyvärr ändå PostNord. För beställda och betalda varor från Kina. Med följd att jag inte får ut mina varor alls.
Orsak? Det skiljer en bokstav hur jag stavar mitt förnamn, jämfört med vad som står på adresslappen. Inga konstigheter och ingen kan tro annat än att det är jag. Men PostNord vägrar lämna ut paketet. Och eftersom avsändaren har begärt att det inte ska returneras kommer det nu att förstöras!

Det är inte bara dåligt av PostNord – det är kriminellt.

Det hjälper inte att visa internetköpet (emailkonversation/hemsidebilder)?

Användarvisningsbild

Re: Vad håller posten på med!

Fredrik Reuter  
#343683 Hej,
Jag blev också drabbad nu senast och skrev lite om det i tråden Fredrik Reuter - Vad har du lärt dig idag?

Paketet kom fram till slut, men all service var under all kritik.

Avatar Fallback

Re: Vad håller posten på med!

bgl  
#344942 Ny 'prestation' av Posten
Skogma skickade mig ett paket 28/9. Inget har kommit. Vi började leta i fredags. Talade nyss med avsändaren som talat med Posten, paketet är BORTA!!!! Vi misstänker dessutom att dom har kö på utredning av försvunna paket.Tänk er själva, sitta uppe i Hammerdal och vara beroende av dessa 'fummelbögar' !

Avatar Fallback

Re: Vad håller posten på med!

jannee  
#344949 Inte bara klaga på posten.
Brukar köpa däck av Nordendäck, tidigare har en bil från DHL kommit med däcken, ringt dagen innan och NÅGON måste vara hemma och ta emot däcken. Nu senast kom dock däcken med posten, ja de bara låg där på fastutrappan när vi kom hem. Inte vill jag klaga på PostNord direkt.

Avatar Fallback

Re: Vad håller posten på med!

bgl  
#344954 Ja, risken finns naturligtvis att ett okvitterat paket har lagts nånstans och sedan' fått fötter'. Men det hjälper inte mig eller Skogma.

Avatar Fallback

Re: Vad håller posten på med!

bgl  
#345235 Fortsättning:
Envis som jag är, åkte jag idag 7 mil en väg till det logistikcenter hos Postnord dit avsändaren hade spårat paketet.
Det var enda sättet, tfn fungerar inte. Efter en del datasökning framkommer att sk 'burstängning' skett 29/9 03.53 och därefter finns inga händelser utöver att datorn har konstaterat att beräknad leveranstid har passerat. Vidare sökning ger att minst ett paketet från denna bur har kvitterats av sin mottagare, mao har buren nått servicestället som ska lämna ut paketet.
Vidare med bil till servicestället. Efter längre stunds letande bland alla paket får jag ett dubbelt besked, inget paket har hittats men någon ska senare ev kunna hitta paketet!!
Jag ger upp och skaffar på annan väg varor motsvarande det som Skogma skulle leverera.
På väg hem ringer en person från servicestället som då har hittat paketet! Som kronan på verket kommer ett SMS med texten: "NU finns paketet hos..."! Detta trots att det förmodligen har funnits där sedan mer än en vecka.
Stackars, stackars Skogma. Utan fungerande post kan det inte vara lätt att sälja produkter från en liten ort långt ut Sveriges landsbygd.

Avatar Fallback

Re: Vad håller posten på med!

ned  
#346362 Beställde däck från däkonline skulle ha kommit i tisdags men ligger enligt sökningen fortfarande kvar i Jönköping sedan i måndags morse. Söker på posten med kollinummer så är dom i Västervik sedan i måndags morse, och dom har skickat ett sms till en fast telefon och inte till min mob som jag angav när jag beställde. Och nu kan dom leverera imorgon men någon måste var hemma, och mellan dom tiderna dom kan komma är det aldrig någon hemma, så då kan dom inte leverera mina däck.
Och dom kan inte köra dom till Oskarshamn postcenter heller???? dit jag har 1,5 mil till Västervik har jag 8 mil enkel resa.
Så hur ska jag få hem mina däck????????????

Användarvisningsbild

Re: Vad håller posten på med!

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#346401 Ingen länk är starkare än dess svagaste länk...

Detta fenomen finns inte bara hos posten, utan alla transportbolag har sina problem.
Alltid svårare med direktleveranser mot privatpersoner, inte lätt för transportbolagen att tajma in tiden som kunden kan vara hemma...
Märker på jobbet att det beror mycket på vem / vilka som jobbar (kör bilarna) hur det funkar, finns tyvärr allt för många som inte bryr sig om att göra ett bra jobb.

Användarvisningsbild

Re: Vad håller posten på med!

LastbilsJimpan  
#347230 Jävla skitföretag..

Avatar Fallback

Re: Vad håller posten på med!

jannee  
#347238 Har ni gått miste om PostNords reklam på tv.n :grin: Där kommer paketen med flyg och släpps ned på gårdsplanen - bara att beställa liknande leverans. Du kan ALLTID reklamera om det blir några felaktigheter, såsom trasigt emballage och innehållet förväntar man sig självklart att avsändaren emballerat på ett för transporten tillförlitligt sätt. :mrgreen:
För övrigt tycker jag ned ska kontakta Postnord och meddela vilken tid ned är anträffbar, service innebär att de får vara så vänliga och leverera vid den tidpunkt kunden anser vara lämplig.

Avatar Fallback

Re: Vad håller posten på med!

Amatörhuggare 62  
#347242 Jag var välkommen att hämta mitt paket i Västervik. ( 8 ,7 ) mil bort.
Trots det skulle lämnas på ladugårdsplanen.
Men fick tag i en Tjej som redde ut detta.
Och en Paketbil, kom med bresladd.
3 timmar efter uppringningen.
Löste sig trots allt till slut.

Dom fick antagligen samtal från avsändaren också
som förklarade ett å annat för dom.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).