Öppna kategorin

murkna träd, intill tomtgräns

43 inlägg 20661 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: murkna träd, intill tomtgräns

brum brum  
#260162 näe, det bara flög ur mig. men dom vet vad hackspettar gör i trän som inte e friska.

   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: murkna träd, intill tomtgräns

rokon  
#260174 Finns det insyn från grannar där? Om inte så dra ikull det/dem allt efter hur dåliga de är, med wirespel på traktor vid rätt vindriktning, sen säger du att nu har trädet/träden blåst i kull.

Avatar Fallback

Re: murkna träd, intill tomtgräns

brum brum  
#260234 Börjar med björken strax bakom då! Den som lutar lite grann

   TS
Användarvisningsbild

Re: murkna träd, intill tomtgräns

JensSkoog  
#260240
rokon skrev:Finns det insyn från grannar där? Om inte så dra ikull det/dem allt efter hur dåliga de är, med wirespel på traktor vid rätt vindriktning, sen säger du att nu har trädet/träden blåst i kull.

VIN-DRIKNING? :mrgreen: Skämt åsides, det skulle jag vara tilbakehollande med. Många som har fått sig problemer på nacken när dom gjort slikt.

Avatar Fallback

Re: murkna träd, intill tomtgräns

Tosca  
#260242 Om jag förstått saken rätt, har man större chans att hållas skadeslös om man kan bevisa att man påtalat en oro för att grannens träd utgör en risk, helst skriftligt skulle jag tro.

Att inte ditt försäkringsbolag visar större intresse för de risker som du kan utsättas för, kan väl vara skäl nog för att överväga att se över vilka andra alternativa försäkringsbolag du kan välja.

Avatar Fallback

Re: murkna träd, intill tomtgräns

brum brum  
#260249 Det räcker nog me en portopower, dom arbetar ju tyst o fint och går fort o plocka undan efteråt ifall nån skulle råka va vaken kl 3:44. Det största prpblemet i så fall skulle väl va hitta ett friskt träd som mothåll :lol:
Senast redigerad av brum brum fre 24 jan 2014, 22:43, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Avatar Fallback

Re: murkna träd, intill tomtgräns

brum brum  
#260253
Tosca skrev:Om jag förstått saken rätt, har man större chans att hållas skadeslös om man kan bevisa att man påtalat en oro för att grannens träd utgör en risk, helst skriftligt skulle jag tro.

Att inte ditt försäkringsbolag visar större intresse för de risker som du kan utsättas för, kan väl vara skäl nog för att överväga att se över vilka andra alternativa försäkringsbolag du kan välja.

Jo det verkar som fler tycker så, min puls har nog gått ner till nästa vecka o då ska jag ta fram telefonen,

   TS
Användarvisningsbild

Re: murkna träd, intill tomtgräns

machonisti  
#260256
JensSkoog skrev:Sänd dom en mail där du tackar för hjälpen och berättar att du just nu tar en liten koll med andra bolag och hör vad dom bjuder på i pris och service, och at du ska la dom höra från dig. Märkligt hur serviceminded dom blir när dom hör det. :mrgreen:

Man behöver inte ens nämna vare sig pris eller annat bolag. Jag gick in till mitt försäkringsbolag för att få klarhet i vissa frågor angående premien, gick därifrån efter 10 minuter. När jag kört två km ringde dom upp och erbjöd bättre villkor till lägre premie. :grin:

Avatar Fallback

Re: murkna träd, intill tomtgräns

haggloader  
#260294 Det finns el eller teletråd på bilderna. Försök få nätägaren att rensa ledningsgatan! 8)

Avatar Fallback

Re: murkna träd, intill tomtgräns

brum brum  
#260313 det ser jag fram emot o höra vad elbolaget säger :grin: det blir ett litet samtal på måndag

   TS
Användarvisningsbild

Re: murkna träd, intill tomtgräns

anersimyra  
#260389
haggloader skrev:Det finns el eller teletråd på bilderna. Försök få nätägaren att rensa ledningsgatan! 8)
Du såg det också. :smile: Jo, nätägarn kan kanske vara till hjälp i detta fall. Jag har sett vattenfall ta friska fina träd på privata villatomter, de lägger endast ner träden, tomtägarn kan protestera bäst fan han vill, har vattenfall eller annan nätägare bedömt att trädet utgör risk för linjen, då är det bara så, punkt slut. :shock: :smile:

Användarvisningsbild

Re: murkna träd, intill tomtgräns

JensSkoog  
#260395 Finns trädägare som tar ansvar :wink: http://www.rb.no/lokale_nyheter/article7125265.ece
Undrar varför poplar i tätbyggd område har fått växa sig så höga!

Avatar Fallback

Re: murkna träd, intill tomtgräns

Södergård  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#260397 Tog 12 popplar åt kommun i december. liften räcker 24m & den saknades 3-4 m till topp på ngr träd. de har pratat om o ta ner de träden i säkert 15 år innan för åskan slog ner i ett av dom o de visades vara ruttet... & drygt hälften av de här va ruttna i stubben.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).