#216411Vi kör åt Holmen och det var från början meningen att vi skulle ha avverkat 10 000 m3fub åt den här mannen. Volymen ändrades dock hela tiden och våran inköpare fick aldrig komma ut och titta på skogen vi skulle hugga, bråttom var det också. Detta var innan det blev känt vad mannen ifråga gjort tidigare och våran inköpare tröttnade på att aldrig få några besked om var vi skulle hugga. Något förskott betalades aldrig ut från Holmen och tur var väl det.
Valmet 941, Valmet 890.3, valmet 860.1 Ponsse Ergo 8wd H7 John Deere 1510E Volvo Fh12 + maskintrailer
#288975Hoppas han får Leif Silbersky till advokat. Leif S var advokat åt en tokig skogsägare i mina trakter. Skogsägaren hade misshandlat en äldre farbror och blivit dömd till 3 mån av tingsrätten. Han överklagade då till hovrätten och begärde Leif S som sin advokat. Han trodde väl han skulle bli frisläppt när han ordnat med en sån kändisadvokat. Tji fick han, hovrätten dömde istället token till 6 mån. Leif S drog med en saftig ersättning, markägaren fick avverka för att betala kändisadvokaten. Finns ett gammalt hygge som fortfarande kallas Silberskyhygget.
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).