Öppna kategorin

Skaraborgs skogsägare

2 inlägg 2739 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Skaraborgs skogsägare

Nundo  
#240680 Hej,

Gör en liten rapport om kooperationer i skolan (skogsmästarskolan) och har valt att skriva om Skaraborgs Skogsägare som gick i konkurs 1998. En konkurs som delvis uppstod i och med att Älgarås sågverk övervärderade sitt lager.

Jag är ute efter så mycket information som möjligt om Skaraborgs Skogsägare, och är det någon som vet något så blir jag väldigt tacksam. Saker som organisation, antal medlemmar osv.

Finns inte så mycket information på nätet. Har beställt nån bok och lite artiklar. Men det kanske är någon här som vet lite mer? Kanske hur mycket man förlorade som skogsägare när konkursen blev ett faktum.

Minsta lilla uppskattas!



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Skaraborgs skogsägare

Baggböla  
#240683 Står väl antagligen mer i böckerna.

Medlemmar (eller fastigheter) står i Årsredovisningarna (så gamla och inaktiva) finns väl bara tillgängliga på bolagsverket.

Skogsstyrelsen förde statistik men bara från 1997 och framåt och ger inte så mycket data. Annars så skulle jag höra av mig till Södra.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).