Öppna kategorin

Funderingar om regler i barnomsorgen.

24 inlägg 6781 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Funderingar om regler i barnomsorgen.

Mikko  
#787902 Jag håller helt med dig Elis76.
Några timmar i veckan kan nog vara bra för barna men inte varje dag om man själv är ledig och hemma.

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Funderingar om regler i barnomsorgen.

generationsskifte  
#787917
Mikko skrev:Jag håller helt med dig Elis76.
Några timmar i veckan kan nog vara bra för barna men inte varje dag om man själv är ledig och hemma.


Ni behöver inte oroa er, mina barn kommer inte vara där mer en 2 dagar i veckan, även om jag är några timmar i skogen vissa fredagar 😉

Avatar Fallback

Re: Funderingar om regler i barnomsorgen.

jannee  
#787920 Det är absolut INGET fel att ha barnen på dagis/förskola.
Där får eller har de sedan kompisar som de ska umgås med under hela skoltiden. Bara bra att de på tidigt stadier får chans att bygga upp kanske livslånga relationer.
Har du inkomst från din näringsfastighet har du rätt att ha barnen inom barnomsorgen även när du arbetar inom näringen.
Vet hur det själv var när man började skolan, hade då endast några kamrater från kringliggande byar och kände och VAR utanför väldigt länge. Vi var nämligen bonnungar från landsbygden till skillnad från "eliten" som bodde i samhället.

Avatar Fallback

Re: Funderingar om regler i barnomsorgen.

enbhen  
#788006 Jag är i ungefär samma läge som dig även om jag inte är i skogen varje vecka. Jag har barnen på dagis, frågar inte någon utan kör på. Skulle det frågas kommer jag säga att jag jobbar i min enskilda firma.

Avatar Fallback

Re: Funderingar om regler i barnomsorgen.

enbhen  
#788007 Jag är i ungefär samma läge som dig även om jag inte är i skogen varje vecka. Jag har barnen på dagis, frågar inte någon utan kör på. Skulle det frågas kommer jag säga att jag jobbar i min enskilda firma.

Användarvisningsbild

Re: Funderingar om regler i barnomsorgen.

generationsskifte  
#788031 Vi bor i ett litet samhälle dessutom, och kryllar inte direkt av barn här heller så det brukar alltid uppskattas av pedagogerna när man väl lämnar.

Avatar Fallback

Re: Funderingar om regler i barnomsorgen.

enbhen  
#788342 Idag vart det en halvdag i skogen, hämtade upp barnen på väg hem och sa INGET till varken dagis eller barn 😃

Avatar Fallback

Re: Funderingar om regler i barnomsorgen.

Tosca  
#788385 Arbetsmiljömässigt är det en stor fördel att inte ha barnen med sig när man fäller och arbetar med motorsåg, du verkar dessutom ha en god balans mellan att arbeta effektivt i egen skog och göra andra aktiviteter med barnen när du umgås med dem.

Användarvisningsbild

Re: Funderingar om regler i barnomsorgen.

generationsskifte  
#788397
Tosca skrev:Arbetsmiljömässigt är det en stor fördel att inte ha barnen med sig när man fäller och arbetar med motorsåg, du verkar dessutom ha en god balans mellan att arbeta effektivt i egen skog och göra andra aktiviteter med barnen när du umgås med dem.


Mina är alldeles för små än, 1 år och sen en på 2,5 år. 2,5 åringen har dock fått vara med och skota lite när det inte varit så mycket att köra. Gav honom en väldigt uppskattad julklapp så nu är träningen i full gång på att göra riktskär här hemma på möblerna 🤭

1673583919_20230113_052148.jpg

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).