Öppna kategorin

Service utav motorsåg steg för steg.

5 inlägg 8274 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Service utav motorsåg steg för steg.

Otto1984  
#233559 Hej finns säkert något liknande här redan men undrar om det finns någon som kan ge en utförlig förklaring hur och när man bör serva sin motorsåg. Skulle också vilja veta hur man gör en helrenovering av en såg likaså hur man felsöker en motorsåg!! Kanske dumma frågor kanske någon som tycker att man bara kan lämna in den. Jag har x st motorsågar med olika symtom och har precis uppfattat charmen med dessa underbara ting. Så om där finns några tips grundregler så kom gärna med dem Med vänlig hälsning, Andreas



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Service utav motorsåg steg för steg.

JörgenO  
#233561 Jag rekommenderar denna kanal på Youtube

http://www.youtube.com/results?search_query=donyboy73+channel&oq=donyboy73&gs_l=youtube.1.1.0l10.7363.7363.0.10567.1.1.0.0.0.0.52.52.1.1.0...0.0...1ac.1.11.youtube.evJhB6W_VaY

En kanadensare som reparerar det mesta, har många videos där han servar o renoverar motorsågar av olika slag, bra filmat o pedagogiskt.

Avatar Fallback

Re: Service utav motorsåg steg för steg.

Otto1984  
#233567 Tackar!!

   TS
Avatar Fallback

Re: Service utav motorsåg steg för steg.

kallen  
#233588 Brukar köra veckoservice på mina sågar när jag hugger mycket.
Då gör jag rent dem, byter eller gör rent luftfilter och smörjer eller fettar nållagret.

Användarvisningsbild

Re: Service utav motorsåg steg för steg.

JensSkoog  
#233613
Otto1984 skrev:Hej finns säkert något liknande här redan men undrar om det finns någon som kan ge en utförlig förklaring hur och när man bör serva sin motorsåg. Skulle också vilja veta hur man gör en helrenovering av en såg likaså hur man felsöker en motorsåg!! Kanske dumma frågor kanske någon som tycker att man bara kan lämna in den. Jag har x st motorsågar med olika symtom och har precis uppfattat charmen med dessa underbara ting. Så om där finns några tips grundregler så kom gärna med dem Med vänlig hälsning, Andreas

Inte dumt als! Du har fått goda tips, især han canadensaren er fin.
Jag servar sågor for många av mina kompisar, och dom flesta bara kør i veg och tenker inte på regelbunden service. Jag tittar alltid øver varje gang jag har varit i skogen, gør rent och smørjer, renar luftfilter och checker sverd och kedja. Viktigsta saken er at du føljer med på hur sågen er i skick, och gør det som trengs nær det trengs, och at du kjenner sågen. Da blir det med sågen som med fruntimmer - ska inte mycket til før du vet hur det er!

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).